ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 91791
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۹:۳۳
  • 92 بازدید
  • ارسال توسط :
گاردین: غرب شریک جنایت در یمن است

گاردین: غرب شریک جنایت در یمن است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، این روزنامه انگلیسی نوشت: نیمی از ساکنان یمن که در مجموع ۲۲ میلیون نفر جمعیت دارد، در آستانه مرگ در اثر گرسنگی هستند، ۱.۸ میلیون کودک در این کشور از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و در واقع زمان برای نجات بسیاری از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، این روزنامه انگلیسی نوشت: نیمی از ساکنان یمن که در مجموع ۲۲ میلیون نفر جمعیت دارد، در آستانه مرگ در اثر گرسنگی هستند، ۱.۸ میلیون کودک در این کشور از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و در واقع زمان برای نجات بسیاری از آن‌ها تمام شده است.

این روزنامه در ادامه نوشت: سازمان ملل بحران یمن را بدترین بحران انسانی یک قرن گذشته خوانده است. هیچ چشم‌انداز روشنی برای پایان جنگ نیست و غرب با چشم‌پوشی‌هایش و کمک‌هایش به متجاوزان عملا در این جنایت شریک است.

گاردین تاکید کرد: یمن به طور کلی در آشوبی کامل قرار گرفته است، درگیری‌ها در این کشور با آغاز حملات جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه انصارالله آغاز شد و این امر موجب بالا گرفتن بحران در یمن و گسترش افراط‌گرایی و تقویت جنبش‌های جدایی‌طلب شد.

این روزنامه انگلیسی در ادامه تاکید کرد: این عوامل نشان داد که دستیابی به صلح در یمن از هر زمانی دشوارتر است،‌ خشونت در این کشور از زمانی که آمریکا در ماه گذشته میلادی درخواست آتش‌بس داد، شدت بیشتری پیدا کرد. همچنین درگیری‌های موجود در بندر حدیده که این هفته شاهد بودیم فرستاده سازمان ملل به یمن را مجبور کرد مذاکرات را تا پایان سال جاری میلادی به تاخیر بیندازد.

همچنین گاردین نوشت: نیروهای وابسته به ائتلاف عربی ضد یمن، بندر حدیده را که راه ورودی ۸۰ درصد از واردات این کشور است، محاصره کرده‌اند و روزانه حملات هوایی شدیدی را انجام می‌دهند.

این روزنامه انگلیسی در پایان نوشت: همه این‌ها کشتارها به نظر غرب تاثیر اندکی داشت و این امر نیازمند قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی در استانبول بود تا واشنگتن  قطعنامه‌ای برای آتش بس صادر کند.

انگلیس هم موضع‌گیری جدی‌تری داشت، این کشور به مخالفت‌های خود با شورای امنیت برای ارائه طرحی جهت افزایش فشارها بر عربستان و انصارالله برای توقف درگیری‌ها و فراهم کردن امکانی برای کمک رسانی پایان داد و فروش سلاح به عربستان و تبادل اطلاعاتی با این کشور را متوقف کرد؛ انگلیس در توضیح علت این تصمیمش می‌گوید “در غیر این صورت ما در جنایت عربستان شریک خواهیم بود.”

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن