ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 9189
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
  • 103 بازدید
  • ارسال توسط :
انتصاب سه مشاور جدید استاندار خوزستان‌

انتصاب سه مشاور جدید استاندار خوزستان‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، مزار هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس آرمیده در حرم علی بن مهزیار اهوازی با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان غبارروبی و عطرافشانی شد. در این آیین که در آستانه ماه محرم برگزار شد مردم اهواز […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، مزار هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس آرمیده در حرم علی بن مهزیار اهوازی با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان غبارروبی و عطرافشانی شد.

در این آیین که در آستانه ماه محرم برگزار شد مردم اهواز یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای گمنام را گرامی داشتند و برای شادی روحشان آیاتی از قرآن را قرائت کردند.

یکی از این شهدای گمنام 19 ساله است که در میمک به شهادت رسید، شهید دیگر  24 سال سن دارد که در عملیات محرم و منطقه شرهانی به فیض عظیم شهادت نائل شد.

یکی دیگر از لاله‌های زهرایی آرمیده در حرم علی بن مهزیار اهوازی در سن 19 سالگی در عملیات کربلای 5 در شلمچه به شهادت رسید و شهید دیگر نیز در عملیات رمضان در پاسگاه زید به شهادت رسید که 20 سال سن دارد.

جوان شهید دیگری که در حرم علی بن مهزیار اهوازی آرمیده 17 ساله است که در عملیات کربلای 5 و در شلمچه شربت شهادت را نوشید، یکی دیگر از این شهدای بی نشان 20 سال سن دارد که در عملیات والفجر 4 به شهادت رسید.

شهید گمنام دیگر 20 ساله است که در عملیات رمضان آسمانی شد و یکی دیگر از این شهدا در سن 18 سالگی در عملیات خیبر و منطقه طلاییه به شهادت رسید.

 

ادای احترام به شیرمرد دجیل

جمعی از جوانان و نوجوانان اهوازی با حضور قطعه 2 گلزار شهدای اهواز به مقام شامخ شهید سید جاسم نوری، از شهدای مدافع حرم خوزستان معروف به شیرمرد دجیل (سبع الدجیل) ادای احترام کردند و یادش را گرامی داشتند.

در این برنامه خانواده شهید سید جاسم نوری نیز حضور داشتند مزار این شهید مدافع حرم غباروبی شد و حاضران آیاتی از قرآن کریم را تلاوت و به روح شهید نوری هدیه کردند.

شهید سید جاسم نوری شهید به عنوان آخرین فرزند خانواده سید جابر در پانزدهمین روز از اسفند ماه سال 1346 هجری شمسی در حمیدیه خوزستان دیده به جهان گشود.

این شهید والامقام در روز پنج شنبه هفتم خرداد ماه سال 1394 هجری خورشیدی، در شهر الرمادی عراق مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان در مدینه الطب بغداد به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید نوری به کربلای معلی منتقل و با حضور اقشار مختلف مردم و رزمندگان عراقی و زائران ایرانی در بین الحرمین تشییع شد و پس از آن به ایران انتقال یافت.

پیکر شهید نوری پس از انتقال به ایران در روز یکشنبه 10 خرداد ماه 1394 به حمیدیه برده شد و مردم حمیدیه با این شهید وداع کردند و بعد از آن نیز در اهواز با حضور اقشار مختلف مردم، رزمندگان عراقی و یمنی تشییع و بنا به وصیتش، در پایین مزار شهید مدافع حرم حبیب جنت مکان در قطعه 2 گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن