ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 91171
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۵:۰۹
  • 93 بازدید
  • ارسال توسط :
آلمان همچنان به آموزش نیروهای عربستانی ادامه می‌دهد

آلمان همچنان به آموزش نیروهای عربستانی ادامه می‌دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس سایتونگ" آلمان، با وجود جریانات مربوط به قتل "جمال خاشقجی" روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان سعودی و ترکیه و بالا گرفتن درخواست‌ها برای لزوم بازنگری در مناسبات با عربستان سعودی ارتش آلمان همچنان به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس سایتونگ" آلمان، با وجود جریانات مربوط به قتل "جمال خاشقجی" روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان سعودی و ترکیه و بالا گرفتن درخواست‌ها برای لزوم بازنگری در مناسبات با عربستان سعودی ارتش آلمان همچنان به عملیات آموزش نیروهای عربستانی ادامه می‌دهد.

این خبر را خبرگزاری آلمان با استناد به اطلاعات وزارت دفاع آلمان منتشر کرده نوشت: در آکادمی نظامی هامبورگ در حال حاضر هفت افسر نیروهای مسلح عربستان آموزش می‌بینند. آن‌ها در حال گذراندن دوره‌های زبان آلمانی‌اند که لازمه شروع آموزش‌های نظامی آن‌ها در سال 2019 است.

با وجود قتل جمال خاشقجی اما وزارت دفاع آلمان قصد ندارد این آموزش‌های نظامی را متوقف کند. سخنگوی وزارت دفاع آلمان در این باره گفته است که این آموزش‌ها طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی ادامه دارد مگر اینکه تصمیمی سیاسی مانع آن شود.

علاوه بر این قرار است سال آینده هفت افسر دیگر عربستان سعودی در آکادمی هامبورگ آموزش ببینند. تصمیم نهایی در این باره در اوایل سال 2019 اتخاذ خواهد شد.

تصمیم آموزش نیروهای نظامی عربستان سعودی حین دیدار "اورزولا فون درلاین"، وزیر دفاع آلمان از ریاض در دسامبر سال 2016 گرفته شد. وزیر دفاع آلمان در آن زمان با محمد بن سلمان، که وزیر دفاع عربستان سعودی بود هم دیدار و گفتگو کرد. در آن زمان توافق شد که برخی نیروهای سعودی در آکادمی نظامی هامبورگ آموزش ببینند. قرارداد در این باره در تاریخ 30 آوریل سال 2017 در شهر بندری جده توسط سفیر سابق آلمان و یکی از نمایندگان وزارت دفاع این کشور امضا شد. هزینه‌های این دوره‌های آموزشی کاملاً به‌عهده عربستان است. ابتدا قرار بود سالانه 3 تا 4 افسر عربستانی در اینجا آموزش ببینند که بعدها روی هفت افسر در سال توافق شد.

همکاری‌های نظامی با عربستان سعودی مسئله‌ای مورد مناقشه و بحث‌برانگیز در آلمان است. عربستان سعودی از سال 2015 جنگی فاجعه‌بار را در قالب یک ائتلاف نظامی متشکل از 9 کشور علیه یمن به‌راه انداخته است. این جنگ به فاجعه‌ای انسانی در این کشور منجر شده است که از طرف سازمان ملل به‌عنوان بدترین فاجعه انسانی دنیا ارزیابی شده است. حدود 22 میلیون نفر یعنی سه‌چهارم مردم این کشور نیازمند کمک هستند و هفت میلیون نفر هم چیزی برای خوردن ندارند.

حزب سوسیال دموکرات آلمان با توجه به این مسئله در مذاکرات جهت تشکیل ائتلاف بزرگ در آلمان توقف صادرات تسلیحات به کشورهای شرکت کننده در جنگ یمن را خواستار شده و این مسئله در قرارداد ائتلافی وارد شد، با این حال عربستان سعودی در سال جاری میلادی همچنان دومین خریدار تسلیحات آلمانی بوده است.

البته بعد از قتل جمال خاشقجی دولت آلمان اعلام کرد که تا زمان روشن شدن پرونده این قتل صادرات تسلیحات به عربستان را متوقف می‌کند.

جمال خاشقجی از 10 مهرماه برای گرفتن مدارک گواهی ازدواج وارد کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شد و بعد از آن، رؤیت نشد. مقام‌های ترکیه‌ای شواهدی از کشته شدن وی داخل ساختمان کنسولگری منتشر کردند، اما رژیم سعودی در ابتدا اصرار داشت که او زنده و سالم از ساختمان خارج شده است. اخیراً عربستان سعودی کشته شدن خاشقجی در کنسولگری کشورش در ترکیه طی یک درگیری را تأیید و اعلام کرده است که عاملان این جنایت را شناسایی خواهد کرد. عربستان تا به حال زیر بار دست داشتن در قتل این روزنامه‌نگار نرفته است.

هنوز مشخص نشده خاشقجی دقیقاً چگونه به‌قتل رسیده و جسدش کجاست. جامعه بین‌المللی فشارها بر عربستان برای شفاف‌سازی درباره این پرونده را افزایش داده است و درخواست‌های زیادی در این باره از طرف مقامات بسیاری کشورها از جمله در اروپا مطرح شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن