ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 90708
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸
  • 203 بازدید
  • ارسال توسط :

ریاض سازمان ملل را برای ارائه تصویری خوشایند از عربستان در یمن تحت فشار قرار داده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت اسناد افشاشده سازمان ملل متحد حاکی از آن است که عربستان سعودی دفتر هماهنگی امور انسانی این سازمان را برای نشان دادن تصویری خوشایند از این کشور در […]

عربستان سازمان ملل را برای ارائه تصویری خوشایند از ریاض در یمن تحت فشار قرار داده استبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت اسناد افشاشده سازمان ملل متحد حاکی از آن است که عربستان سعودی دفتر هماهنگی امور انسانی این سازمان را برای نشان دادن تصویری خوشایند از این کشور در یمن تحت فشار قرار داده است.

بر اساس این گزارش، اسناد افشاشده سازمان ملل نشان می‌دهد عربستان سازمان‌های بشردوستانه فعال در یمن را تحت فشار قرار داده است تا نقش عربستان را در اعطای کمک مالی 930 میلیون دلاری به این کشور برجسته و در واقع برای رژیم سعودی در یمن تبلیغ کنند.

گزارش گاردین می‌افزاید تلاش های عربستان برای وادار کردن سازمان ملل به ارائه تصویری مطلوب از این کشور در یمن در حالی صورت می گیرد که دخالت نظامی عربستان سعودی در جنگ سه ساله یمن مهم‌ترین دلیل بروز فاجعه انسانی در این کشور است که تاکنون باعث کشته شدن 10 هزار غیرنظامی شده و میلیون‌ها نفر را در معرض گرسنگی قرار داده است.

اسناد فشا شده که درباره شرایط اعطای کمک مالی به یمنی هاست، ابعاد گسترده تحت فشار قرار گرفتن دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد توسط عربستان سعودی را نشان می دهد. در این اسناد آمده است کمک های مالی اعطاشده به یمنی ها باید با تبلیغات برای عربستان سعودی در این کشور همراه باشد. طبق این اسناد، عربستان سعودی همچنین خواستار آن شده است که روزنامه های نیویورک تایمز آمریکا و گاردین انگلیس گزارش هایی را به نفع رژیم سعودی و آنچه این رژیم «فعالیت‌های بشردوستانه!» ریاض در یمن خوانده است، منتشر کنند.

گزارش گاردین می افزاید یکی دیگر از شروط عربستان سعودی، این بوده است که همه مراکز حقوق بشر فعال در یمن که این 930 میلیون دلار (ادعایی) را دریافت کرده اند باید خلاصه ای از فعالیت های خود برای تبلیغ به نفع رژیم سعودی را ارائه دهند و تصاویر و فیلم هایی را در این باره ضبط و تحویل دهند. در حالی ادعا می شود دو سوم از این مبلغ را عربستان سعودی و امارات اعطا کرده اند که یمنی ها و مقامات بانک های این کشور می گویند تاکنون هیچ کمک مالی‌از سوی سعودی‌ها برای آنها ارسال نشده است. چندی پیش، بانک مرکزی یمن دروغ‌های عادل الجبیر، وزیر خارجه رژیم سعودی، در زمینه کمک‌های مالی ریاض به یمن، را برملا و اعلام کرد: هیچ کمک مالی‌ از عربستان به ما نرسیده است.

این اسناد همچنین فاش می کند که نهادهای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد موافقت کرده اند در سال جاری میلادی، در 48 مرحله برای عربستان سعودی در یمن تبلیغات کنند. این نهادها شامل «برنامه پیشرفت و توسعه سازمان ملل»، «دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل»، «سازمان بهداشت جهانی» و «یونیسف» (صندوق کودکان سازمان ملل متحد) می شود.

در ادامه گزارش گاردین آمده است اسناد فاش شده همچنین نشان می دهد عربستان سعودی و امارات سازمان ملل متحد را تحت فشار قرار داده اند تا جایگاه این دو کشور را در فهرست اهداکنندگان کمک های بشردوستانه ارتقا دهد.

اگرچه این اسناد بیانگر آن است که دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد در برابر برخی از مطالبات سعودی ها مقاومت کرده، اما در نهایت این مرکز با درخواست عربستان برای به کار گرفتن فردی که بر اجرای خواسته های این رژیم توسط نهادهای وابسته به سازمان ملل نظارت و گزارش هایی را در این باره تهیه و ارائه کند، موافق کرده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن