ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 90202
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۷:۴۱
  • 145 بازدید
  • ارسال توسط :
گلوب اند میل: زمان آن رسیده که کانادا معامله با قصاب‌های ریاض را بازبینی کند

گلوب اند میل: زمان آن رسیده که کانادا معامله با قصاب‌های ریاض را بازبینی کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه کانادایی گلوب اند میل در گزارشی نوشت: قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی توسط عربستان خشم جهان را علیه رژیم آل‌سعود برانگیخته است. با توجه به شواهد موجود و برخلاف انکار عربستان گروهی از ماموران سعودی خاشقجی را […]

گلوب اند میل: زمان آن رسیده که کانادا معامله با قصاب‌های ریاض را بازبینی کندبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه کانادایی گلوب اند میل در گزارشی نوشت: قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی توسط عربستان خشم جهان را علیه رژیم آل‌سعود برانگیخته است. با توجه به شواهد موجود و برخلاف انکار عربستان گروهی از ماموران سعودی خاشقجی را در کنسولگری این کشور در استانبول شکنجه دادند، به قتل رساندند و بدنش را تکه تکه کردند.

جهان از این آدم‌کشی وحشیانه که یک رژیم خودکامه برای ساکت کردن منتقدی که به روش مسالمت‌آمیز کارش را انجام می‌داد، شوکه شده است. قاتلان خاشقجی نه تنها او را، بلکه تمام اهداف لیبرالی که او برایش می‌جنگید، هدف قرار دادند. حالا که عربستان در کانون توجه قرار گرفته است بهتر است به دیگر قساوت‌های این کشور هم پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: ریاض قتل جمال خاشقجی را پذیرفت/ رد ادعای کشته شدن روزنامه‌نگار منتقد سعودی بر اثر درگیری

عربستان از سال ۲۰۱۵ ائتلافی را از کشور‌های عرب تشکیل داد و به یمن تجاوز کرد. رژیم سعودی حامی دولت برکنار شده یمن و در مقابل نیرو‌های انصارالله است. عربستان مرتکب جنایات جنگی علیه غیرنظامیان شده و اقداماتش در یمن فاجعه‌بار است. رژیم سعودی اردوگاه‌های پناهجویان را بمباران کرده است. این اردوگاه‌ها مملو از بیش از ۲ میلیون نفر هستند که در پی وقوع جنگ آواره شده‌اند.

براساس آمار مقامات حقوق‌بشر سازمان ملل، بیش از ۱۶ هزار غیرنظامی یمنی از مارس ۲۰۱۵ تاکنون در پی حملات هوایی ائتلاف سعودی کشته یا زخمی شده‌اند. این آمار شامل میلیون‌ها نفری که در خطر قحطی و صد‌ها هزار نفری که به وبا مبتلا هستند، نمی‌شود. عربستان با محاصره‌های دوره‌ای و بمباران زیرساخت‌های غیرنظامی به شرایط وخیم در یمن دامن زده است.

نویسنده این گزارش نوشت: کانادا در این جنگ وحشت‌آور با ائتلاف سعودی همکاری می‌کند. دولت ما و شرکت‌های خصوصی سلاح‌هایی به ارزش صد‌ها میلیون دلار به کشور‌های عضو ائتلاف سعودی فروخته‌اند. لیبرال‌ها نمی‌گویند که این سلاح‌ها در یمن استفاده شده است، اما مطالب رسانه‌های اجتماعی ارتش عربستان در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهند وسایل نقلیه زرهی سبک کانادا در این جنگ به کار گرفته شده‌اند. زمان آن رسیده که کانادا فروش سلاح به عربستان را بازبینی کند و تصمیم بگیرد آیا همچنان قصد دارد با قصاب‌های ریاض تجارت کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن