ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 92077
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
  • 448 بازدید
  • ارسال توسط :
آیین بهره‌برداری از نیروگاه برق ۱۲۰ کیلوواتی شهید حججی

آیین بهره‌برداری از نیروگاه برق ۱۲۰ کیلوواتی شهید حججی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام، آیین بهره‌برداری از نیروگاه برق ۱۲۰ کیلوواتی شهید حججی، با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، پیش‌ازظهر امروز در محل این نیروگاه واقع در موقوفه عبدالله […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام، آیین بهره‌برداری از نیروگاه برق ۱۲۰ کیلوواتی شهید حججی، با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، پیش‌ازظهر امروز در محل این نیروگاه واقع در موقوفه عبدالله رضوی میرزای ناظر مشهد برگزار شد.
این نیروگاه خورشیدی ۱۸۰ هزار کیلووات برق در سال تولید می‌کند که معادل صرفه‌جویی ۵۷ هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت فسیلی، کاهش تولید ۱۲۰ هزار کیلوگرم کربن و کاشت ۶ هزار اصله درخت است.
درآمد سالیانه آن حداقل یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده و سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای آن ۷ میلیارد و ۱۸۰ میلیون و ۸۰ هزار ریال بوده است.
حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه پروژه به صورت علمی اجرا شده، اظهار کرد: در صورت محقق شدن منافع موقوفات و گزارش متخصصان در خصوص موفقیت در مرحله آزمایشی، از این نوع پروژه‌ها حمایت صورت می‌گیرد.
مدیر اجرایی پروژه پروژه نیروگاه برق خورشیدی ۱۲۰ کیلوواتی شهید حججی نیز با اشاره به اینکه یک ساعت انرژی نور خورشید معادل انرژی یک سال برای تمام زمین است، بیان کرد: در دنیا تولید برق در نیروگاه‌های کوچک و پراکنده اهمیت زیادی پیدا کرده است.
حمید اسماعیلی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو ناچار است به‌علت مرتفع شدن خانه‌ها، شبکه برق را توسعه دهد در حالیکه نیروهای پراکنده نیازمند توسعه شبکه نبوده و این از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می‌کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن