ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 91910
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
  • 102 بازدید
  • ارسال توسط :
تداوم سکوت غرب در برابر فاجعه انسانی در یمن + فیلم

تداوم سکوت غرب در برابر فاجعه انسانی در یمن + فیلم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که در یمن به خاک و خون کشیده شدن مردم توسط حملات هوایی عربستان همچنان ادامه دارد، سکوت سنگینی در محافل سیاسی و رسانه‌ای غرب حکم فرماست. ایتالیا که به عربستان بمب می‌فروشد یکی از کشور‌های […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که در یمن به خاک و خون کشیده شدن مردم توسط حملات هوایی عربستان همچنان ادامه دارد، سکوت سنگینی در محافل سیاسی و رسانه‌ای غرب حکم فرماست. ایتالیا که به عربستان بمب می‌فروشد یکی از کشور‌های اروپایی است که در برابر فاجعه در یمن سکوت کرده است. به گفته کارشناسان، ایتالیا مانند برخی دیگر از کشور‌های اروپایی هنوز تصمیمی برای متوقف کردن صادرات تسلیحات به عربستان اتخاذ نکرده است.

«جولیتو کیه زا»، کارشناس سیاسی و نماینده سابق پارلمان اروپا گفت: از بیش از سه سال پیش تا کنون ملت یمن مورد تهاجم آشکار عربستان سعودی قرار دارد. در این مدت با وجودیکه که حملات ائتلاف به رهبری سعودی‌ها منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی به ویژه زنان و کودکان شده است، اما کشور‌های غربی از جمله ایتالیا به دلیل همدستی با عربستان در قبال این جنایت‌ها چشمان خود را بسته اند و سکوت کرده اند. در حالی که دولت ایتالیا همچنان به عربستان بمب صادر می‌کند، سانسور خبری در ایتالیا نیز به حدی است که بسیاری از مردم نه از فروش این بمب‌ها به ال سعود با خبرند و نه از فاجعه انسانی که در یمن می‌گذرد اطلاع دارند».

در همین حال رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر نیز بار دیگر هشدار داد که یمن در استانه یک فاجعه بزرگ انسانی است. فرانجسکو روکا، گفت: کمبود شدید مواد غذایی در یمن و افزایش بی سابقه بیماری‌های مسری و مهللک در این کشور، بسیاری از یمنی‌ها به ویژه کودکان را با خطر مرگ روبرو کرده است.

به گفته کارشناسان سکوت کشور‌های غربی در برابر درد و رنج مردم یمن و ادامه جنایت‌های عربستان در این کشور، نشانگر ریا و نفاق این کشور‌ها در قبال اصولی مانند حقوق بشر، دمکراسی و حاکمیت ملی است.

بیشتر بخوانید: تصاویر ویدئویی ستاد تبلیغات جنگ یمن از عملیات مرزی نیروهای مشترک یمنی 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن