ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 90239
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۴:۴۰
  • 561 بازدید
  • ارسال توسط :
اصفهان| «سربلند» روایت زندگی شهید حججی؛ فرزندی از دیار نجف‌آباد که ایران را «سربلند» کرد

اصفهان| «سربلند» روایت زندگی شهید حججی؛ فرزندی از دیار نجف‌آباد که ایران را «سربلند» کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، شهادت نه قصه است و نه افسانه؛ شهادت مشق ایثار است، مشق گذشتن از جان برای هدف و این را تنها کسانی می‌فهمند که در راهش قدم گذاشته باشند. شهادت کار بزرگی است که تنها از عهده مردان و زنان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، شهادت نه قصه است و نه افسانه؛ شهادت مشق ایثار است، مشق گذشتن از جان برای هدف و این را تنها کسانی می‌فهمند که در راهش قدم گذاشته باشند. شهادت کار بزرگی است که تنها از عهده مردان و زنان بزرگ برمی‌آید. محسن حججی یکی از همین مردان است، یکی از آدم‌هایی که تا قبل از شهادتش کسی او را نمی‌شناخت؛ محسن جوانی دهه هفتادی بود، عاشق ولایت و شهادت. عشق به کتاب و جهاد و تلاش برای هم نوع در وجودش از همان کودکی ریشه دوانده بود و از او آدمی ساخت که شاید هر پدری آرزویش را دارد.

محسن خانواده‌ای ساده و بی آلایش دارد، درست مانند خودش. پس از شهادتش بود که آرام آرام فهمیدیم محسن که بود، چگونه زندگی می‌کرد و راهش را چگونه انتخاب کرده بود. تا زمانی که زنده بود آنقدر بی سر و صدا و برای رضای خدا و عشق به ولایت کار می‌کرد که هیچ کس متوجه نشد در گوشه‌ای از خاک ایران در یکی از شهرهای کوچک اصفهان مرد جوانی زندگی می‌کند که روزی داستان زندگی‌اش هزاران و شاید میلیون‌ها طرفدار پیدا خواهد کرد و این نشان از تواضع همان مرد دارد.

محسن حججی تیر ماه ۱۳۹۶ پس از دو روز اسارت با دستان شیطانی تروریست‌های داعش به شهادت رسید، دو روزی که خدا می‌داند چه بر او گذشت، دو روزی که شاید کمتر کسی توان و قدرت ماندن در آن را داشته باشد اما تمام این سختی‌ها و دردها برای محسن در برابر هدفش هیچ بود و در نهایت پس از دو روز به شهادت رسید.

پس از شهادت محسن بود که مردم ایران به مرور با زندگی او، خانواده‌اش، اقداماتش و حتی علاقمندی‌هایش آشنا شدند. جوانان بسیاری خواهان شناخت بیشتر او بودند. محسن پسری دهه هفتادی، پر نشاط و فعال بود، فعال حوزه کتاب و دانش، اهل اردوهای جهادی و کمک به محرومان و نیازمندان با تمام تواضع. موسسه شهید کاظمی (همان شهیدی که محسن علاقه و ارادت بسیاری به او داشت) اولین مکانی بود که محسن برای فعالیتش انتخاب کرد، در همان جا نیز با همسرش آشنا شد و ازدواج بین آن دو شکل گرفت و ثمره آن نیز پسری شد به نام علی.

جوانان ایرانی و حتی بسیاری از جوانان در خارج از مرزها وقت خود را در فضای مجازی گذاشتند تا این جوان شجاع را بیشتر بشناسند، اما فضای مجازی نمی‌توانست به تمام سئوالات آنها پاسخ دهد و هنوز زندگی شهید حججی لایه‌های ناشناخته بسیاری داشت. انتشارات شهید کاظمی پس از شهادت محسن و با توجه به نیاز جوانان ایرانی اقدام به تهیه و چاپ زندگی نامه او کرد و سرانجام این کتاب که روایت زندگی شهید محسن حججی است به چاپ رسیده و روانه بازار شد.

رونمایی کتاب «سربلند» در روستای دورک فریدونشهر

کتاب «سربلند» (روایت زندگی شهید مدافع حرم محسن حججی) که به قلم محمدعلی جعفری نوشته و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده در روستای دورک (فرسنگ‌ها دورتر از فریدونشهر اصفهان) رونمایی شد.

‌روستایی که شهید حججی با دوستانش در موسسه شهید کاظمی چند تابستان را در قالب اردوهای جهادی برای ساخت مسجد فاطمه زهراء سلام الله علیها درآنجا سپری کردند و سه سال پیش از شهادت محسن کار مسجد را به پایان بردند.

۲۶ مهر ۳۰ نفر از اعضای گروه جهادی موسسه شهید کاظمی به همراه پدر شهید حججی و محمدعلی جعفری نویسنده کتاب «سربلند»، بر سر مزار محسن دور هم جمع شدند و با یک دستگاه اتوبوس به فریدونشهر و سپس به روستایی در پشتِ کوهِ دوم اطراف فریدونشهر رفتند و در این روستا که شهید حججی برای ساخت مسجدش روزی به آن سفر کرده بود کتاب سربلند رونمایی شد.

سود حاصل از فروش کتاب سهم اهالی روستا است

صبح جمعه ۲۷ مهر جوانان جهادی، مایحتاج اولیه‌ای را که تدارک دیده بودند بین اهالی روستای دورک و روستای وِزوه در چند کیلومتری روستای دورک پخش کردند؛ وزوه روستایی بود که محسن حججی در آنجا کارهای فرهنگی می‌کرد و برایشان نمازجماعت ظهر راه انداخته بود و امامِ جماعتشان بود!

مدیر موسسه شهید کاظمی توضیح داد که این مایحتاج از سود حاصل از فروش کتاب «سربلند» تامین شد تا به دست اهالی خوب و خون گرم روستاهای پشت کوههای فریدون شهر برسد.

برشی از کتاب "سربلند"

"زمانی که بنایی می‌رفتم محسن‌ گاهی می‌گفت: " بابا امروز کارگر نگیر. من میام." من‌همیشه مزد کارگرها را قبل از اینکه لباس‌هایشان را عوض کنند می‌دادم. به این حدیث معصوم(ع) در کارم پایبندم که می‌گویند مزد کارگر را بدهید قبل از اینکه عرقش خشک بشود. برای محسن هم همینطور بودم. ولی نمی‌دیدم پول خرج کند. زیرنظرش می‌گرفتم می‌دیدم نه کفش و لباسش عوض می‌شود نه اصفهان می‌رود. به مادرش می‌گفتم: "عجب مشت بسته‌ای داره. خیلی سفته." بعدها فهمیدم که پول‌هایش را توی اردوهای جهادی موسسه خرج کرده است. بااین حال آدمی نبود که از من درخواست کند برایش چیزی بخرم. وقتی می‌خواست کامپیوتر بخرد باهم رفتیم دید و انتخاب کرد. دیدم من‌من می‌کند. گفتم: " پول کم داری؟" بقیه پول را گذاشتم و کامپیوتر خرید.

کتاب‌های شهدا را بخوانید

احمد اشرفی پیرامون کتاب "سربلند" گفت: چند وقتی بود که آقای نویسنده پر کار شده بودند، سرشان شلوغ بود، از طرفی می‌دانستم دارند کتاب شهید حججی را می‌نویسند، حس می‌کردم نویسنده پرکار قلمش خطا می‌رود، منتظر یک کار معمولی بودم که سر و کله "سربلند" توی کتاب فروشی ما پیدا شد، حال و حوصله خوانشش را نداشتم سرگرم بیگانه آلبر کامو بودم که آخرش تصمیم گرفتم بخوانمش. فصل‌ها جوری شروع می‌شوند که انگار نویسنده یقه‌ات را گرفته دارد سرت داد می‌کشد که فلانی پاراگراف را تمام کن، پاراگراف که تمام می‌شود دلت باز هم دلت می‌خواهد بخوانی، از کتاب و داستان‌هایش زیاد حرفی نمی‌زنم ولی بدانید خواندنی است. شهید حججی را بشناسید تا بتوانید حججی گونه زندگی کنید. بخوانید کتاب‌های شهدا را.

آنقدر ذوق خواندن دارم که می‌خواهم کتاب را ببلعم

یکی از دانشجویانی که کتاب سربلند را خوانده است در خاطرات روزانه خود در اینستاگرام نوشته است: "فکر نمی کردم این کتاب به این زودی به دستم برسد که بتوانم بخوانمش، آنقدر ذوق خواندنش را دارم که دوست دارم ببلعمش. صاحب کتاب تازه چند ساعت بود که این کتاب را خریده بود که من کتاب را روی میز اتاقش دیدم و از شدت هیجان به سمتش شیرجه رفتم، هنوز خودش نخوانده، به من امانت داد".

"سربلند" زیباترین نامی است که به کتاب شهید حججی داده‌اند

مریم افشاری از دانشجویان اصفهانی در مورد کتاب سربلند گفت: هر زمانی که  از شهید حججی حرف می‌زدم دوستانم می‌گفتند: آنقدر با علاقه از این شهید حرف می‌زنی که ما هم به شخصیت آن علاقمند شدیم. نمی‌دانستم که زندگی "محسن حججی" قرار است چاپ شود وقتی که دوستم این خبر را به من داد آنقدر خوشحال شدم که فوری آن را تهیه کردم. "سربلند" زیباترین نامی است که به این کتاب داده‌اند. شهید حججی به معنای واقعی سربلند بود. خوشا به سعادت خواهرانش و البته خوشا به سعادت ما که همشهری این شهید سربلند هستیم.

مسابقه بزرگ کتابخوانی "سربلند"

همراه با انتشار کتاب «سربلند» انتشارات شهید کاظمی مسابقه بزرگ «شهید حججی» را با محوریت این کتاب برگزار می‌کند. بر این اساس شرکت کنندگان می‌توانند با تهیه کتاب از فروشگاه‌های سراسر کشور و یا ارسال نام کتاب به شماره پیامک ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ و همچنین مراجعه به سایت http://yon.ir/sarbolaand و خرید اینترنتی کتاب در مسابقه شرکت کنند.

علاقمندان پس از خرید کتاب باید به دو سوال مطرح شده در مسابقه پاسخ دهند و با ارائه یادداشت و دل‌نوشته و ارسال صفحه مورد علاقه خود از کتاب به مسابقه و یا گرفتن و ارسال عکسی خلاقانه و ساخت کلیپ و تیزر و فایل صوتی معرفی از کتاب در مسابقه شرکت کنند.

نحوه ارسال آثار به این‌گونه است که شرکت کنندگان می‌توانند پاسخ‌ها و کد سریال کتاب را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ ارسال کرده و یا آثار خود را در پیام رسان‌ها به شماره ۰۹۱۹۸۷۶۹۸۰۵ ارسال کنند و با هشتک #نشر_شهید_کاظمی و #کتاب_سربلند در شبکه‌های مجازی به اشتراک بگذارند. مهلت ارسال آثار ۲۰شهریور تا ۱۰دی ۱۳۹۷ است و زمان قرعه کشی ۱۹دی ماه همزمان با سالگرد شهادت شهید کاظمی است.

همچنین به قید قرعه ۵ نفر از برگزیدگان این پویش به سفر زیارتی سوریه و زیارت حرم مطهر حضرت زینب و حضرت رقیه(س)اعزام خواهند شد.

شهید محسن حججی تنها متعلق به یک خانواده نیست، او متعلق به تمام مردم ایران و فرزند ایران است. پس از شهادتش بود که یک بار دیگر مشق ایثار و شهادت برای ما تکرار شد و زمان بسیار خوبی این مشق تکرار شد. مردان دفاع مقدس این بار در قاب شهدای مدافع حرم تکرار شدند و درسی دادند که بعید می‌دانم هیچ فرزند برومندی آن را از یاد ببرد. پس از شهادتش بود که جوانان دهه هفتادی و حتی دهه هشتاد عزمشان را جزم کردند که ادامه دهنده راهش باشند.

«سربلند» روایت زندگی شهید حججی به قلم نویسنده کتاب «عمار حلب»؛ محمدعلی جعفری، در ۳۶۰‌صفحه و قیمت پشت جلد ۲۳۰۰۰‌تومان توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شد. علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت manvaketab.ir و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را با پست رایگان دریافت کنند.

پاسخ دادن