ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 92051
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۹:۵۰
  • 109 بازدید
  • ارسال توسط :

دیدبان حقوق بشر: کشورها اجازه ندهند عربستان در «قتل وحشیانه خاشقچی» تبرئه شود

العالم – آمریکا سازمان بین‌المللی دیدبان حقوق بشر خواستار تحقیقاتی مستقل در خصوص قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار سعودی مقیم آمریکا شد. این سازمان از کشورهای دنیا خواست که تبرئه شدن عربستان از این «جنایت» را نپذیرند. دیدبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ریاض اعتراف کرد که کارمندان رسمی سعودی خاشقچی را به قتل رسانده‌اند»؛ […]

العالم – آمریکا

سازمان بین‌المللی دیدبان حقوق بشر خواستار تحقیقاتی مستقل در خصوص قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار سعودی مقیم آمریکا شد.

این سازمان از کشورهای دنیا خواست که تبرئه شدن عربستان از این «جنایت» را نپذیرند.

دیدبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ریاض اعتراف کرد که کارمندان رسمی سعودی خاشقچی را به قتل رسانده‌اند»؛ قتلی که در دوم اکتبر گذشته در کنسولگری عربستان در استانبول صورت گرفت.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که این سازمان حقوقی وابسته به سازمان ملل تحقیقاتی را خواستار شد که مستلزم تعیین نقش عربستان و مسئولانی باشد که «این قتل وحشیانه را برنامه‌ریزی و اجرا کردند».

دیدبان حقوق بشر درباره حقوق بشر در عربستان سعودی تأکید کرد که پرونده حقوقی این کشور در شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل در پنجم نوامبر به دقت بررسی شد.

«مایکل بیج» نائب رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقا دیده بان حقوق بشر در این زمینه گفت که «پرونده‌های برخی از کشورها مشکلات زیادی دارد، ولی سعودی به خاطر سطح سرکوب شدیدی که به وضوح در قتل وحشیانه خاشقچی مشخص بود» در میان این کشورها از همه بارزتر است.

بیج از عربستان خواست که به انتقادهای بین‌المللی در خصوص پرونده این کشور در زمینه حقوق بشر اعتنا کند و دست به تغییرات عملی بزند، از جمله آزادسازی فوری مدافعان حقوق بشر که در بند زندان‌های سعودی قرار دارند.

دیدبان حقوق بشر در ادامه گزارش داد که مسئولان سعودی پس از ولی‌عهدی «محمد بن سلمان» سرکوب سازمان یافته علیه معارضان و فعالان حقوق بشری را افزایش دادند.

این سازمان درباره جنایات ائتلاف سعودی در یمن  هم تأکید کرد که این ائتلاف «تجاوازت زیادی به حقوق بشر بین الملل داشته است، از جمله جنایات جنگی که این ائتلاف مرتکب شده است، ولی در خصوص این تجاوزات، هیچ «تحقیق هدفمند و شفافی» صورت نگرفته است.

فارس

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن