ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 90408
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۵:۰۶
  • 92 بازدید
  • ارسال توسط :
زنده نگه داشتن فرهنگ مقاومت توسط شهدای مدافع حرم

زنده نگه داشتن فرهنگ مقاومت توسط شهدای مدافع حرم

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سردار عزت‌الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، روز پنجشنبه سوم آبان ماه در آیین رونمایی از پنج اثر مکتوب در حوزه دفاع مقدس، در حاشیه نمایشگاه کتاب تبریز، گفت: این اداره کل طی همکاری […]

 زنده نگه داشتن فرهنگ مقاومت توسط شهدای مدافع حرم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سردار عزت‌الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، روز پنجشنبه سوم آبان ماه در آیین رونمایی از پنج اثر مکتوب در حوزه دفاع مقدس، در حاشیه نمایشگاه کتاب تبریز، گفت: این اداره کل طی همکاری مشترکی با دانشگاه پیام نور، شناختنامه ای در حوزه کتب دفاع مقدس استان تهیه و به مرحله انتشار درآورده است.

وی افزود: این شناختنامه از تمام کتب منتشر شده در این حوزه، تحلیلی آماری به مخاطبان ارائه می دهد و امید می رود بعد از این کار به سمت تحلیل محتوایی آثار حوزه دفاع مقدس حرکت شود.

سردار جعفری اظهار کرد: نزدیک به ٢٢٠ عنوان کتاب در حوزه ادبیات دفاع مقدس در استان آذربایجان شرقی به چاپ رسیده است که تا پایان امسال این رقم به ٢٥٠ عنوان خواهد رسید.

وی تصریح کرد: این سازمان در ماموریت مشترکی با کتابخانه تبریز، برنامه نشر سالانه ٣٠ عنوان کتاب با دیدگاه دفاع مقدس را در دستور کار خود دارد.

سردار جعفری ادامه داد: استان آذربایجان شرقی دارای پتانسیل فرهنگی بالایی در سطح کشور است. کتابهای منتشر شده در استان در قالب تاریخ شفاهی جنگ و در رابطه با زندگی شهدای مطهر هستند و چندین عنوان از کتاب های استان، توسط مقام معظم رهبری تقریظ شده و به عنوان کتابهای نمونه تجدید چاپ می شوند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، درباره نقش کتب دفاع مقدس در ارتقای فرهنگ جامعه خاطرنشان کرد: اگر بتوان از طریق این آثار فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال داد، دیگر از بابت آینده کشور هیچ مشکلی نخواهیم داشت. فرهنگ مقاومت در دوران دفاع مقدس و پس از آن توسط شهدای مدافع حرم در کشور زنده نگه داشته شده است و این سرمایه باید هزاران سال، فرهنگ جامعه ما را پشتیبانی کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه اضافه کرد: رهبر انقلاب، دفاع مقدس را سرمایه مقاومت می دانند و رزمندگان دفاع مقدس و مدافعین حرم ثابت کردند؛ اگر دشمن بخواهد به آب و خاک ما نگاه چپ داشته باشد، ساکت نخواهیم نشست.

سردار جعفری سخنان خود را با اشاره به نقش مثبت نمایشگاه کتاب به پایان رساند و گفت: کتاب زیربنای فرهنگی یک جامعه است و در استان آذربایجان شرقی نیز تلاش می شود این زیربنا به نحو احسن حفظ شود.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن