ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 91959
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۶:۴۹
  • 108 بازدید
  • ارسال توسط :
تناقض عمیق آمریکا در سیاست خود با ایران

تناقض عمیق آمریکا در سیاست خود با ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،  'حمید بعیدی نژاد' سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به معافیت برخی خریداران نفت ایران ازسوی آمریکا اظهار داشت که این کشور نتوانسته در اعمال تحریم های یکپارچه علیه ایران اجماع جهانی به دست آورد. ویهمچنین به تناقض عمیق آمریکا در سیاستش با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،

 'حمید بعیدی نژاد' سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به معافیت برخی خریداران نفت ایران ازسوی آمریکا اظهار داشت که این کشور نتوانسته در اعمال تحریم های یکپارچه علیه ایران اجماع جهانی به دست آورد. ویهمچنین به تناقض عمیق آمریکا در سیاستش با ایران اشاره کرد.

بعیدی نژاد این اظهارات را عصر سه شنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی 'سی ان ان' بیان داشت و افزود: دولت آمریکا درخصوص سیاست خود با ایران دچار تناقض عمیقی است، از طرفی بدنبال ملاقات و گفت وگو در بالاترین سطح است و از سویی برای مذاکره شروط غیرممکن می گذارد.

وی از زبان تهدیدآمیز مقام‌های آمریکایی علیه ایران ابراز تأسف کرد و آن را فاجعه‌بار خواند. او گفت: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید اگر ایران می‌خواهد به مردمش غذا بدهد بایستی به خواست آمریکا تن دهد. چنین زبانی عادی و قابل‌فهم نیست. 

بعیدی نژاد درباره تأثیر تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران گفت: آن‌ها جنگ روانی به راه انداختند تا مردم ما را به وحشت بیندازد و در اقتصاد ما کارشکنی کنند؛ اما ما به‌تدریج راه‌ها و ابزارهایی را پیدا کردیم که صادرات نفتمان را تضمین کنیم.

سفیر کشورمان درباره نحوه فروش نفت ایران گفت: ما جایگزین‌های مختلف و تجربیاتی را از گذشته در اختیارداریم. فرق این دوره از تحریم‌های آمریکا با دوره قبل این است که کشورها آماده پایبندی به خواست آمریکا نیستند. از این منظر ما ابزارهای کافی برای ادامه صادرات نفتمان را در اختیارداریم. 

بعیدی نژاد در پاسخ به سؤالی درباره خروج شرکت‌های تجاری پس از آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: از اینکه شرکتها در اثر فشار آمریکا ایران را ترک می‌کنند خرسندنیستیم اما درعین‌حال شرکت‌های کوچک و متوسط ابراز تمایل کرده‌اند تا در ایران کار کنند. ما دراین‌باره با اتحادیه اروپا تماس‌های نزدیکی راداریم تا ادامه فعالیت شرکت‌های کوچک و متوسط در ایران را ضمانت کنیم.

در ادامه این گفت‌وگو سی ان ان شروط دوازده‌گانه آمریکا درباره تغییر رفتار ایران را پخش کرد و سفیر کشورمان دراین‌باره مورد پرسش قرار گرفت.

سیاست آمریکا درباره ایران دچار تناقض عمیق است

بعیدی نژاد این اظهارات را اتهام‌های بی‌اساس خواند و اظهار داشت که دولت آمریکا در خصوص سیاست خود با ایران دچار تناقض عمیقی است، از طرفی به دنبال ملاقات و گفتگو در بالاترین سطح است از سویی برای مذاکره شروط غیرممکن می‌گذارد.

وی افزود: این مساله نشان می‌دهد که آمریکا از یک سیاست پایدار برخوردار نیست و شروطی را مطرح می‌کند که بهتر از همه می‌داند ایران به آن‌ها عمل نمی‌کند.

وی یادآور شد یکی از دلایل تحقق توافق برجام این بود که آمریکا سیاست خود را از غنی‌سازی صفر درصد در قبال ایران تغییر داد و پذیرفت که این کشور می‌تواند غنی‌سازی کند. 'آن‌ها اینک می‌گویند که ما به سیاست غنی‌سازی صفر درصد بازگردیم که امری غیرممکن است. '

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت گذشته خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد، اما بلافاصله انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه دیگر کشورهای امضاءکننده این توافق ضمن محکوم کردن خروج واشنگتن، تأکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند. 

ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یکجانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی، به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچ گاه به هدف خود دست پیدا نخواهد کرد. 

تحریم هایی که آمریکا هفته گذشته به صورت یکجانبه علیه ملت ایران اعلام کرد، از مدت ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نکرده؛ تا جائی که ترامپ مجبور شده از برخی از آنها عقب نشینی کند؛ او روز گذشته مجبور شد دست کم 8 کشور را از تحریم نفتی علیه ایران معاف کند که بیانگر شکست این تحریم هاست.

غرب سیاست ارعاب عربستان را درک کند 

بعیدی نژاد همچنین درباره ادعاهای برخی تحلیلگران غربی مبنی برآنکه ایران از فشار کنونی آمریکا برعربستان در نتیجه قتل جمال قاشقچی، روزنامه نگار مقتول سعودی نفع می برد، اظهار داشت: اگر این اتفاق باعث شود که درک غرب از سیاست های چند سال اخیر عربستان مبنی بر گسترش تهدید و ارعاب در منطقه و رفتار غرب در مقابل عربستان تغییر کند، این یک موفقیت بزرگ برای کل منطقه خواهد بود. 

وی افزود: اگر غرب اکنون متوجه شود که سیاست چشم پوشی بر رفتارهای عربستان باعث تهدید صلح و امنیت تمام منطقه شده و تلاش کند این اوضاع را تغییر دهد، چنین تحولی به نفع ما و منطقه خواهد بود. 

سفیرکشورمان در لندن در ادامه درخصوص نظر ایران درباره برقراری آتش بس در یمن با توجه به تلاش های اخیر وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد: ایران همواره از آتش بس در یمن استقبال کرده و احساس می کند دولت حوثی یمن هم از آن استقبال می کند اما مساله اصلی آن است که طرف مقابل یعنی ائتلاف عربستان و امارات متحده عربی بر راه حل های نظامی اصرار داشته و آماده پذیرش راه حل سیاسی و دیپلماتیک نیستند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن