ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 91996
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :
نیرو‌های امارات در غرب یمن گرفتار شده‌اند و جنگ نفس‌های آخر را می‌کشد

نیرو‌های امارات در غرب یمن گرفتار شده‌اند و جنگ نفس‌های آخر را می‌کشد

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وبگاه یمنی «النجم الثاقب» در گزارشی با عنوان «آخرین‌های نفس‌های تجاوز علیه یمن» نوشت: دشمن سعودی و اماراتی به همراه مزدورانشان در نبرد‌های اخیر الحدیده متحمل تلفات شدید جانی و تجهیزاتی شدند تا درس بسیار سخت و فراموش ناشدنی بگیرند […]

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وبگاه یمنی «النجم الثاقب» در گزارشی با عنوان «آخرین‌های نفس‌های تجاوز علیه یمن» نوشت: دشمن سعودی و اماراتی به همراه مزدورانشان در نبرد‌های اخیر الحدیده متحمل تلفات شدید جانی و تجهیزاتی شدند تا درس بسیار سخت و فراموش ناشدنی بگیرند که چند نسل آتی از آن سخن خواهند گفت؛ این جنگی بود که خودشان انتخاب کردند و برای آن، مزدورانی از ملیت‌های مختلف را به خدمت گرفتند.

به عقیده نویسنده، الحدیده به رغم اینکه یک منطقه ساحلی، غیرکوهستانی و زمینی مسطح است، اما آمار تلفات دشمن تقریبا از تلفاتش در هر جبهه دیگری از جبهه‌های این نبرد تمام عیار بالاتر رفته است.

النجم الثاقب آورد: برای ناظران سوال‌هایی مطرح می‌شود، اینکه آیا در حال حاضر نفس تجاوز سعودی-اماراتی علیه یمن به شماره افتاده است؟ آیا ناتوانی نیرو‌های متجاوز در تسلط بر الحدیده و بندر آن آن‌ها را به یقین می‌رساند که یمن گورستانی است و محال است الحدیده نظیر عدن و دیگر مناطق اشغالی باشد آیا اگر در مدت باقیمانده مشخص شده تا آخر امسال عربستان وامارات به یک پیروزی نرسند آمریکا آن‌ها را بیشتر و بیشتر در جنگ یمن فرو می‌برد؟ بخصوص که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها خواهان توقف جنگ در یمن شده‌اند که بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان را پدید آورده است.

این وبگاه خبری افزود: سوال‌های زیادی به جواب نیاز دارند که حقایق صحنه نبرد جواب همه را می‌دهد و می‌گوید که کدام کفه سنگینی می‌کند و ثابت می‌کند که بمباران‌های هوایی و تشدید آن اگرچه یک شاخص قدرت است، اما به تنهایی فاکتوری برای قطعی کردن نبرد نیست.

النجم الثاقب نوشت: سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح یمن با انتشار ویدیویی تصویری و مستند هر گونه شکی درباره شکست نیرو‌های متجاوز و اشغالگر را به یقین مبدل کرد؛ وی در کنفرانس خبری از بازپس گیری مواضع نفوذ دشمن در همه جبهه‌های جنگ یمن خبر داد و تاکید کرد: ظرف تنها ۱۲ روز از شروع ماه جاری میلادی، ۱۲۷ دستگاه زره پوش و ۱۸۴ پَک نظامی وهفت دستگاه بولدزور در جبهه‌های مختلف جنگ الحدیده تخریب یا از کارافتاده شدند.

وی افزود: پنج انبار سلاح مزدوران یمنی هم به آتش کشیده شده و ۸۶۷ نفر کشته و دو هزار و یکصد و پنجاه نفر دیگر در جبهه‌های مختلف از جمله جبهه ساحل غربی زخمی شدند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اطلاعاتی درباره واقعیت نبرد در ساحل غربی را با آمار و ارقام ارائه داد و گفت: در جبهه ساحل غربی بیش از یک هزار و ۲۲۴ نفر از ائتلاف سعودی و مزدورانش از جمله چند فرمانده آن‌ها کشته و زخمی شدند که در بین آن‌ها ۳۳ نفر سودانی بودند و ۱۳۳ خودروی نظامی نیز در این جبهه منهدم شد.

سرتیپ سریع افزود: یگان‌های ویژه ارتش و کمیته‌های مردمی بیش از سی و پنج عملیات هجومی علیه مواضع دشمن ترتیب دادند که که شامل عملیات‌های مختلفی اعم از عملیات مشترک نیروی هوایی و توپخانه‌ای یمن و فریب دشمن و رساندن آن به مناطق مین گذاری شده و همچنین انجام حملات دقیق موشکی بوده است.

به نوشته النجم الثاقب، این اطلاعات ثابت می‌کند مزدوران عربستان و امارات در وضعیت بسیار بدی گرفتار آمده اند و بی تردید آن‌ها در حال حاضر در محاصره‌ای مرگبار به سر می‌برند، اگر پیشروی کنند به منزله خودکشی است و اگر عقب نشینی کنند مجبور خود را به ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تسلیم کنند برخی از آن‌ها امروز در الحدیده چنین وضعیتی دارند در جای خود معلق مانده‌اند نه می‌توانند پیشروی کنند نه می‌توانند به عقب بازگردند و درباره مرگ آنها، تنها مساله زمان مطرح است.

در پایان این گزارش آمده است: ما به یقین می‌گوییم که جنگ علیه یمن به طور کلی و به طور خاص، تشدید حملات به الحدیده و ساحل و بندر آن نفس‌های آخر خود را می‌کشد و بر اساس واقعیت موجود، بیشتر از اینکه یمنی‌ها درانتظار پیروزی باشند، متجاوزان در انتظار شکست حتمی خودشان هستند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن