ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 91421
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲:۳۷
  • 111 بازدید
  • ارسال توسط :
برای زیارت امام رضا(ع) چه آدابی را باید بدانیم؟ +اینفوگرافیک

برای زیارت امام رضا(ع) چه آدابی را باید بدانیم؟ +اینفوگرافیک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وجود با برکت امام هشتم شیعیان علی بن موسی الرضا‌(ع) در ایران از جمله نعمات بزرگی است که هر ایرانی به ارزش آن واقف بوده و همواره شکرگزار آن می‌باشد. در آداب زیارت امام […]

برای زیارت امام رضا(ع) چه آدابی را باید بدانیم؟+اینفوگرافیکبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وجود با برکت امام هشتم شیعیان علی بن موسی الرضا‌(ع) در ایران از جمله نعمات بزرگی است که هر ایرانی به ارزش آن واقف بوده و همواره شکرگزار آن می‌باشد. در آداب زیارت امام رئوف توصیه‌هایی وارد است که بایستی هر زائر پیش از تشرف به آن توجه کند.

در وهله اول لازم است افراد به حضور امام توجه کنند. شرط اوّل قبولی زیارت این است که با حضرت «ملاقات» داشت؛ یعنی رفتنِ حرم و آمدن، صِرف رفتن به یک مکان و بیرون آمدن نباشد؛ آن‌جا یک موجودی و یک روح والایی حضور دارد گه باید به این حضور توجّه کرد.

همچنین لازم است زائران با امام حرف بزنند. «به چشم دیدن» لازمه‌ی ملاقات نیست؛ او هست، صحبت‌های افراد را می‌شنود و حضور افراد را مشاهده کرده و پاسخ می‌دهد. قبولی زیارت معنایش این است که آن فیضی که از ملاقات این ولیّ خدا به ملاقات‌کننده میرسد، آن فیض به افراد برسد؛ این معنای قبولی زیارت است.

گفتنی است، درخصوص آثار و برکات زیارت امام رضا(ع) روایات متعددی وارد است. پاک شدن گناهان و از بین رفتن غم‌‏ها از آثار زیارت امام هشتم(ع) بوده  که در این زمینه پیامبر(ص) می‌فرمایند: به ‏زودى پاره‌‏اى از تن من در خراسان دفن مى‏‌شود، هیچ غمگینى او را زیارت نمى‌‏کند مگر اینکه خدا غم از دلش بزداید و گناهانش را بیامرزد.

همزمان با روزهای پایانی ماه صفر و سالروز شهادت امام رضا‌(ع) خیل عظیمی از عاشقان حضرت به پابوسی ایشان رفته و خود را به زیارت امام رئوف می‌رسانند. در همین رابطه اینفوگرافی از برخی آداب زیارت حضرت رضا‌(ع) فراهم گردیده است که در ادامه مشاهده می‌کنید:

برای زیارت امام رضا(ع) چه آدابی را باید بدانیم؟+اینفوگرافیک    

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن