ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 9056
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
  • 112 بازدید
  • ارسال توسط :
ارسال 60 اثر به دبیرخانه نخستین کنگره ادبی عقیله العرب

ارسال 60 اثر به دبیرخانه نخستین کنگره ادبی عقیله العرب

محمدباقر کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین کنگره ادبی سراسری عقیله العرب به زبان ترکی آذری 27 آبان ماه سال جاری در ارومیه برگزار می شود که پس از انتشار فراخوان این کنگره، تاکنون استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.وی اضافه کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه […]

محمدباقر کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین کنگره ادبی سراسری عقیله العرب به زبان ترکی آذری 27 آبان ماه سال جاری در ارومیه برگزار می شود که پس از انتشار فراخوان این کنگره، تاکنون استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره سراسری، دهم آبان ماه است و امیدواریم در 15 روز آینده آثار بسیار بیشتری به دبیرخانه این کنگره به نشانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ارسال شود.
وی اظهار کرد: این کنگره با هدف نقش و جایگاه حضرت زینب در زنده داشتن قیام عاشورا، نقش مدافعان حرم در دفاع از حریم و حرم و اشاعه فرهنگ ناب اهل بیت (ع) در 2 بخش فضائل و مناقب حضرت زینب (س) و مدافعان حرم برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در خصوص شرایط شرکت در این کنگره گفت: ترکی آذری بودن زبان آثار ارسالی، امکان پذیرش حداکثر سه اثر از هر شاعر و عدم وجود محدودیت در قالب های شعری از جمله این شرایط به شمار می روند.
حجت الاسلام کریمی ادامه داد: شرکت کنندگان باید ضمن ارسال آثار به صورت تایپ شده، مشخصات کامل خود را نیز به همراه آثار ارسالی، بفرستند.
وی اضافه کرد: آثاری که در خصوص مدافعان حرم ارسال شود، از امتیاز ویژه ای برخوردار خواهند بود.
وی اظهار کرد: به نفرات نخست تا سوم بخش های فضائل و مناقب حضرت زهرا و مدافعان حرم، جوایز نفیس نقدی اعطا می شود.
30 آبان ماه سال جاری مصادف با اربعین حسینی است که این روز از سال های گذشته به نام حضرت زینب (س) نامگذاری می شود و مضمون مجالس حسینی نیز در خصوص مصائب آن حضرت می باشد.
در منابع تاریخی به حضرت زینب کبری (س) عقیله العرب نیز گفته می شود.
8137/2093**خبرنگار: سیده فاطمه سجادی**انتشاردهنده: صابر چهرقانی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن