ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 91513
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۹:۵۱
  • 97 بازدید
  • ارسال توسط :

پس از خاشقچی؛ این بزرگترین کابوس بن‌سلمان است

العالم- عربستان سعودی  بیش از یک ماه  است که از قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی می گذرد پرونده ای که به نظر میرسد عربستانی ها به زودی از کابوس آن رها نشوند چرا که رهایی از تبعات این قتل بسیار زمان بر و پرهزینه است. فشارهای جامعه جهانی و رسانه ها مقامات سعودی […]

العالم- عربستان سعودی 

بیش از یک ماه  است که از قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی می گذرد پرونده ای که به نظر میرسد عربستانی ها به زودی از کابوس آن رها نشوند چرا که رهایی از تبعات این قتل بسیار زمان بر و پرهزینه است. فشارهای جامعه جهانی و رسانه ها مقامات سعودی را کلافه کرده است و امروز هم  افشاگری خبرنگار گاردین درباره نقش مستقیم بن سلمان در قتل جمال خاشقچی برگ تازه ای در این پرونده را افشا کرد.

به نظر میرسد کابوس مرد سعودی پایان ندارد؛ سیاست های اشتباه او که با حمایت آمریکا اجرایی میشود تبدیل به باتلاقی شده که هرچه بیشتر در آن جولان میدهد بیشتر فرو میرود .

خواب‌های آشفته بن سلمان را پایانی نیست

تلاش ائتلاف سعودی برای تسلط بر منطقه راهبردی الحدیده، پس از گذشت چند ماه، نه تنها دستاورد قابل توجهی برای عربستان و امارات به دنبال نداشته، بلکه مقاومت ارتش و نیروهای مردمی، الحدیده را به باتلاقی عمیق برای ائتلاف سعودی در یمن تبدیل کرده است.

از بیستم اردیبهشت ماه تاکنون ائتلاف سعودی در عملیات های متعددی با عناوین متفاوتی چون «رعد سرخ»، «عملیات الحدیده»، «پیروزی طلایی» و …. مواضع نیروهای مردمی در شهر الحدیده را هدف قرار داده و با بسیج توانمندی های نظامی نیروهای ائتلاف، تسلط بر مناطق راهبردی این استان چون بندر و فرودگاه الحدیده را در دستور کار خود قرار داده است؛ عملیاتی زیر سایه حمایت تمام قد آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی که قرار بود تکلیف یمن را یکسره کند که نیروهای یمنی برنامه ریزی های سعودی- اماراتی برای تسلط را نقش بر آب کردند و پیروزی آرمانی در استان الحدیده را به رویایی دست نیافتنی برای ریاض و دوحه بدل کرده اند.

هرچند به گفته بسیاری از ناظران بین المللی راه حل بحران یمن از دل تعامل و مذاکره نیروهای یمنی یا به عبارتی از سرگیری گفت و گوهای یمنی – یمنی می گذرد، اما به نظر میرسد نیروهای ائتلاف و حامیان بین المللی آنها نخست به دنبال کسب پیروزی در عرصه میدانی یمن هستند تا نیروهای مورد حمایتشان مذاکرات احتمالی از موضع قدرت وارد شوند.

الحدیده؛ کابوس بن سلمان پس از خاشقچی

همزمان با تاثیرات پرونده خاشقچی بر اوضاع عربستان و شخص بن سلمان و با قوت گرفتن احتمال اجرای طرح آتش بس آمریکایی و آغاز گفتگوهای صلح بین طرف های درگیر، ائتلاف سعودی – اماراتی دوباره دچار توهم نفوذ نظامی استراتژیک به استان الحدیده یمن شده است.

جنگ الحدیده و فروپاشی توهمات بن سلمان

فشارهای شدید ناشی از ترور خاشقچی در کنسولگری عربستان، بر ریاض، موضع بن سلمان را به عنوان سرمدار حمله به یمن به شدت تضعیف کرده است و او را ناچار به تسلیم در مقابل اصرار واشنگتن برای حل سیاسی بحران یمن کرده است.

بن سلمان تلاش می کند با حمله به الحدیده اعتبار خود را بازیابد

روزنامه انگلیسی گاردین با انتقاد از ادامه حمله نظامی ائتلاف سعودی و امارات به الحدیده در غرب یمن گفت که عربستان می کوشد با این عملیات، آبروی خود به خصوص بن سلمان را بازگرداند.

گاردین همچنین از دخالت انگلیس در حمله به یمن انتقاد کرده و خاطرنشان کرده است که عملیات نظامی در الحدیده فقط باعث تشدید بزرگترین فاجعه انسانی در جهان می شود.

ارتش یمنی ساحل غربی را به گورستان متجاوزان و مزدوران تبدیل می کند

مجتهد، فعال عربستانی شبکه اجتماعی از شکست سنگین متجاوزان سعودی در جبهه جنگ با یمن خبر داد و گفت که گردان سوم "تیپ عمالقه" سعودی به طور کامل شکست خورده و فرو ریخته است.

بنابر آنچه گفته شد ائتلاف عربی باید بپذیرد دخالت های بیشترش در یمن برای کسب قدرت بیشتر به خاطر مقاومت نیروهای مردمی و انصارالله به شکست و تضعیف بیشتر نیروهای زیر حمایتش در یمن خواهد انجامید و بن سلمان درگیر کابوسی بزرگتر از پرونده خاشقچی خواهد شد که رهایی از آن بهای سنگینی برای سعودی ها خواهد داشت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن