ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 91906
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
  • 373 بازدید
  • ارسال توسط :
اگر دولت ترامپ نمی‌خواهد کنگره باید کاری برای یمن کند

اگر دولت ترامپ نمی‌خواهد کنگره باید کاری برای یمن کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، روزنامه واشنگتن‌پست در سرمقاله خود نوشت: عربستان سعودی در برابر این درخواست اینگونه پاسخ داد؛ حملات جدیدی با متحدان خود به بندر حدیده انجام داد که 70 درصد از مواد غذایی و دارویی برای 28 میلیون یمنی از آنجا تامین می‌شود. در حال […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، روزنامه واشنگتن‌پست در سرمقاله خود نوشت: عربستان سعودی در برابر این درخواست اینگونه پاسخ داد؛ حملات جدیدی با متحدان خود به بندر حدیده انجام داد که 70 درصد از مواد غذایی و دارویی برای 28 میلیون یمنی از آنجا تامین می‌شود. در حال حاضر نیمی از 28 میلیون جمعیت یمن در آستانه قحطی قرار دارند.

در اوایل امسال تحت فشار آمریکا و سازمان ملل حملات به این شهر متوقف شده بود، اما اکنون بمباران جنگنده‌های سعودی، احتمالا با استفاده از مهمات آمریکا، دوباره آغاز شده است. همچنین انفجارهایی روز یکشنبه نزدیک مهمترین بیمارستان حدیده رخ داد. روز جمعه پنتاگون یک گام دیگر برداشت و عملیات سوخت‌رسانی به جنگنده‌های سعودی را که در جنگ یمن مشارکت دارند به اتمام رساند. اما این اقدام نیز باعث پایان حملات در یمن نشد.

محمد بن سلمان جنگ یمن را در سال 2015 یعنی بعد از مدت کوتاهی پس از در دست گرفتن وزارت دفاع عربستان سعودی آغاز کرد. در طول این جنگ بسیاری از غیرنظامیان کشته و زخمی شدند و بسیاری از آنها در حملات جنگنده‌های سعودی به مدارس، مساجد، بازارها، مراسم عروسی و مراسم سوگواری جان خود را از دست دادند. در ماه اوت یک اتوبوس حامل کودکان مورد حمله هوایی قرار گرفت. در حال حاضر ولیعهد عربستان سعودی درگیر قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار واشنگتن پست است که در دوم ماه اکتبر پس از ورود به کنسولگری کشته شد.

نظریه پردازان این مساله را زمزمه می‌کنند که او با قتل قاشقجی بال و پر خود را از دست داده و مجبور شده که مشاوران نظامی و قدیمی خود را تغییر دهد اما در مساله یمن اینگونه نبوده است.

عربستان سعودی به صورت آخرین مدافع خود یعنی دولت ترامپ که تلاش می‌کند از ولیعهد عربستان سعودی حمایت کند، تف کرده است. روز یکشنبه مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا از محمد بن سلمان خواستار پایان دادن به خصومت‌ها شد، اما در عین حال پامپئو وانمود کرد که محمد بن سلمان افراد مرتکب به قتل خاشقجی را مجازات خواهد کرد.

آمریکا در مسیر درست از تلاش‌های سازمان ملل برای آغاز مذاکرات صلح در یمن تا پایان امسال حمایت می‌کند، اما این مساله باید روشن شود که تنها راه برقراری آتش بس و نجات میلیون‌ها انسان که با گشنگی و بیماری‌ مواجه هستند پایان حمایت‌های نظامی از عربستان سعودی و امارات متحده عربی است. دیگر نباید مهمات و تسلیحات به عربستان سعودی و متحدانش فروخته شود و تمام حمایت اطلاعاتی و تکنیکی آمریکا باید متوقف شود. اگر دولت ترامپ نمی‌خواهد که کاری علیه ولیعهد عربستان سعودی انجام دهد کنگره باید در این باره وارد عمل شود.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن