ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 91657
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
  • 81 بازدید
  • ارسال توسط :

سناتور وارن خواستار قطع فروش سلاح آمریکا به عربستان شد

العالم-آمریکا وارن در توئیتی نوشت: آمریکا بیش از سه سال است که به ائتلاف تحت سرکردگی سعودی کمک کرده تا یمن را بمباران کند. این سناتور ایالت ماساچوست در توئیت دیگری تاکید کرد: یمن دچار بحران است. ما دیگر نباید بی اعتنا بمانیم. قطع سوخت رسانی آمریکا [به هواپیماهای ائتلاف سعودی] یک آغاز است اما […]

العالم-آمریکا

وارن در توئیتی نوشت: آمریکا بیش از سه سال است که به ائتلاف تحت سرکردگی سعودی کمک کرده تا یمن را بمباران کند.

این سناتور ایالت ماساچوست در توئیت دیگری تاکید کرد: یمن دچار بحران است. ما دیگر نباید بی اعتنا بمانیم. قطع سوخت رسانی آمریکا [به هواپیماهای ائتلاف سعودی] یک آغاز است اما اقدامی بسیار کوچک و بسیار دیرهنگام است. ما نباید فروش سلاح به سعودی ها را که با آنها غیرنظامیان یمنی را می کشند، ادامه دهیم. ما نباید از این جنگ حمایت کنیم.

درخواست وارن در حالی مطرح شده که بسیاری از مقام های آمریکایی از مدتها پیش خواستار پایان حمایت آمریکا از جنگ علیه یمن شده بودند. برخی اعضای کنگره حتی طرحی در این باره ارائه کردند که رای نیاورد. در پی کشته شدن «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول درخواست ها برای قطع حمایت تسلیحاتی از ریاض افزایش یافته است.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابعی آگاه در دولت آمریکا نوشته بود سوخت رسانی به هواپیماهای ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن خاتمه پیدا می کند. «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا گفت که تصمیم درباره این اقدام از قبل برنامه ریزی و در خصوص آن با واشنگتن «مشورت» شده بود.

کارشناسان معتقدند که این تحولات در نتیجه بی ثمر ماندن تلاش های آمریکا و عربستان سعودی در یمن برای شکست نیروهای مردمی و افزایش فشارهای بین المللی علیه ریاض پس از قتل خاشقچی صورت گرفته است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن