ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 91107
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
  • 73 بازدید
  • ارسال توسط :
انتقاد آکسفام از حملات مکرر ائتلاف سعودی به نهادهای تحت حمایت این موسسه در یمن

انتقاد آکسفام از حملات مکرر ائتلاف سعودی به نهادهای تحت حمایت این موسسه در یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گزارش داد، ماه ژوئن حملات ائتلاف سعودی یک درمانگاه مهم برای مقابله با وبا را در شهر عبس، استان حجه یمن هدف گرفت و این در حالی بود که این ائتلاف متجاوز پیشتر از فعالیت آن مطلع شده بود. ماه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گزارش داد، ماه ژوئن حملات ائتلاف سعودی یک درمانگاه مهم برای مقابله با وبا را در شهر عبس، استان حجه یمن هدف گرفت و این در حالی بود که این ائتلاف متجاوز پیشتر از فعالیت آن مطلع شده بود. ماه آوریل، این جت‌ها همچنین یک سیستم آبرسانی را که زندگی دست‌کم ۶۰۰۰ تن را تحت تاثیر قرار داد، هدف گرفتند. این اتفاقات در شرایطی رخ می‌دهد که یمن یکی از بلایای انسانی فاجعه‌بار در قرن بیست و یکم را تجربه می‌کند.

افشاگری‌ها درباره این حملات علیه نهادهای تحت حمایت مالی آکسفام در یمن به دنبال رایزنی‌های پارلمانی این هفته در مجلس عوام صورت می‌گیرد. قانونگذاران انگلیسی در آن جلسه برای ارزیابی تاثیر فروش تسلیحات انگلیس به سعودی‌ها تلاش کردند. در جریان نشست روز سه‌شنبه، دینا المعمون از آکسفام فاش کرد که امدادرسانی انگلیس به این کشور جنگ‌زده هدف بمباران قرار می‌گیرد.

تونی پیرس، رئیس آکسفام در پی جلسه کمیته توسعه بین‌المللی مجلس عوام تاکید کرد: از طرفی امدادرسانی انگلیس یک کمک حیاتی است. از طرف دیگر، بمب‌های انگلیس به تشدید جنگ کنونی می‌انجامد که هر هفته بابت درگیری‌ها جان انسان‌های بی‌شماری را می‌گیرد و مایه بیماری و گرسنگی انسان‌های زیادی است.

او با اشاره به سیاست لندن در قبال یمن که آن را “غیرمسؤولانه و غیرمنسجم” دانست، تاکید کرد: فروش تسلیحات کنونی انگلیس به ریاض منجر به از بین رفتن مواد غذایی، ‌بیمارستان‌ها و خانه‌ها و همچنین برنامه‌هایی شده است که تحت حمایت مالی مالیات‌دهندگان انگلیسی است.  

دولت انگلیس بابت تداوم حمایت از عربستان و انتقال تسلیحات به عربستان با انتقادات زیادی روبروست؛ تسلیحاتی که موجب ویرانی زیر ساخت‌های حیاتی شده و میزان تلفات غیرنظامیان را افزایش داده است. از زمانیکه انگلیس این فروش‌های تسلیحاتی چندین میلیاردی را در سه سال اخیر انجام داده است، لندن مکررا با درخواست توقف قراردادهای تسلیحاتی با عربستان مخالفت کرده است.

براساس آمارهای رسمی سازمان ملل متحد، بیش از ۱۰ هزار تن از زمان آغاز بمباران‌های تحت امر عربستان در مارس ۲۰۱۵ کشته شده‌اند. با این حال یک گروه‌ غیرانتفاعی مردم نهاد معتقد است دست کم ۵۶ هزار تن حین این جنگ کشته شده‌اند. این خشونت همچنین موجب شد تا دو سوم جمعیت ۲۷ میلیونی یمن در بحبوحه محاصره دریایی و هوایی عضو این ائتلاف، محتاج کمک امدادرسان‌ها شوند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن