ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 90674
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۶:۳۹
  • 414 بازدید
  • ارسال توسط :
نشست خطرناک منامه و خواب آشفته ترامپ ضد ایران با ناتوی عربی

نشست خطرناک منامه و خواب آشفته ترامپ ضد ایران با ناتوی عربی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از “شیعه نیوز”، نشست منامه که روز یکشنبه به کار خود پایان داد در آن به موضوع تشکیل ناتوی عربی پرداخته شد. گرچه در نشست کویت در ماه گذشته ایده تشکیل ناتوی عربی برای مقابله با ایران به زعم شرکت کنندگان در زمینه های سیاسی، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از “شیعه نیوز”، نشست منامه که روز یکشنبه به کار خود پایان داد در آن به موضوع تشکیل ناتوی عربی پرداخته شد. گرچه در نشست کویت در ماه گذشته ایده تشکیل ناتوی عربی برای مقابله با ایران به زعم شرکت کنندگان در زمینه های سیاسی، اقتصادی و نظامی بررسی شد و سنگ بنا آن نهاده شد و شرکت کنندگان به دستورات آمریکا به عنوان مقدمه کار توجه کردند اما در نشست چند روز قبل در منامه موضوع به شکل بسیار جدی تر از آنچه در کویت برگزار شد مورد توجه قرار گرفت به طوری که جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا شخصا رهبری این نشست را برعهده داشت.
وی در جریان این نشست سه روزه آنچه می باید بر وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس در حال احتضار مطرح می کرد، گفت در جریان این نشست سه روزه آنچه می باید بر وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس در حال احتضار دیکه می کرد، دیکته کرد. به عبارت دیگر وی آنچه آنها باید در نشستی در واشنگتن که ارباب آنها یعنی ترامپ از آنها می خواهد که انجام دهند به آنها گفت. نشستی که قرار است با حضور کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به علاوه مصر و اردن برگزار شود. آنچه وزیر دفاع آمریکا در نشست منامه به شرکت کنندگان دیکته کرد شامل حمایت مالی تا طرحهای از پیش برنامه ریزی شده برای منطقه و در نهایت تجدید بیعت و سرسپردگی به دلال کاخ سفید بود؛ دلالی که عطش پولها و غارت ثروتهای جهان عرب را دارد.
در این میان خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین مدعی شد که ناتوی عربی در تقویت امنیت و ثبات منطقه نقش به سزایی ایفا می کند که اظهار نظر مضحکی است.
طرح های خطرناک و هنگامی که اعراب درس عبرت نمی گیرند
اما خارج از این موضع گیری آل خلیفه، به نظر می رسد که اوضاع حاکم بر منطقه و نشست های متوالی و نوع شخصیت هایی که در آن شرکت می کنند نمایانگر آماده شدن برای طرح های وحشتناکی است که حتی رهبرانی که در این نشست ها شرکت می کنند هم جرات بیان آنرا ندارند. اوضاع زمانی خطرناک می شود که این نشست ها با دستورات آمریکا و ترامپ انجام می شود.
این نشست ها زاییده زمان حال نیست بلکه حلقه ای از سلسله توطئه ها ضد منطقه است که از هفت دهه قبل با اشغال فلسطین شروع شد و با جنگ ضد لبنان و غزه ادامه یافت و اقدامات صهیونیستها با حمایت رژیم های عربی ضد تظاهرات بازگشت ادامه دارد.


اعراب از تجارب قبلی درس عبرت نمی گیرند و شاهد شکست طرح خاورمیانه بزرگ و شکست تجزیه عراق، سوریه و یمن بوده اند و هم اکنون نیز شاهد توطئه برای نابودی آرمان فلسطین هستند اما همچنان به وعده های عسلی و نامهای پرزرق و برق مانند ناتوی عربی سنی امیدوارند.
به نظر می رسد که رژیم های مرتجع که با اعتراضات مردمی علیه عادی سازی روابط روبرو هستند در واقع به دنبال وارد کردن آخرین ضربه به آرمان فلسطین هستند. آیا ناتوی عربی سرنوشتی بهتر از کمپ دیوید پیدا خواهد کرد؟
«عبدالباری عطوان» در مطلبی در این باره آورده است: «تصادفی نیست که جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا، ستاره نشست گفتگوی منامه که چند روز قبل با حضور شمار زیادی از وزیران خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به استثنای قطر برگزار شد، باشد؛ زیرا هدف اول و بارز این نشست فراهم آوردن زمینه سیاسی و فکری آنچه ائتلاف راهبردی خاورمیانه نامیده می شود یعنی ناتوی عربی است که به شکل عملی در اوایل سال جدید در جریان نشست سران در واشنگتن که رهبران شش کشور شورای همکاری خلیج فارس در کنار مصر و اردن به ریاست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آغاز به کار می کند، است.
وی می نویسد: نشست منامه در راستای تکمیل نشست نظامی روسای ستاد کشورهای حوزه خلیج فارس و مصر و اردن که در ماه گذشته در کویت برگزار شد و ژنرال جوزف وتل فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا در آن مشارکت داشت، است و از ناتوی عربی که ماموریت اصلی ان مقابله با ایران از نظر نظامی، سیاسی و اقتصادی است، به شکل عمیق سخن گفته شد.
عطوان با اشاره به موضع گیری خصمانه و تکراری عادل الجبیر در این نشست ضد ایران نوشت: عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان که مجددا پس از غیبت بیش از یکماهه آفتابی شده است و از شکست ایران سخن گفت.
این تحلیلگر مشهور جهان عرب می افزاید: در نشست منامه از دو رویکرد اصلی رونمایی شد در نشست منامه از دو رویکرد اصلی رونمایی شدکه می تواند جهت نمای ائتلاف جدید در منطقه باشد؛
نخست، وجود ارتباطات محرمانه در کشورهای حوزه خلیج فارس به سرپرستی آمریکا برای یافتن راهکاری برای بحران قطر که به نظر می رسد با پیشرفت زیادی همراه بوده است و الجبیر تاکید کرد که قطر از شرکت کنندگان در ائتلاف استراتژیک جدید برای مقابله با ایران خواهد بود و به توافقات امنیتی که اخیرا در نشست ریاض با حضور مسئولان قطری محقق شده است، پرداخت و این پرده برداری و افشا به فاصله حرفهای چند روز قبل محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در نشست داووس صحرا که در آن اقتصاد قطر را مورد تمجید قرار داد و وعده داد که از اقتصادی قوی در منطقه خاورمیانه است، رخ می دهد. به مفهوم دیگر قطر کشوری در شرق سلوی به حساب نمی آید و گروهک حمدین دیگر  گویا محو شده است و به نظر می رسد که همه عباراتی که علیه قطر به کار می بردند دیگر خبری از آنها نیست.
دوم، اسرائیل شریک اصلی در ناتوی عربی خواهد بود اسرائیل شریک اصلی در ناتوی عربی سنی خواهد بود و عادی سازی سریع با آن شامل سفر هیات های ورزشی اسرائیلی به دوحه و ابوظبی و سفر نتانیاهو به مسقط جز مقدمه ای برای این مشارکت نیست. بعید نیست که اسرائیل در نشست واشنگتن که ائتلاف جدید در اوایل ژانویه آینده در آن شروع به کار می شود، مشارکت کند به ویژه که یوسف بن علوی وزیر خارجه سلطان نشین عمان در نشست گفتگوی منامه از اسرائیل به عنوان کشوری که گریزی از تعامل با آن نیست و باید همانند دیگر کشورها با آن رفتار شود، سخن گفت.


وی در ادامه آورده است: ما با خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین وقتی اعلام کرد که این ائتلاف در تقویت امنیت و ثبات در منطقه نقش به سزایی ایفا خواهد کرد و به کشورهای آن در مقابله با چالشها کمک خواهد کرد، موافق نیستیم و بر این باوریم که ناتوی عربی که کشورهای دوست واشنگتن به آن خواهند پیوست و کشورهای عربی بسیاری از آن مستثنی خواهند شد به طور کلی موضوع فلسطین نادیده می گیرد و از نظر سیاسی، اخلاقی و دینی ارتباط با آن قطع می شود. این ائتلاف به مثابه اعلام جنگ طایفه ای در منطقه و اجرایی کردن طرح اسرائیلی برای ویرانی ایران مشابه آنچه ضد عراق، سوریه، لیبی و یمن رخ داد، است.
پوشش عربی برای جنگ آمریکایی-اسرائیلی
این تحلیلگر می نویسد: ناتوی عربی سنی همان نقشی که کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای عربی دیگر در جنگها ضد عراق، سوریه، لیبی و یمن ایفا شد را ایفا خواهند یعنی فراهم آوردن پوشش عربی-اسلامی برای جنگ آمریکایی-اسرائیلی آتی ضد ایران در منطقه است و تفاوت اساسی اینبار این است که قبلا آمریکا در جنگهای قبلی خود وعده ها و تعهداتی درباره ایجاد راهکاری برای حل مشکل فلسطین و برپایی کشور مستقل فلسطین می داد اما در جنگ جدید و قریب الوقوع ضد ایران موضوع کاملا متفاوت است و جایگزین، نابودی آرمان فلسطین از اساس از طریق معامله قرن است.
وی بیان کرد: نتانیاهو که چند روز قبل به مسقط رفت؛ غافلگیرکننده نخواهد بود که فردا یا پس فردا در ابوظبی یا منامه، یا دوحه یا ریاض فرود آید. ما شاهد تولد منظومه منطقه ای جدیدی به عنوان جایگزین منظومه های شکننده کنونی که اتحادیه عرب در راس آنها است خواهیم بود که ستون فقرات آن را اسرائیل تشکیل می دهد و از دشمن به عنوان  متحد و دوست قوی که از همپیمانان جدیدش حمایت می کند، تبدیل می شود. چهار ماه آینده شاهد قطع ارتباط منطقه خلیج فارس با موضوع فلسطین، دفاع عربی مشترک، ادبیات وحدت عربی و سرنوشت مشترک خواهد بود. ما از حکومت ها سخن می گوییم نه از ملتها.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن