ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 90153
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
  • 104 بازدید
  • ارسال توسط :
آمریکا از هر زمانی وحشی‌تر شده است

آمریکا از هر زمانی وحشی‌تر شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو حسن رحیم پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب عالی فرهنگی امروز در سخنرانی خود با موضوع نگرش تمدنی به قیام امام حسین که با دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد برگزار شد گفت: اینکه چگونه می‌توان از یک نگاه تمدنی به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو حسن رحیم پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب عالی فرهنگی امروز در سخنرانی خود با موضوع نگرش تمدنی به قیام امام حسین که با دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد برگزار شد گفت: اینکه چگونه می‌توان از یک نگاه تمدنی به سیره امام حسین (ع) و کربلا نگریست یک پرسش هوشمندانه است و پیش فرض دارد و آن هم اینکه نباید کربلا را فقط در نیم روز ببینیم.

وی با بیان اینکه آن نیم روز کربلا عصاره یک بحث توحید نظری و عملی و عدالتخواهی بود و ما باید به سیره امام حسین (ع) اینگونه نگاه کنیم که بستر‌های نظری او در یک افق تمدنی چه بوده که چنین حرکتی با چنین خون‌هایی شکل گرفت افزود: چه چیزی مهمتر از امام حسین (ع) وجود داشت که خون او باید ریخته می‌شد در هر حال کربلا برای امام حسین یک شکست و ضرر نبود. چرا که در آن لحظه‌هایی که امام در خون خود می‌غلطید پیام رضایت می‌داد به گونه‌ای که فرمودند: من به ته این ماجرا خوشبختم اگر چه از لحاظ مادی شکست خورده ایم، اما ملاک درست بودن عمل است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) پس از عاشورا قهرمان دوم بود، چون در سخت‌ترین شرایط و در اقیانوس خون پرچم مکتب عدالت و توحید را بیرون کشید و برافراشت تصریح کرد: هیچ یک از ائمه شرایط سخت‌تر از امام سجاد نداشتند.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه رابطه با خدا، خلق و رابطه با دشمنان خدا ۳ رکن در چشم انداز تمدن سازی امام حسین (ع) هستند تصریح کرد: از دیدگاه امام سجاد (ع) برای تمدن سازی نیازمند آرمان گرایی و برنامه ریزی درازمدت و امید هستیم، اما این‌ها نباید همراه با خیال پردازی، توهم و آرزو‌های دور و دراز و امید کاذب باشند. در هر حال امید کاذب خطرناک است.

وی تصریح کرد: جدیدترین اتهامی که به انقلاب‌ها و ایدئولوژی‌ها می‌زنند این است که ایدئولوکا درگیر تحلیل و خرافاتند و واقع بین نیستند به همین دلیل جامعه را از واقع بینی باز می‌دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه با عمل صادقانه و صداقت و نه با وعده‌های خیالی می‌توان جامعه را ساخت تصریح کرد: اینکه امام خمینی (ره) می‌گفتند همه ما مامور به ادای تکلیف و وظیفه ایم نه مامور به نتیجه.

رحیم پورازغدی تصریح کرد: کسانی که حق دیگران را می‌خورند به مرگ نمی‌اندیشیند در واقع این همه خرابکاری در دنیا به خاطر این است که به فکر مرگ نیستند. در هر حال در تمدن دینی هر کسی در هر کجا هست باید درست عمل کند.

وی با بیان اینکه محصول یک جامعه اسلامی باید این باشد که مردم مرگ اندیش باشند در عین حالی که صاحب زندگی شاد، منطقی و برنامه ریزی شده هستند تصریح کرد: زمانی یاسر عرفات به عنوان یک انسان انقلابی شناخته می‌شد به همین دلیل مورد احترام دوست و دشمن بود، اما به محض اینکه با اسرائیل معامله کرد و فلسطین را فروخت تحقیر شد تا جایی که پس از مرگش گفتند که او به دلیل بیماری ایدز مرده است واقعیت این است که هر کسی که تسلیم می‌شود و وا می‌دهد او را تحقیر می‌کنند.

وی با بیان اینکه خیلی‌ها نیز قبل و بعد از انقلاب خدمت کرده اند، اما چه چیز‌هایی از این‌ها شنیده ایم و خواهیم شنید، چون مشکل مبنایی دارند تصریح کرد: رابطه بین انسان و خداوند رابطه احرار و آزادگان است.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه امام خمینی (ره) رزمندگان را اولیاالله خطاب می‌کرد وقتی که خرمشهر آزاد شد گفتند خداوند خرمشهر را آزاد کرد افزود: امروز فرماندهان گروه‌های مقاومت در لبنان، سوریه، عراق و یمن هستند و امروز شاهدیم که مرز زمینی ما به فلسطین وصل شده و این معجزه‌ای است که ما فکر آن را هم نمی‌کردیم.

وی با طرح این سوال که چه کسی فکر می‌کرد ایرانی و عراقی و از دیگرکشور‌ها در پیاده روی اربعین شرکت کنند گفت: چه کسی این عمق نفوذ را تصور می‌کرد؟ در واقع این همان تعبیر جمله امام حسین (ع) است که فرمودند: اگر درست عبادت کنند بالاتر از آنچه که آرزو داشتید به شما می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید دشمن را شناخت و هوشمندانه در برابر او عمل کرد تا بازی نخوریم تصریح کرد: یزید شعری را در وصف خاندان بنی هاشم سرود، اما زمانی که امام حسین (ع) این شعر را خواندند گفتند صف ما از صف شما جداست با این وجود کسانی که می‌گویند مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل تا کی؟ باید بدانند تا آخر و زمانی که ظالم ظلم می‌کند و امام خمینی (ره) نیز تاکید کردند تا آمریکا آمریکاست مرگ بر آمریکا.

وی با بیان اینکه آمریکا امروز از زمان امام خمینی وحشی‌تر شده و قرارداد‌های رسمی خودش را پاره می‌کند تصریح کرد: در واقع آمریکا آن زمان با حساب و کتاب بیشتر عمل می‌کرد.

وی افزود: برخی‌ها می‌گویند بین ایران و آمریکا سوءتفاهم وجود دارد از این رو باید آن را برطرف و دیوار سوءتفاهم را خراب کنیم، اما واقعیت این است که آمریکا ظالم است و ما را رها نمی‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این سوال که آیا کسانی که شعار می‌دهند تا آخر پای شعار خود می‌ایستند تصریح کرد؟ امام حسین (ع) در پاسخ به این سوال گفتند نه چنانکه در کوفه پای شعار‌های خود نایستادند در واقع ۴۰ هزار رزمنده از کوفه به امام حسین (ع) نامه نوشتند و با او بیعت کردند و سوگند خوردند که همسران خود را طلاق می‌دهیم که امیدی به برگشت و زندگی نداشته باشیم و برای آنکه آزاد زندگی کنیم با شما پیمان مرگ می‌بندیم، ولی ترسیدند و نیامدند و حتی عده‌ای نیز به سپاه دشمن پیوستن.

وی افزود: امروز برخی‌ها می‌گویند که اگر سازش کنیم و تسلیم شویم اوضاع خوب می‌شود، اما واقعیت این است کسانی که در زمان امام حسین (ع) این منطق را داشتند و با یزید سازش کردند یزید پدر همه آن‌ها را درآورد و پوست مردم کوفه را کند.

وی تصریح کرد: پس از واقعه کربلا ده‌ها هزار عراقی در زندان‌های حجاج پوسیدند در آن زمان زندان‌هایی را با دیوار‌های بلند و بدون سقف درست کرده بودند و زندانیان بدون لباس در سرما و گرما و با غذای کم در این زندان‌ها محبوس بودند و زمانی هم که می‌مردند جنازه آن‌ها آنقدر بر روی زمین می‌ماند تا کرم به آن‌ها بزند و پوسیده شوند. این‌ها همان کسانی بودند که به کربلا نرفتند و می‌گفتند اگر سازش کنیم همه چیز خوب می‌شود.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه اگر واقعا کسانی قاصرانه از توحید محروم شده باشند این‌ها ملحد به معنای معاند محسوب نمی‌شوند و چون انعاد نداشتند خداوند به آن‌ها به عنوان مستضعفین و قاصرین نگاه می‌کند. در واقع خداوند با هر کسی با توجه به انعاد و آگاهی او برخورد می‌نماید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن