ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 90770
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
  • 112 بازدید
  • ارسال توسط :
اظهارات مقامات پاکستانی برای پیگیری وضعیت مرزبانان ایرانی امیدوار کننده است/عادل الجبیر تماسی با ما نداشته است

اظهارات مقامات پاکستانی برای پیگیری وضعیت مرزبانان ایرانی امیدوار کننده است/عادل الجبیر تماسی با ما نداشته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در سفر به پاکستان گفت: هدف سفر پیگیری موضوع مرزبانان ایرانی بود که توسط تروریست‌ها گروگان گرفته شده بودند. در ادامه صحبت‌های بسیار خوبی با وزیر امور خارجه، فرمانده ارتش و […]

اظهارات مقامات پاکستانی برای پیگیری وضعیت مرزبانان ایرانی امیدوار کننده استبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در سفر به پاکستان گفت: هدف سفر پیگیری موضوع مرزبانان ایرانی بود که توسط تروریست‌ها گروگان گرفته شده بودند. در ادامه صحبت‌های بسیار خوبی با وزیر امور خارجه، فرمانده ارتش و نخست وزیر این کشور در این زمینه داشتیم و وعده‌های جدی برای پیگیری موضوع و پیدا کردن راه حل، همین طور برای اقدامات مشترک در جهت جلوگیری از تکرار این گونه فجایع مطرح کردند.

ظریف با اشاره به اینکه در دولت پاکستان تمایل بر اجماع سیاسی به منظور جلوگیری از تکرار مسائلی مانندگروگانگیری مرزبانان کشورمان وجود دارد، افزود:چنین اتفاقاتی در مرز دو کشور دوست، همسایه و مسلمان وجود دارد و همچنین تدابیری برای مقابله با اینکه آرامش دو کشور توسط مخالفین دستخوش تغییر نشود اتخاذ می‌کنیم.

وی در ادامه درباره وعده‌های مقامات پاکستانی عنوان کرد: به نظر من وعده‌های داده شده توسط طرف‌های پاکستان امیدوار کننده است؛ همین طور در مورد همکاری‌های دو جانبه و همکاری‌های منطقه گفت وگو کردیم و دولت پاکستان برای پایان دادن به جنگ علیه مردم یمن پیشنهاد بسیار خوبی مطرح کرند.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: در  زمینه پایان دادن به جنگ علیه مردم یمن با وزیر امور خارجه، فرمانده ارتش و با نخست‌وزیرپاکستان صحبت کردیم و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را که از ابتدا هم وجود داشته است با او در میان گذاشتیم و امیدواریم به اجماع بین‌المللی در رابطه با پایان دادن جنگ و حملات در یمن دست یابیم. سایر پیگیری ها در این زمینه به این بستگی دارد که  به راه حلی برسیم.

ظریف همچنین در مورد مذاکرات خود در اسلام آباد با محوریت افغانستان و ضرورت رسیدن به یک راه حل صلح‌آمیز در این کشور افزود: با مقامات پاکستان در مورد  افغانستان و گفت‌وگوهای ملی در این کشور صحبت کردیم و همکاری تهران و اسلام آباد در این زمینه با دولت افغانستان و با گروه‌های درگیر برای اینکه بتوانند تمامی طرف ها را پای میز مذاکره بکشانند انجام شد، همین طور در مورد همکاری‌های دو جانبه در حوزه اقتصادی هم رایزنی شد.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با تماس عادل الجبیر برای حل اختلافات با ایران، گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم چنین تماسی انجام نشده و دولت عربستان چنین ارتباطی را برقرار نکرده است. دولت عربستان حتما نیاز دارد که در مورد سیاست‌های منطقه خود با ایران موضع‌گیری کند و هر بار که قصد انجام چنین بازنگری داشته باشد و ایران این آمادگی را دارد؛ زیرا ما علاقه داریم که همسایگان با ایران روابط خوبی داشته باشند و فکر می‌کنیم که همسایگان ما از ایجاد تنش با ایران تا کنون منفعتی نبرده‌اند و امیدواریم که این سیاست را هر چه زودتر کنار بگذارند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن