ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 90740
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۷:۳۵
  • 76 بازدید
  • ارسال توسط :
گاردین: پرونده خاشقجی احتمالا بر حمایت انگلیس از عربستان در جنگ یمن تاثیر می‌گذارد

گاردین: پرونده خاشقجی احتمالا بر حمایت انگلیس از عربستان در جنگ یمن تاثیر می‌گذارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی گاردین در مطلبی نوشت: قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد آل سعود  در کنسولگری عربستان در استانبول علاوه بر آنکه  انتقادات گسترده کشورهای مختلف را به دنبال داشته است، به رغم تلاش های واشنگتن برای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی گاردین در مطلبی نوشت: قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد آل سعود  در کنسولگری عربستان در استانبول علاوه بر آنکه  انتقادات گسترده کشورهای مختلف را به دنبال داشته است، به رغم تلاش های واشنگتن برای حفظ وجه بین المللی ریاض، موجب تجدیدنظر دولت ها برای ادامه تعاملات  سیاسی و تجاری با آن شده است.

«آلیستر برت»، معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و یکی از سیاستمداران حزب محافظه کار انگلیس در مجلس عوام روز گذشته [سه شنبه] در پارلمان گفت: این یک سوال قانونی است که بپرسیم آیا تحقیقات درباره این پرونده هویت واقعی رژیم ریاض را فاش می کند و بر اقدامات آن در جنگ  یمن که سال 2015 آغازگر آن بود، اثر می گذارد.

گاردین: آیا پرونده خاشقجی بر حمایت انگلیس از اقدامات عربستان در یمن تأثیر می گذارد

این سیاستدار انگلیسی در اظهارات خود اشاره ای به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از سازمان های حقوق بشر در مورد بحران قحطی ناشی از جنگ در یمن نکرد.  او مدعی شد لندن سعی دارد به منظور ادامه فروش سلاح به ریاض، تدابیر سختی در نظر بگیرد ولی معتقد است توقف فروش سلاح به عربستان  اثر چندانی بر پایان جنگ در یمن ندارد!

اظهارات او واکنش یک نماینده حزب کارگر را در این مجلس به دنبال داشت. او گفت: ما سعودی ها را سرزنش می کنیم. ما نیروی هوایی را حفظ می کنیم. ما سربازان انگلیسی را در مراکز کنترل مستقر کرده ایم. ما مسیرهای هوایی جنگ را مدیریت می کنیم. ما خلبانان عربستان (که در تجاوز به یمن حضور دارند) را در ولز آموزش می دهیم – تنها چیزی که ما انجام نمی دهیم، فشار دادن دکمه برای رها کردن بمب است. بهتر است صادق باشیم ما در این جنگ شرکت می کنیم.

برت نیز در پاسخ به این نماینده مدعی شد دولت لندن فقط به نیروهای سعودی مشورت داده و در عملیات نظامی این کشور مشارکتی ندارد.

گاردین: آیا پرونده خاشقجی بر حمایت انگلیس از اقدامات عربستان در یمن تأثیر می گذارد

گاردین در ادامه نوشت قتل خاشقجی به افزایش آگاهی بین المللی درباره جنایات عربستان منجر شده است. در پی این اتفاق مقامات انگلیسی از دولت خواستند خود را از عربستان که شریک استراتژیک آن است فاصله دهد. مدارک و شواهد موجود در صحنه‌های بمباران در یمن نشان می‌دهد بمب‌های ساخت انگلیس در حمله به یمن به کار گرفته شده اند. این در حالی بود که رئیس شرکت تسلیحاتی «BAE Systems» ادعا کرد نمی‌داند تجهیزات نظامی اش در جنایات جنگی علیه یمن استفاده می‌شوند یا نه.

یک گروه مستقل مطالعه‌ای انجام داده است که نشان می‌دهد از اوایل سال ۲۰۱۶، ۵۶ هزار نفر در یمن کشته شده اند که در پی افزایش درگیری‌ها در شهر بندری الحدیده تعداد کشته‌ها افزایش یافته است. این آمار شامل کسانی که بر اثر سوءتغذیه یا وبا می‌میرند، نمی‌شود.

یکی از مقامات سازمان ملل متحد اوایل سال ۲۰۱۷ تعداد تلفات غیرنظامیان را ۱۰ هزار نفر اعلام کرد و این رقم از آن زمان ثابت مانده است. اعلام این آمار غیرواقعی باعث شده عربستان سعودی و امارات که از سوی آمریکا، انگلیس و فرانسه حمایت می‌شوند، بتوانند به راحتی چشمشان را به کشته شدن قربانیان در یمن ببندند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن