ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 91664
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۴:۲۱
  • 113 بازدید
  • ارسال توسط :
البخیتی: به هیچ وجه به شیطان بزرگ اعتماد نمی‌کنیم

البخیتی: به هیچ وجه به شیطان بزرگ اعتماد نمی‌کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی گفت: «اقدام آمریکا در توقف سوخت رسانی به جنگنده‌های ائتلاف سعودی یک اقدام صوری است. آمریکا حتی اگر واقعاً هم قصد داشته باشد که سوخت […]

البخیتی: به هیچ وجه به شیطان بزرگ اعتماد نمی‌کنیمبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی گفت: «اقدام آمریکا در توقف سوخت رسانی به جنگنده‌های ائتلاف سعودی یک اقدام صوری است. آمریکا حتی اگر واقعاً هم قصد داشته باشد که سوخت رسانی به جنگنده‌های سعودی را متوقف کند باز هم این اقدام یک اقدام صوری است، زیرا آن‌ها همچنان به صورت مستقیم در تجاوز به یمن مشارکت دارند و خود آن‌ها چند ماه پیش به این مساله اعتراف کردند. دیگر اینکه آمریکایی‌ها به حمایت لجستیک شان از کشور‌های ائتلاف متجاوز به یمن ادامه می‌دهند و اطلاعات نظامی در اختیار آن‌ها می‌گذارند. کارشناسان آمریکایی نیز در تمامی بخش‌های نظامی سعودی حضور دارند، کارشناسان نظامی آمریکا در اتاق عملیات سعودی نیز که جنگ علیه یمن را اداره می‌کند هستند.»

وی افزود: «محاصره یمن توسط کشور‌های ائتلاف نیز اساساً نتیجه تلاش‌های آمریکا و انگلیس است چرا که اعمال چنین محاصره فراگیر و کشنده‌ای علیه یمن بدون اینکه آمریکا و انگلیس در محاصره نقش اصلی را ایفا کنند امکان پذیر نبود. از این رو ما آمریکا را در تجاوز به یمن شریک اساسی می‌دانیم، بنابراین واشنگتن باید به مشارکت خود در تجاوز علیه یمن پایان دهد و حمایتش را از این تجاوز متوقف کند. با توجه به این همه کمکی که آمریکا به متجاوزان می‌کند توقف سوخت رسانی به جنگنده‌های ائتلاف سعودی یک اقدام صوری محسوب می‌شود.»

عربستان سعودی نیز اعلام کرده است که این اقدام به درخواست خود آن‌ها بوده است و دلیل این کار نیز این بوده است که مسئولان سعودی نخواسته اند که سعودی‌ها احساس کنند که آمریکایی‌ها می‌خواهند تصمیم‌هایی جدی -و هرچند صوری- علیه تجاوز به یمن اتخاذ کنند.

مجری الجزیره عربی از وی پرسید با توجه به اینکه وزیر دفاع آمریکا و برخی از اعضای برجسته کنگره آمریکا از این اقدام آمریکا استقبال کرده اند و خواهان برداشتن گام‌های دیگری در زمینه جنگ یمن شده اند، آیا تصور نمی‌کنید که این نشان دهنده اتخاذ تصمیم‌های بزرگتری از سوی آمریکا راجع به جنگ یمن باشد؟

البخیتی در پاسخ گفت: «ما چگونه می‌توانیم به شیطان بزرگ اعتماد کنیم. ما ممکن است روزی به محمد بن سلمان یا محمد بن زاید -اگر در سیاست‌های شان تجدید نظر کنند و اشتباهات شان را تصحیح کنند- اعتماد کنیم، اما نمی‌توانیم به آمریکا اطمینان کنیم. شما ببینید پس از اظهارات مقامات آمریکایی چه اظهارات وزیر دفاع آمریکا و چه وزیر امورخارجه این کشور که درخواست توقف تجاوز علیه یمن را داشتند ما درباره این درخواست آن‌ها ابراز تردید کردیم و گفتیم این درخواست صادقانه نیست و شما دیدید که پس از آن حملات گسترده‌ای به یمن صورت گرفت. ما شاهد آن هستیم که آینده محمد بن سلمان در نتیجه قتل خاشقجی در معرض تهدید قرار گرفته است، چرا؟ به خاطر اینکه این جنایت مورد پسند آمریکا نبود، اما محمد بن سلمان به کشتار یمنی‌ها ادامه می‌دهد و این امر مشکلی برای او ایجاد نمی‌کند و این خود نشان دهنده آن است که آمریکایی‌ها راضی به این کشتار هستند و به این جنایت‌ها تمایل دارند. اظهارات آمریکایی‌ها و سیاست‌های شیطانی آن‌ها که عراق، افغانستان، لیبی و سوریه را به ویرانی کشید و یمن را دارد ویران می‌کند نمی‌تواند ما را فریب دهد. ما نباید با این اظهارات فریب بخوریم.»

البخیتی افزود: «قضیه جمال خاشقجی بر مساله تجاوز علیه یمن تاثیر دارد، اما این تاثیر یک تاثیر غیرمستقیم است، زیرا پس از این توجه جهانی به پرونده خاشقجی، سوالی بزرگ در افکار عمومی جهان پدیدار شد و این سوال مطرح شد که چگونه جهان به خاطر کشته شدن صرفاً یک نفر اینگونه دست به تحرک زده است در حالی که صد‌ها هزار یمنی به دست همین آدم یعنی محمد بن سلمان قتل عام می‌شوند، اما کسی چیزی نمی‌گوید.»

عضو دفتر سیاسی انصارالله تاکید کرد: «این سوال جهانی موجب ایجاد فشار بر روی تصمیم گیرندگان آمریکایی و دیگر کشور‌ها بود و در نتیجه این اظهارات مقامات آمریکا برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت اخلاقی است و اگر آن‌ها راست می‌گفتند باید جلوی تجاوز به یمن را می‌گرفتند. از همین رو از همان روز نخست که آن‌ها این اظهارات را بیان کردند ما به آن‌ها گفتیم شما با متوقف کردن تجاوز علیه یمن ثابت کنید که پیش بینی‌های ما اشتباه است. وی افزود: دستکم آمریکا باید تجاوز مستقیمش را علیه یمن متوقف کند، زیرا واشنگتن به صورت مستقیم در تجاوز علیه یمن حضور دارد. شما ببینید اظهارات آمریکایی‌ها همیشه فریبکارانه است. در آغاز نخستین عملیات متجاوزان برای اشغال شهر الحدیده پنتاگون به صورت روشن و صریح اذعان کرد در کنار سایر کشور‌های متجاوز به یمن در عملیات نظامی مشارکت خواهد کرد.»

وی گفت: «هدف از این اظهارات ترساندن مردم یمن بود، اما این سخنان نتیجه عکس داد و مردم یمن و اعضای قبایل یمن برای دفاع از کشورشان به سوی جبهه‌های ساحل غربی سرازیر شدند. روحیه مزدوران نیز با شنیدن این اظهارات ویران شد چرا که آن‌ها به خوبی فهمیدند که در سنگر آمریکایی‌ها دارند می‌جنگند. این‌ها شیاطینی دروغگو هستند که ما اعتمادی به آن‌ها نداریم.»

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن