ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 91992
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۹:۵۴
  • 80 بازدید
  • ارسال توسط :
تاسیس پایگاه نظامی سعودی در المهره یمن

تاسیس پایگاه نظامی سعودی در المهره یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شیعه نیوز»، منابعی محلی در یمن با ابراز نگرانی از پیامدهای تاسیس پایگاه های نظامی سعودی در استان ‘المهره’ یمن، از مخالفت مردمی با این اقدام تجاوزگرانه عربستان خبر دادند. شبکه خبری ‘الجزیره’ امروز چهارشنبه به نقل از منابعی محلی از تاسیس پایگاه های […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شیعه نیوز»، منابعی محلی در یمن با ابراز نگرانی از پیامدهای تاسیس پایگاه های نظامی سعودی در استان ‘المهره’ یمن، از مخالفت مردمی با این اقدام تجاوزگرانه عربستان خبر دادند.

شبکه خبری ‘الجزیره’ امروز چهارشنبه به نقل از منابعی محلی از تاسیس پایگاه های نظامی سعودی در استان ‘المهره’ یمن واقع در جنوب شرقی این کشور خبر داد.
این منابع تاکید کردند که ده ها یمنی با تجمع در منطقه، تلاش کردند با این اقدام مقابله کنند اما نیروهای سعودی در داخل و خارج شهر ‘الغیضه’ مرکز این استان، مانع شدند.
منابع یمنی با ابراز نگرانی از پیامدهای تاسیس این مراکز نظامی، تاکید کردند عربستان در حالی اقدام به تاسیس پایگاه نظامی در این منطقه کرده که دو پایگاه نظامی از وزارت کشور یمن در منطقه وجود دارد.

در همین راستا کمیته برگزاری اعتصاب و تحصن استان المهره در بیانیه ای تاسیس پایگاه نظامی در این استان را محکوم و آن را یک پیشروی خطرناک توصیف کرد.
این کمیته تاکید کرد که این اقدام عربستان نقض آشکار امنیت به شمار می آید و هدف از آن ناامنی و بی ثباتی در استان و گسترش تروریسم در جامعه است.
کمیته برگزاری اعتصاب با اشاره به پیشروی های نیروهای اشغال گر سعودی، این امر را تهدیدی برای حاکمیت ملی یمن توصیف کرد و افزود: مقاومت در این استان ادامه دارد و مقامات محلی و نیروهای سعودی مسؤول پیامدهای این اقدامات هستند.
استان المهره ماه هاست که شاهد اعتراضات و تظاهرات مردم یمن در مخالفت با حضور نیروهای سعودی در خاک این استان و کنترل آن ها بر گذرگاه های مرزی است. عربستان می خواهد از طریق المهره از منطقه مرزی خرخیر (Kharkhir) در عربستان به دریای عرب لوله های نفتی بکشد و مردم یمن مخالف این اقدامات تجاوزگرانه هستند.
نیروهای عربستانی اواخر 2017 وارد استان المهره شدند و حرکت کشتی‌ها و صید در آنجا را منع کردند. همچنین فرودگاه بین‌المللی الغیظه را به پادگان نظامی تبدیل کرده و مانع پروازهای غیرنظامی در این فرودگاه می‌شوند.
المهره دارای دو گذرگاه زمینی با عمان و نیز بندر ‘نشطون’ است و طولانی‌ترین نوار ساحلی یمن در حدود 560 کیلومتر در سواحل دریای العرب را تشکیل می‌دهد.
عربستان و امارات که به طمع تقسیم یمن همچنان حملات خود را به مناطق مختلف این کشور ادامه می دهند، تاکنون نتیجه ای جز ویرانی زیرساخت های یمن و کشته و زخمی کردن هزاران یمنی به دست نیاورده اند.
این تجاوز تمام عیار از فروردین ماه 94 در قالب ائتلاف عربی تحت فرمان عربستان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن