ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 90820
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۵:۳۲
  • 76 بازدید
  • ارسال توسط :
نخستین گام آمریکا برای اصلاح روابط با عربستان

نخستین گام آمریکا برای اصلاح روابط با عربستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، هیئت تحریریه روزنامه واشنگتن پست با انتشار مقاله ای تاکید کرد دولت دونالد ترامپ نخستین گام را برای اصلاح روابط با عربستان پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، هیئت تحریریه روزنامه واشنگتن پست با انتشار مقاله ای تاکید کرد دولت دونالد ترامپ نخستین گام را برای اصلاح روابط با عربستان پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول برداشت.

واشنگتن پست دعوت مقامات دولت آمریکا به لزوم توقف جنگ در یمن را نخستین گام واشنگتن در این مسیر دانست.

این روزنامه نوشت: سعودی‌ها در یمن حمله نظامی خونبار و ناکارآمدی را فرماندهی می کنند که باعث بدترین بحران انسانی در جهان شده است.

این روزنامه افزود: دخالت عربستان در یمن نخستین ماجراجویی متهورانه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی بود. آمریکا برای جلوگیری از ادامه آسیب ها در یمن که ولیعهد سعودی مسئول آن است، باید گام های فوری بردارد.

گفتنی است اخیرا واشنگتن خواستار صلح در یمن بعد از گذشت سه سال از جنگ در این کشور شده است. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا خواستار آغاز گفتگوهای صلح طی سی روز آینده شده است.

وی در عین حال خواستار پایان بمباران های نیروهای ائتلاف بین المللی تحت فرمان عربستان سعودی شده است.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا نیز اعلام کرده است راه حل درازمدت که منظور در سی روز آینده است، عبارت است از اینکه همه طرف ها پای میز مذاکره حاضر شوند و درباره آتش بس به توافق برسند؛ آتش بسی که مبنای آن عقب نشینی به مرزها و توقف بمباران ها باشد تا اینکه مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن که کارش را به خوبی انجام می دهد بتواند همه را برای دستیابی به آتش بس دور میز مذاکره در سوئد گردهم آورد و به این جنگ پایان بخشد.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن