ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 90053
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
  • 117 بازدید
  • ارسال توسط :
بهانه ترامپ برای ایجاد شغل، فروش اسلحه به رژیم خونخوار را تبرئه نمی کند/ بی اخلاقی آمریکا را در پیگیری قتل خاشقجی

بهانه ترامپ برای ایجاد شغل، فروش اسلحه به رژیم خونخوار را تبرئه نمی کند/ بی اخلاقی آمریکا را در پیگیری قتل خاشقجی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  "تیتریک"؛ ویلیام هارتانگ مدیر پروژه تسلیحات و امنیت در مرکز سیاست بین الملل آمریکا، نویسنده کتاب پیامبران جنگ (Prophets of War) و مدیر سابق مرکز تجارت اسلحه در مؤسسه سیاست ‌های جهانی در وبلاگ لوبلاگ  نوشت، اگر دولت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  "تیتریک"؛ ویلیام هارتانگ مدیر پروژه تسلیحات و امنیت در مرکز سیاست بین الملل آمریکا، نویسنده کتاب پیامبران جنگ (Prophets of War) و مدیر سابق مرکز تجارت اسلحه در مؤسسه سیاست ‌های جهانی در وبلاگ لوبلاگ  نوشت، اگر دولت عربستان سعودی عامل قتل روزنامه نگار جمال خاشقچی باشد، عواقب سیاسی، نظامی، اقتصادی و اعتبار را در پی دارد.

  متأسفانه، درخواست های دونالد ترامپ تفاوت دارد. ترامپ در پاسخ به این سؤال که آیا اگر اثبات شود که ریاض مسبب قتل خاشقچی است، آمریکا فروش سلاح را متوقف می کند یا خیر؟ گفت که قصد ندارد معامله تسلیحاتی 110 میلیاردی دولتش با حکومت سعودی و مشاغل مرتبط با آن را به خطر بیاندازد.   ترامپ در مصاحبه اخیرش با CBS 60 Minutes به طور خاص می گوید که نیازهای تولیدکنندگان تسلیحات آمریکا یکی از دلایل حفظ فروش سلاح آمریکایی به حکومت عربستان سعودی است، حتی اگر این کشور در نهایت مسئول قتل خاشقچی باشد.   وی افزود که آنها تجهیزات نظامی را سفارش می دهند. هر کس در جهان این کار را انجام می دهد. روسیه، چین، ما … به شما می گویم که چه کاری را نمی خواهم انجام دهم. بوئینگ، لاک‌هید، رایتون، همه این شرکت ها […] نمی خواهم به فرصت های شغلی آسیب بزنم. من نمی خواهم چنین سفارشی را از دست بدهم.  

ترامپ به CBS می گوید که راههای دیگری به جز توقف فروش سلاح برای مجازات عربستان سعودی وجود دارد، اما او آنها را مشخص نکرد.

ادعای عجیب ترامپ برای ممانعت از فروش تسلیحات به عربستان به بهانه ایجاد شغل/ وسوسه پول آلوده به خون مردم یمن آمریکا را از مواخذه سعودی ها باز میدارد   صرفنظر از آنچه که نهایتا برای خاشقچی اتفاق افتاد، استمرار فروش اسلحه آمریکا و حمایت نظامی از عربستان سعودی در شرایط کنونی به دور از اخلاق است. فرصت های شغلی نباید دستاویزی برای تجهیز یک دولت خونخوار که نه تنها عامل قتل فرد مقیم آمریکا و مفسر مورد احترام است، بلکه مسئول کشتار هزاران غیرنظامی در مداخله نظامی سه سال و نیمه اش در یمن می باشد، شود. اکثر مردم یمن با بمب ها و هواپیمای جنگی فراهم شده توسط آمریکا که از سوی این کشور سوختگیری و هدفگیری می شده، کشته شدند.   پرونده خاشقچی تنها بر رویکرد محمد بن سلمان شاهزاده سعودی که بی رحم ترین و بی پرواترین رهبر در طول تاریخ عربستان است، تأکید می کند. تد لو (Ted Lieu) عضو کنگره آمریکا و منتقد سرسخت سعودی ادعا کرد که اقدامات ائتلاف عربستان و امارات در یمن جنایت جنگی است. حملات هوایی آنها فراتر از اختلافات، بیمارستان ها، بازارهای غیرنظامی، مراسم تشییع جنازه، عروسی و اخیرا اتوبوس مدرسه شامل 40 کودک را مورد هدف قرار داده است. عربستان سعودی و امارات متحده عربی با رهبری محاصره، ارسال کمک های بشردوستانه برای یمنی ها که به شدت به آن نیاز دارند را بسیار سخت کرده و با این اقدام، میلیون ها نفر را در معرض قحطی و گرسنگی قرار داده است. بمباران تأسیسات تصفیه آب و دیگر زیرساخت های غیرنظامی از سوی آنها، مسئول شیوع جدی ترین نوع بیماری وبا که نتیجه ای کاملا قابل پیشگیری در جنگ می باشد، است.   حتی اگر در این مورد برتری فرصت های شغلی بر حقوق بشر قابل قبول بود، منافع اقتصادی در حقیقت حاشیه ای هستند. ترامپ قویا بیان کرد که اگر فروش سلاح به عربستان لغو شود، معامله تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری آمریکا با ریاض به خطر می افتد. بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از های واشنگتن پست، معامله 110 میلیارد دلاری تنها خبر کذب ترامپ و جزء لیست آرزوهای طولانی مدت آمریکا است.  

در واقع، از زمان شروع به کار ترامپ تاکنون، عربستان سعودی تعهداتی در حدود 14.5 میلیارد دلار (تنها کمی بیشتر از 10 درصد از 110 میلیارد دلار رقم ترامپ) با تسلیحات آمریکا امضا کرده است.

ادعای عجیب ترامپ برای ممانعت از فروش تسلیحات به عربستان به بهانه ایجاد شغل/ وسوسه پول آلوده به خون مردم یمن آمریکا را از مواخذه سعودی ها باز میدارد   برای مثال، فروش بمب با دقت بالا به عربستان سعودی که دولت ترامپ سال گذشته چراغ سبز نشان داد، بیش از هزار شغل شامل 125 میلیون نفر که در یک اقتصاد مشغولند را حمایت خواهد کرد.   خرید نظامی شغل کمتری نسبت به هر نوع فعالیت اقتصادی دیگر ایجاد می کند و بسیاری از مشاغل مرتبط با فروش سلاح آمریکا در کشورهایی که سلاح خریداری می کنند به عنوان شرط فروش در خارج از کشور ایجاد می شوند. به عنوان مثال، در بخشی از برنامه اقتصادی مورد انتقاد محمد بن سلمان، هدف این است که 50 درصد از واردات تسلیحاتی که تا سال 2030 توسط عربستان صورت می پذیرد، منجر به ایجاد شغل در آمریکا شود. شرکت های آمریکایی قبلا با بهره برداری از این دستورالعمل، شرکت های تابعه در عربستان سعودی ایجاد و به انجمن تسلیحات ساخت آمریکا در آنجا پایان داده اند.   ادعای ترامپ مبنی بر اینکه روسیه یا چین به سرعت هرگونه معامله تسلیحاتی با عربستان که از سوی آمریکا رد می شود را می قاپد، همچنان مشکوک است. زرادخانه سعودی به شدت وابسته به تسلیحات فراهم شده از سوی آمریکا و انگلستان است. تغییر این اوضاع به سمت هر مسیر معنادار، سالهای زیادی طول می کشد و ده ها میلیارد دلار نیاز دارد. ریاض می تواند با این پول از جنگ وحشیانه در یمن جلوگیری و برای مقابله با قیمت های ناپایدار نفت، تلاش کند. همیشه ممکن است که ارتش عربستان از روسیه یا چین سلاح خریداری کند، اما این تصور که آمریکا حجم عظیمی از فروش سلاح را از دست می دهد، بعید به نظر می رسد.   راه های دیگری برای ارتقای شغل در آمریکا وجود دارد که درگیر پذیرفتن این خون‌بها از حکومت سعودی نشود. کنگره آمریکا نباید به خاطر ادعاهای غلط درباره منافع اقتصادی توافق تسلیحاتی آمریکا و عربستان از انجام کار درست منصرف و دلسرد شود.   اکنون، توپ در زمین دادگاه کنگره است، جایی که مخالفت دو حزبی با ارتباط دولت ترامپ با عربستان سعودی در حال افزایش است. مجلس آمریکا به تازگی سعی دارد تا به حمایت آمریکا از جنگ تحت رهبری عربستان سعودی در یمن را تحت قطعنامه قدرتهای جنگ پایان دهد. این تلاش ها توسط مارک پوکان، رو خانا، آدام اسمیت و حمایت مالی یک گروه دو حزبی از ده ها تن از همکارانشان رهبری می شود. همچنین در زمان رسیدگی رسمی، مخالفت شدیدی با فروش بلندمدت بمب های با دقت بالای آمریکایی به عربستان سعودی و امارات متحده عربی وجود خواهد داشت.   مورد جمال خاشقچی تنها یکی از بسیار دلایلی است برای اینکه آمریکا از رژیم سعودی فاصله بگیرد. هم اکنون وقت عمل است.     معصومه میرحسینی  

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن