ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 90706
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
  • 125 بازدید
  • ارسال توسط :
وحدت شیعه و سنی در موکبی بنام شهید حججی

وحدت شیعه و سنی در موکبی بنام شهید حججی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،طبق روال هرساله پیاده روی جاماندگان اربعین در شهرستان منوجان مسیر ۳۰الی ۴۰کیومتری به سمت زیارت فضل ابن عباس (ع)انجام شد. ‌بطوریکه از شهرستان‌های همجوار ازجمله قلعه گنج ، کهنوج ، فاریاب حتی استان همجوار هرمزگان، رودان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،طبق روال هرساله پیاده روی جاماندگان اربعین در شهرستان منوجان مسیر ۳۰الی ۴۰کیومتری به سمت زیارت فضل ابن عباس (ع)انجام شد.

‌بطوریکه از شهرستان‌های همجوار ازجمله قلعه گنج ، کهنوج ، فاریاب حتی استان همجوار هرمزگان، رودان و میناب به این راهپیمایی عظیم می‌پیوندند ، در مسیر پیاده روی موکب‌های مختلف توسط مردم برای پذیرایی از زوار نصب و آماده خدمات رسانی هستند.

از ما بین این موکب‌ها یکی بیشتر جالب توجه است و آن آخرین موکب در دل یک دشت، روستایی محروم و دور افتاده که هرساله پذیرای زوار جاماندگان اربعین هستند.

وحدت شیعه و سنی در موکبی بنام شهید حججی

در روستای مهرآباد همه فقیر و مستضعف هستند که پول کارگری خود را با افتخار صرف پذیرایی از زوار امام حسین (ع) می‌کنند این روستا متشکل از سه قبیله بشکردی ،رمشکی و مارزی است جایی که برادران اهل تسنن وتشیع در کنار هم برای عشق به امام حسین (ع) زیر پرچم سالار شهیدان گرد هم جم میشوند.

موکبی بنام شهید حججی با وحدت شیعه وسنی

 مردم روستا‌های مختلف شهرستان به مناسبت اربعین حسینی با حضور در مسیر پیاده روی ازروستا‌های طالقان و مهرآباد تا زیارت فضل ابن عباس پیاده روی کردند.

این مراسم سابقه‌ای چهار ساله دارد و در آن اقشار مختلف مردم به شکل خودجوش حضور دارند.

همچنین پذیرایی از جاماندگان زیارت کربلا، توسط ۶ موکب در روستا‌های طالقان، چغوکی، مهرآباد انجام شد.

از دیگر برنامه‌های این عزاداران قرائت زیارت اربعین، نماز جماعت ظهر وعصر و عزاداری بود.

وحدت شیعه و سنی در موکبی بنام شهید حججی

یکی از نقاط قابل توجه در طول مراسم راهپیمایی موکب شهید حججی در روستای مهرآباد بود که در آن برادران اهل تسنن و تشیع در کنار یکدیگر برای زائرین خدمات رسانی میکردند.

جمعه حیدری از برادران اهل تسنن روستای مهرآباد که پا به پای دیگران دراین موکب حضور داشت گفت: امام حسین (ع) متعلق به قشر خاصی نیست و عشق به امام حسین (ع) امروزه جهانی شده است و همه ما دلدادگان آن امام شهید هستیم و ما افتخار می‌کنیم که نوکری ایشان را می‌کنیم.

وحدت شیعه و سنی در موکبی بنام شهید حججی

 

ابراهیم کریمی یکی دگیر از کسانی که شب را تا صبح در کنار جوانان در این موکب بیدار بوده این چنین احساساتش را بیان کرد: کار برای امام حسین(ع) خستگی ندارد بلکه عشق هست ما از دیشب بیدار بودیم و در کنار جوانان روستا برای برپایی این موکب و پذیرایی از زوار ایشان تلاش کردیم تا جوانان ما از الان یادبگیرندو در مکتب امام حسین (ع) قدم بردارند.

صالح بهزادی دهیار روستای مهرآباد گفت: ما طبق روال هرساله این موکب را یک شب قبل از اربعین در این روستا برپا می‌کنیم و برای خدمت رسانی به زوار امام حسین (ع) آماده میشوند.

وحدت شیعه و سنی در موکبی بنام شهید حججی

وی افزود: در این موکب همه باهم از برادران اهل تسنن و تشیع گرفته تا پیر و جوان در کنار هم برای عشق به امام حسین (ع)کار می‌کنند.

دهیار مهرآباد بیان کرد: چند روز قبل از اربعین در مسجد محل جلسه‌ای با حضور سران هر سه قبیله رمشکی ،مارزی و بشکردی برگزار میشود وهر سرقبیله مبلغ تبرکی برای موکب از خانوار‌ها جمع آوری می کنند و بعد از آن خرید توسط مسئول موکب انجام و یک شب قبل موکب برپا می‌شود.

بهزادی گفت: شب قبل از اربعین مردان و جوانان هرسه قبیله برای برگزاری و برپایی موکب درکنارهم جمع میشوند و زنان هم برای حاضر نمودن آش نذری و پذیرایی از زوار همکاری می‌کنند.

وحدت شیعه و سنی در موکبی بنام شهید حججی

وی افزود: پذیرایی موکب مااز شب قبل اربعین شروع و تا روز اربعین و تاپایان پیاده روی ادامه دارد.

یاد آورمیشود روستای مهرآباد در فاصله ۳۰ کیلومتری از مرکز شهرستان منوجان قراردارد و این روستا از سه قبیله مارزی رمشکی و بشکردی با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ خانوار و ۳۷۰ نفر تشکیل شده است.

گزارش از طالب گل افشان

انتهای پیام /ی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن