ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 91194
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۶:۴۱
  • 132 بازدید
  • ارسال توسط :
اظهارات تازه ترامپ درباره حمله سعودی ها به یک اتوبوس مدرسه در یمن

اظهارات تازه ترامپ درباره حمله سعودی ها به یک اتوبوس مدرسه در یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شیعه نیوز»، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در اظهارات عجیب تازه اش گفت که حمله به یک اتوبوس مدرسه در یمن از سوی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی با استفاده از بمب آمریکایی در ماه آگوست به دلیل این بوده است که بمباران […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شیعه نیوز»، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در اظهارات عجیب تازه اش گفت که حمله به یک اتوبوس مدرسه در یمن از سوی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی با استفاده از بمب آمریکایی در ماه آگوست به دلیل این بوده است که بمباران کننده ها نمی دانستند چگونه از سلاحی که در دست دارند به درستی استفاده کنند!

این در حالی است که حداقل 51 نفر از جمله 40 کودک که اکثر آنها شش تا 11 ساله بودند در این حمله جان خود را از دست دادند. این حمله به طور آشکارا نشان داد که  ائتلاف سعودی از سلاح های آمریکایی در جنگ یمن استفاده می کند.

 ترامپ در گفتگو با « Axios» در پاسخ به این پرسش که آیا استفاده ائتلاف سعودی از بمب های آمریکایی برای کشتن شهروندان یمنی او را ناراحت کرده است، گفت که این حمله یک «نمایش ترسناک» بود اما مسئله نه استفاده از بمب های آمریکایی بلکه عدم آگاهی از چگونگی استفاده از آنها بوده است.

 رئیس جمهوری آمریکا افزود: آنچه ترسناک بود این بود که بمباران کننده ها نمی دانستند چگونه باید از این سلاح استفاده کنند.

ترامپ همچنین گفت: من در مورد بسیاری از مسائل به سعودی ها حرف می زنم اما به طور قطع نه در مورد افرادی که نمی دانند چگونه از سلاح ها برای حمله به اتوبوس هایی که بچه ها در آن هستند، استفاده کنند.

در ماه سپتامبر، ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی اذعان کرد که حمله هوایی به اتوبوس دانش آموزان در یمن غیر قابل توجبه بوده و متعهد به مجازات افرادی شد که این اشتباه را مرتکب شده اند.

این اعتراف پس از افزایش فشارهای بین المللی ببر عربستان برای محدود کردن تلفات شهروندی در جنگ سه سال و نیمه یمن بود، جنگی که در آن بیش از 10 هزار نفر تاکنون کشته شده اند و در حال سوق دادن یمن به سوی قحطی است.

درخواست کشورهای غربی برای توقف فروش سلاح ها به عربستان سعودی از زمان قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول افزایش پیدا کرده است.

با این وجود دولت آمریکا همچنان معتقد است که مسئله خاشقجی نباید اختلالی در تجارت سلاح به عربستان به وجود بیاورد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن