ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 91239
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
  • 194 بازدید
  • ارسال توسط :
سهم جابه‌جائی مسافر در مهران نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است/ با همکاری سپاه، ارتش و بسیج مراسم اربعین با امنیت کامل اداره شد

سهم جابه‌جائی مسافر در مهران نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است/ با همکاری سپاه، ارتش و بسیج مراسم اربعین با امنیت کامل اداره شد

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص آخرین اخبار تردد زائرین از مرز مسافری مهران گفت: از اول ماه صفر تا امروز حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مرز مهران خروجی داشتیم و یک میلیون و ۱۲۰ هزار نفر از طریق این مرز به کشور وارد […]

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص آخرین اخبار تردد زائرین از مرز مسافری مهران گفت: از اول ماه صفر تا امروز حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مرز مهران خروجی داشتیم و یک میلیون و ۱۲۰ هزار نفر از طریق این مرز به کشور وارد شده اند.

وی افزود: بر این اساس رفت و برگشت مسافران و تردد از این مرز به طور متوسط حدود ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار نفر بود و انتظار می‌رود تا ۳ – ۴ روز آینده ۱۰۰ هزار نفر از طریق مرز مهران به کشور وارد شوند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اتفاق‌های غیرمترقبه رخ داده در سال جاری گفت: خداروشکر با همه اتفاق‌های ناخواسته امسال زائرین کشورمان سرافرازانه حرکت انقلابی خود را انجام داده و به سلامت به آغوش میهن بازگشتند.

استاندار ایلام در خصوص امکانات موجود در مرز مهران نیز گفت: امکانات نرم افزاری نسبت به سال گذشته خیلی بهتر بود، اما چند اتفاق غیرمنتظره رخ داد یکی کاپیتاژ ماشین‌ها (اجازه خروج ماشین‌ها از کشور با پرداخت حق گمرکی) بود که سال گذشته تعداد ماشین‌های کاپیتاژ شده ۶۷۰ دستگاه بود که این تعداد در سال جاری به ۸ هزار و ۸۰۰ دستگاه رسید و آن‌ها هم، در مسیر رفت و در استان بدره‌ی عراق دچار مشکل شدند، چون جاده‌های این استان گنجایش این همه حمل و نقل را نداشت و هم در برگشت مشکلاتی را در پایانه برگشت ایجاد کرد.

وی مشکل بعدی ایجاد شده را طوفان غیرمنتظره در ایلام عنوان کرد و گفت: این طوفان را نیز مشکلات زیادی را ایجاد کرد که بخش ستاد بحران استان ایلام و استان‌های همجوار یعنی کرمانشاه و لرستان تصمیم گیری به موقعی کردند و با اسکان زوار در سراسر مسیر توانستند از وقوع حادثه بزرگی جلوگیری کنند.
سلیمانی دشتکی مشکل بعدی را مساله تامین ارز و هجوم زوار برای تهیه ارز بود که در روز‌های ابتدایی به وجود آمد، اما خداروشکر مشکل حل شد و زوار هم به ارز‌های ثبت نامی خود دست یافتند.

استاندار ایلام با بیان اینکه ترافیک در پایانه برکت در مسیر برگشت بسیار شدید بود گفت: حدود ۲۴۲ هزار ورودی به مرز مهران داشتیم که تراکم جمعیت و ترافیک ماشین عملا پایانه را برای ساعت‌هایی قفل کرده بود و دسترسی زوار برای رسیدن به اتوبوس‌های شهرشان برای یک شب با مشکل مواجه شد. پس از آن کنار گذر غرب مهران را باز کردیم تا ترافیک ماشین‌ها تا اندازه‌ای مهار و کنترل شود.

وی تصریح کرد: امروز با همت همه مسئولین و دولت به ویژه وزیر کشور، ستاد مرکزی اربعین و همه عوامل انتظامی، نیروی انتظامی، فرزندان ما در سپاه و ارتش و بسیج که همکاری کردند تا مشکل امنیتی نداشته باشیم این واقعه بزرگ با خوبی و با موفقیت پشت سرگذاشته شد.

استاندار ایلام در پاسخ به این سوال که میزان زواری که امسال برای پیاده روی اربعین به کربلا رفته اند نسبت به سال گذشته چه تغییری داشت گفت: سال گذشته در کل کشور ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر داشتیم، اما امسال این تعداد به ۲ میلیون نفر رسید بنابراین به همین نسبت باید جمعیت تردد کننده در مرز مهران نیز کاهش می‌یافت. براساس آماری که در بالا یاد شد تعداد ۹۶۷ هزار نفر در سال گذشته از مرز مهران خارج شدند و قاعدتا جمعیت خروجی امسال باید به ۷۰۰ هزار نفر می‌رسید، اما امسال یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند و سقف مرز مهران هم در رفت و هم در برگشت نسبت به عددی که سهمیه این مرز بود چند برابر شد.   سلیمانی دشتکی در پایان  ابراز امیدواری کرد: برای سال آینده مشکلات سال جاری رفع شود و زیرساخت‌ها به طور کامل آماده شود و مرز‌های دیگر از جمله مرز خسروی نیز برای تردد زوار مهیا باشد تا مشکلات رفت و آمد کاهش یابد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن