ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 91978
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۹:۰۸
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :

چراغ سبز اروپا برای تجاوز گسترده سعودی به الحدیده

حسن هانی زاده کارشناس مسائل منطقه در گفت وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: نزدیک به سه سال از حملات نیرو‌های ائتلاف به رهبری عربستان به ملت یمن می‌گذرد، ولی رژیم آل سعود همچنان به اهداف خود در این کشور نرسیده است و  آمریکا، فرانسه، انگیس،  آلمان و بخشی از کشور‌های اتحادیه […]

هانی زاده:حسن هانی زاده کارشناس مسائل منطقه در گفت وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: نزدیک به سه سال از حملات نیرو‌های ائتلاف به رهبری عربستان به ملت یمن می‌گذرد، ولی رژیم آل سعود همچنان به اهداف خود در این کشور نرسیده است و  آمریکا، فرانسه، انگیس،  آلمان و بخشی از کشور‌های اتحادیه اروپا هم که در طول این سه سال انواع مختلفی از سلاح‌های پیشرفته کشتار جمعی را در اختیار سعودی‌ها قرار دادند امروز، اما تحت فشار افکار عمومی بابت جنایت‌های عربستان در یمن قرار گرفته اند.

وی با ابراز تاسف ازینکه جامعه جهانی در طول تجاوز به یمن نگاه دوگانه‌ای به این جنایت‌ها داشته است، تصریح کرد: سکوت جوامع بین المللی نشان دهنده این است که برای اتحادیه اروپا مسله حقوق بشر و جان انسان‌ها اهمیتی ندارد و تنها اولویت آن‌ها فروش سلاح به کشور‌های منطقه از جمله عربستان است.

هانی زاده با اشاره به اینکه اروپایی‌ها در طول سه سال گذشته میلیارد‌ها دلار سلاح و تجهیزات نظامی به عربستان فروخته اند، ادامه داد: اقدام این کشور‌ها در ذهن افکار عمومی ملت‌ها تاثیر منفی باقی گذاشته است و قتل خاشقجی روزنامه نگار سعودی هم عاملی شد تا افکار عمومی به این نتیجه برسند که حمایت زیاد غرب از سعودی‌ها موجب ایجاد حاشیه امنی برای ادامه جنایت‌های این کشور شده است.
کارشناس مسائل منطقه نقش آل سعود در چند سال گذشته، در قبال کشور‌های یمن، لبنان، سوریه و عراق را تخریبی دانست و افزود: اروپایی هم در این مدت فقط سکوت کرده بودند، ولی امروز رویکرد آن‌ها اتمام هرچه سریع‌تر جنگ در یمن است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا هزینه‌های سنگینی برای اقدامات و ماجراجویی‌های بن سلمان پرداخت کرده است، گفت: امروز رویکرد غرب نسبت به حکومت عربستان برکناری بن سلمان و جایگزینی فردی مقبول‌تر از خاندان آل سعود برای ولیعهدی در عربستان، پایان جنگ یمن و همزمان ایجاد شرایط بازگشت ساختار قدرت ریاض به حالت طبیعی است.

هانی زاده با اشاره به تحولات اخیر در  یمن افزود: هم اکنون نزدیک به ۷۰ درصد الحدیده در اختیار نیرو‌های ائتلاف سعودی قرار دارد و در واقع یکی از شروط بن سلمان برای پایان تجاوز به این کشور کسب پیروزی ظاهری بوده است. در مقابل هم غربی‌ها با حمله گسترده سعودی‌ها به الحدیده موافقت کرده اند تا در آینده به عنوان ابزار چانه زنی با انصاراالله وارد مذاکره شوند.

وی افزود: موافقت غربی‌ها با حمله گسترده سعودی‌ها به الحدیده به دلیل آن است که عربستان در مقابل افکار عمومی مدعی پیروزی شود و آن‌ها را قانع کند که به اهداف خود دست پیدا کرده است.

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه ممکن است در آینده‌ای نزدیک شهر الحدیده به طور کامل توسط نیرو‌های اتلاف اشغال شود، گفت: آن‌ها در تلاش هستند پس از استقرار کامل در الحدیده مذاکرات رسمی یمنی‌ها و سعودی‌ها تحت نظارت سازمان ملل آغاز شود.

وی با اشاره به محاصره الحدیده و خروج نزدیک به یک و نیم میلیون نفر از این منطقه گفت: عربستان تلاش دارد تا با اشغال الحدیده به عنوان تنها شهر بندری یمن سقف چانه زنی خود را در آینده افزایش دهد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن