ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 90322
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
  • 459 بازدید
  • ارسال توسط :
نخست‌وزیر انگلیس از لغو روادید مظنونین قتل خاشقچی خبر داد

نخست‌وزیر انگلیس از لغو روادید مظنونین قتل خاشقچی خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه در پارلمان این کشور در رابطه با قتل «جمال خاشقچی» خبرنگار عربستانی منتقد حکومت در کنسولگری ریاض در ترکیه گفت این حادثه را محکوم می‌کند و عربستان سعودی باید در این باره […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه در پارلمان این کشور در رابطه با قتل «جمال خاشقچی» خبرنگار عربستانی منتقد حکومت در کنسولگری ریاض در ترکیه گفت این حادثه را محکوم می‌کند و عربستان سعودی باید در این باره توضیح دهد.

می گفت، وزارت خارجه انگلیس و سفیر لندن در ریاض موضع خود را در رابطه با مرگ خاشقچی به وضوح بیان کرده‌اند و وی امروز با شاه سلمان صحبت خواهد کرد.

ترزا می افزود وزارت کشور انگلیس ویزای سعودی‌های مظنون را برای ورود به انگلیس، تعلیق خواهد کرد. 

نخست وزیر انگلیس ابتدا از پاسخ به سوالی درباره ادامه فروش تسلیحات به عربستان طفره رفت، اما در ادامه مدعی شد فرآیند فروش تسلیحات انگلیس به دیگر کشورها بسیار کنترل شده است و از «سختگیرانه‌ترین قواعد» در جهان پیروی می‌کند.

وی با این حال گفت فروش تسلیحات انگلیسی به عربستان با مجوزهای کنونی ادامه خواهد داشت. 

وی در ادامه درباره جنگ ائتلاف سعودی در یمن گفت که انگلیس درباره نقض حقوق بشر در یمن نگران است، اما به حمایت از ائتلاف سعودی در جنگ یمن ادامه می‌دهد.

نخست وزیر انگلیس تاکید کرد ادعای عربستان سعودی که خاشقچی در یک درگیری کشته شده، معتبر نیست و ریاض باید با ترکیه در تحقیقات همکاری کند. وی افزود، هیچ‌یک از مقام‌های انگلیسی و سرمایه‌گذاران این کشور در همایش اقتصادی ریاض شرکت نخواهند کرد.

خاشقچی از ستون‌نویسان روزنامه «واشنگتن پست» و منتقد ولی‌عهد سعودی، روز دهم مهر وارد کنسولگری عربستان سعودی در ترکیه شد، اما بعد از ورود به ساختمان کشته شده است. 

انگلیس بزرگترین صادرکننده تسلیحات نظامی به عربستان سعودی است و این تسلیحات طی سال‌های اخیر در جنگ ائتلاف سعودی علیه مردم یمن استفاده شده است. انگلیس مشاوره و آموزش‌های نظامی مداومی را نیز در اختیار نظامیان عربستانی می‌گذارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن