ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 90128
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
  • 96 بازدید
  • ارسال توسط :

طرح عربستان برای منحرف کردن افکار عمومی از ترور «خاشقچی»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،  «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از طرح جدید عربستان برای برون‌رفت از منجلاب ترور «جمال خاشقچی» خبر داد. وی طی پستی در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت: دشمن طرحی برای برون‌رفت از وضعیت کنونی پیش‌ آمده پس از قتل «خاشقچی» دارد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،

 «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از طرح جدید عربستان برای برون‌رفت از منجلاب ترور «جمال خاشقچی» خبر داد.

وی طی پستی در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت: دشمن طرحی برای برون‌رفت از وضعیت کنونی پیش‌ آمده پس از قتل «خاشقچی» دارد و آن، تشدید درگیری‌ها در نبرد «ساحل» به ویژه در شهر «الحدیدة»، است.آنها گمان می‌کنند که توجه افکار عمومی را به این نبرد جلب خواهند کرد.

در ادامه این پست آمده است که عربستان معتقد است که با معرفی 18 متهم این قتل و تحت بازجویی قرار دادن آنها و فعالسازی پرونده یک کشور در حاشیه خلیج [فارس] قضیه خاشقچی پایان یافته است.

این رهبر جنبش انصارالله پیش از این نیز، در پی انتشار اخباری از ترور این روزنامه‌نگار سعودی، خواهان تشکیل کمیته‌های تحقیقاتی مستقل در خصوص جنایات عربستان در یمن مشابه کمیته تحقیقاتی پرونده «جمال خاشقجی» شده بود.

محمد علی الحوثی در واکنش به قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول در صفحه توییترش نوشته بود: آنها می‌گویند که قتل خاشقچی یک اشتباه مدیریتی و بدون اطلاع بوده است. کسی که نمی تواند یک سازمان اطلاعاتی را مدیریت کند، قطعا نمی‌تواند تجاوز به یک جمهوری مستقل را نیز اداره کند.

وی با بیان اینکه سعودی ها باید تجاوز علیه یمن را متوقف کنند افزود: همان طور که برای تحقیق درباره پرونده خاشقچی کمیته تحقیقاتی تشکیل شده، باید برای جنایات عربستان علیه ملت یمن نیز چنین کمیته مستقلی تشکیل شود.

جمال خاشقچی که پس از ولی‌عهد شدن محمد بن سلمان، از بیم بازداشت به دلیل داشتن نظرات مخالف در برخی مسائل داخلی، ترجیح داد مقیم آمریکا شود، دهم مهر ماه (دوم اکتبر) به کنسولگری سعودی در استانبول مراجعه کرد و ناپدید شد.

از همان ابتدا ترکیه و برخی منابع از احتمال قتل این روزنامه‌نگار سعودی در داخل ساختمان کنسولگری خبر دادند که بعد از گذشته حدود ۲۰ روز از این حادثه، دادستانی سعودی بامداد شنبه پیش اعلام کرد که جمال خاشقچی بر اثر «مشاجره و درگیری» با کارکنان کنسولگری کشته شده است.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن