ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 9181
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
  • 129 بازدید
  • ارسال توسط :
الگوگیری از حضرت زینب(س) جامعه بشری را به کمال می‌رساند

الگوگیری از حضرت زینب(س) جامعه بشری را به کمال می‌رساند

محبوبه مطلوب، مسئول اجرایی یادواره شهدای مدافع حرم گیلان با عنوان «عقیله النساء» ویژه بانوان در حاشیه این یادواره که روز گذشته، 26 مهر در رشت برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، اظهار کرد: با بیان اینکه زنده نگه داشتن قیام عاشورا یکی از رسالت‌های حضرت زینب(س) بود، اظهارکرد: ایشان با […]

محبوبه مطلوب، مسئول اجرایی یادواره شهدای مدافع حرم گیلان با عنوان «عقیله النساء» ویژه بانوان در حاشیه این یادواره که روز گذشته، 26 مهر در رشت برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، اظهار کرد: با بیان اینکه زنده نگه داشتن قیام عاشورا یکی از رسالت‌های حضرت زینب(س) بود، اظهارکرد: ایشان با ویژگی‌های منحصر به فردی که داشتند، الگوی کامل برای ما هستند.

وی با تاکید بر اینکه اگر حضرت زینب(س)، الگوی انسان‌ها قرار گیرد، جامعه بشری به کمال خواهد رسید، افزود: ایشان در واقعه کربلا، از خود صبر و شکیبایی عجیبی نشان دادند و در پاسخ به سوال ابن زیاد که پرسیده بود، رفتار خدا را در برابر برادرت چطور دیدی؟ گفتند «ما رایت الا جمیلا» که نشان از رسیدن به کمال و رضایت به رضای خداست.

مسئول اجرای یادواره «عقیله النساء» با اشاره به اینکه عنوان این یادواره لقب حضرت زینب(س) به معنی خردمند زنان است، تصریح کرد: خطبه‌های ایشان در مقابل طاغوتیان و مردم آن زمان نشان از خردمندی و تحصیل غیر اکتسابی معرفت این بانوی بزرگ است.

مطلوب با بیان اینکه حضرت زینب از آسودگی و همسر خود دست کشیدند و فرزندان خود را در راه امام بخشیدند، گفت: حضرت زینب(س) را خداوند به ما بخشیده‌اند و ما این الگو را در اختیار داریم.

وی با تصریح بر اینکه خانواده‌های شهدا از حضرت زینب(س)، الگو گرفتند ما نیز رسالتی بر عهده داریم، خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) شهدای مدافع حرم، امتیازاتی دارند که یکی از آنها، این است که مدافعان حرم، از حریم اهل بیت(ع) دفاع کردند و شهید شدند.

مسئول اجرایی یادواره «عقیله النساء» بیان کرد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) فرمودند «شهدای مدافع حرم باعث شدند که دشمنان وارد کشور نشوند و ایشان در غربت به شهادت رسیدند و این امتیاز بزرگ را خداوند به خانواده‌های مدافعان حرم دادند».

مطلوب با طرح این سوال که اگر با همین شرایطی که داریم در حضور حضرت زینب قرار بگیریم، چه مسئولیتی را می‌توانیم قبول کنیم و به کدام کار خود افتخار کنیم؟ افزود: دشمن اسلحه‌ای را در برابر ما هدف گرفته است که به خانواده‌ها آسیب می‌زند و لازم است زنان در این زمینه هوشیار باشند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن