ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 90277
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
  • 394 بازدید
  • ارسال توسط :
تخصیص بودجه کلان آلمان و ژاپن برای وابستگی نظامی به آمریکا!

تخصیص بودجه کلان آلمان و ژاپن برای وابستگی نظامی به آمریکا!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو حسن عباسی رییس اندیشکده یقین در سخنرانی خود که با عنوان افول هژمونی آمریکا با دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در دانشکده مدیریت این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: بودجه نظامی ژاپن ۴۲ میلیادر دلار و بودجه نظامی آلمان […]

بودجه کلان آلمان و ژاپن برای وابستگی نظامی به آمریکا!به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو حسن عباسی رییس اندیشکده یقین در سخنرانی خود که با عنوان افول هژمونی آمریکا با دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در دانشکده مدیریت این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: بودجه نظامی ژاپن ۴۲ میلیادر دلار و بودجه نظامی آلمان ۴۴ میلیارد دلار است با این وجود ژاپن و آلمان هیچ کدام حق ساخت سلاح به غیر از سلاح‌های محدود را ندارند. با این وجود سوال این است که این بودجه را چرا به حوزه نظامی خود اختصاص می‌دهند؟ واقعیت این است که امروز ژاپن ۹۰ درصد بودجه نظامی خود را به آمریکا می‌دهد تا در اوکیناوا از این کشور در مقابل کره شمالی دفاع کند. همچنین آلمان باید این بودجه را به آمریکا بدهد تا از این کشور در مقابل روسیه دفاع کند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به عربستان گفته اند که بدون ما دو هفته هم سرپا نمی‌مانید پس سر کیسه را شل کنید و پول بدهید افزود: آمریکا این را به عربستان گفته، اما جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سال است که بدون آمریکا روی پای خود ایستاده است و این در حالی است که آمریکا زیر بغل آلمان، کره جنوبی، ژاپن و عربستان را می‌گیرد. اگر چه در این مدت نیز جمهوری اسلامی مورد تهاجم نظامی، ترور و تحریم بوده است.

رییس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه اگر فشار‌های آمریکا نبود پیشرفت‌های ایران بیش از این بود تصریح کرد: این که می‌گویند چرا مشکل ریزگرد‌ها حل نمی‌شود و یا اینکه چرا آیینه بغل پراید اینطور است این ربطی به جریان انقلابی ندارد. جریان انقلابی کسانی مانند شهید شهریاری هستند که در این دانشگاه به کشور خدمت کرده اند. در هر حال اگر مردم ضعفی می‌بینند باید سراغ کسانی بروند که در این ۴۰ سال روی کار بوده اند.

عباسی به بودجه ۳۰۰ میلیارد دلاری کشور اشاره کرد و افزود: ۱۲ میلیارد دلار از بودجه کشور به بخش نظامی اختصاص می‌یابد با این وجود نظامی‌ها باید با این بودجه کشور را بسازند و در سوریه و عراق در مقابل دشمن نیز بجنگند و این در حالی است که آمریکا ۷ تریلیون دلار در خاومیانه هزینه کرده است که دست آخر ترامپ گفت: سود این هزینه را ایران برده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد از بودجه ۱۲ میلیارد دلاری به نیرو‌های مسلح اختصاص یافته تا در سوریه بجنگند و کشور را بسازند افزود: در کنار این مسایل نیز شاهدیم که اگر چند فیلم درخور ساخته می‌شود با همین ۱۲ میلیارد دلار است. بعد همین کسانی که پول‌ها را در اختیار دارند می‌گویند نمی‌شود بدون آمریکا کار کرد.

عباسی با اشاره به دولت سازی و ملت سازی ایران در عراق، یمن و دیگر کشور‌ها تصریح کرد: علت کینه از نیروی قدس سپاه همین دولت سازی و ملت سازی است.

با این وجود وقتی که توتال از صنعت نفت کشورمان خارج می‌شود اگر این ماموریت به قرارگاه خاتم النبیاء واگذار شود برخی‌ها می‌گویند چرا نظامی‌ها به این حوزه ورود کرده اند.

رییس اندیشکده یقین گفت: بنده سال گذشته نامه‌ای را به ستاد کل نیرو‌های مسلح نوشتم و در آن گزارش بازی جنگ را توضیح دادم واقعیت این است که آمریکا برای حمله به ایران باید ۵۲ تریلیون دلار هزینه کند و این یعنی اینکه تمام منابع ایران هزینه کند و یعنی اینکه تمام منابع اختصاصی دنیا ضایع می‌شود از این رو آمریکا به ایران حمله نظامی نمی‌کند.

وی افزود: اگر جنگ با ایران شروع شود یک جنگ جهانی خواهد بود، چون دست و پای ایران در تمام دنیا دراز است. در هر حال ایرانی که یک روز نمی‌توانست سلاح تامین کند مرده است و ما امروز موشک، انصارالله، حشدالشعبی داریم و اگر کسی به ما حمل کند شمشیر داموکلس جمهوری اسلامی بیخ گردن آنهاست.

عباسی با بیان اینکه شیوه جنگ ما جنگ نامتقارن است اظهار کرد: هژمونی نظامی و اقتصادی آمریکا ضعیف شده است.

وی با بیان اینکه رویایی آمریکایی هژمونی آمریکاست تصریح کرد: چینی‌ها نیز رویای چینی و ایران نیز رویای ایرانی را برای خود تعریف کرده اند که گوشه کوچک این رویای ایرانی راهپیمایی اربعین است. در هر حال تمدن زمانی جهانی است که روح دارد.

وی با اشاره به اینکه در روح آمریکایی به پدیده‌ها به عنوان کالا نگاه می‌شود و بر روی پدیده‌ها قیمت می‌گذارند تصریح کرد این در حالی است که حکمت، معرفت و شهادت کالا نیستند و قیمت ندارند، ولی بها دارند با این وجود اینکه محسن حججی سر خود را می‌دهد به خاطر این است که فی نفسه بها داشت و او آیه ۱۱۱ سوره توبه را فهمیده بود از این رو به فرزندش گفت: طوری زندگی کند که خدا او را بخرد.

عباسی با تاکید بر اینکه ایدئولوژی کاپیتالیسم شکست خورده، چون بر روی تمام پدیده‌ها قیمت می‌گذارند افزود: امروز ارزش‌های آمریکایی همچون حقوق بشر و آزادی شکست خورده اند از این رو آمریکا مجبور است که در قضیه خاشقجی از عرستان دفاع کند، اما کشتار مردم یمن برای آن‌ها مهم نیست، چون عربستان از آن‌ها سلاح می‌خرد و پول نفت خود را به آن‌ها می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا ضد ارزش‌های خود عمل می‌کند به همین دلیل امروز شاهد بیداری آمریکای هستیم که نمونه آن بیداری در جنبش وال استریت بود تصریح کرد: خروجی رویایی آمریکای سبک زندگی آمریکایی است که آن را در شیوه زندگی سلبریتی‌ها می‌بینیم، چون آن‌ها مجبورند که به طور مداوم ظهور و ورود داشته باشند البته سلبریتی‌های کشورمان نیز هم اینگونه هستند.

وی با بیان اینکه لذت اصل در سبک زندگی آمریکایی است تصریح کرد: امروز شاهد افول ایدئولوژیک آمریکا و رویای آمریکایی هستیم به گونه‌ای که ترامپ نیز از وضعیت به عنوان مرگ رویای آمریکایی یاد کرده است.

رییس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه امروز منطقه خاورمیانه مرکز زد و خورد فرهنگی است تصریح کرد: در وسط این درگیری کشور‌هایی که آمریکا را نمایندگی می‌کنند و روسیه و چین حضور دارند واقعیتی که وجود دارد این است که روسیه در منطقه به عنوان تابع ما عمل می‌کند، چون این کشورهویتی مانند راهپیمایی اربعین ندارد از طرفی چین نیز نمی‌تواند با کنفوسیوس و یا اوتسه از پس فرهنگ آمریکایی پس بیاید همانطور که ژاپن با شینتو نتوانست.

وی با بیان اینکه اگر آمریکا ضعیف نشده بود از هویت ایرانی و موشک ایرانی را برای خود خطرناک نمی‌دانست افزود: امروز پر و بال آمریکا ریخته و این کشور دیگر آن شیر با یال و کوپال نیست.

عباسی با تاکید بر اینکه ما می‌توانیم تحریم‌های اقتصادی آمریکا را بلوکه کنیم، چون اقتصاد جهانی رو به فروپاشی است افزود: جهان درگیر یک جنگ با چین روسیه و یا ایران می‌شود، چون اقتصاد جهانی قفل شده است. در هر حال جهان باید به سمت انقلاب جهانی برود و یا به سمت جنگ جهانی.

رییس اندیشکده یقین از راهپیمایی اربعین با عنوان یک رویای اسلامی ایرانی نام برد و افزود: پیام این راهپیمایی یک نمایش قدرت است که پیام اسلام در غالب رویای اسلامی ایرانی در آن نمود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دعوای هویت اسلامی و هویت آمریکایی یک نمایش قدرت عظیم است افزود: دعوایی که ما با مسوولین داریم نیز همین است ببینید وزیر این کشور نامه می‌زند و می‌گوید، چون من نتوانستم اقتصاد آزاد و لیبرالیسم را پیاده کنم پس می‌روم واقعیت این است که لیبرالیسم هم در دنیا و هم در ایران شکست خورده است و من همین‌ها را در دادگاه گفتم حرفم من در دادگاه این بود که منتظری و بنی صدر نتوانستند لیبرالیسم را پیاده کنند خب شما هم نمی‌توانید.   وی افزود: ایرادی که به برخی نظرات شریعتی وارد است این است که قرآن را هگلی تفسیر می‌کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن