ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 92207
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۶:۲۱
  • 106 بازدید
  • ارسال توسط :
هدیه نماینده ایران به دبیرکل سازمان ملل در دیدار خداحافظی+عکس

هدیه نماینده ایران به دبیرکل سازمان ملل در دیدار خداحافظی+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم، غلامعلی خوشرو ظهر جمعه به وقت محلی در پایان ماموریت خود با آنتونیو گوترش دیدار کرد که مسائل مهم بین المللی و منطقه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. وی از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست نسبت به قانون گریزی و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم، غلامعلی خوشرو ظهر جمعه به وقت محلی در پایان ماموریت خود با آنتونیو گوترش دیدار کرد که مسائل مهم بین المللی و منطقه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست نسبت به قانون گریزی و اعمال تحریم ضد ایران موضع گیری کند.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد با تشریح خروج یک جانبه آمریکا از برجام و تهدید کشورهای عضو در همکاری با ایران، گفت در تاریخ سازمان ملل سابقه نداشته است که یک عضو دائم شورای امنیت بقیه اعضای سازمان ملل را به دلیل پای بندی به قطعنامه‌های شورا مجازات کند، جامعه جهانی باید در مقابل این اقدامات خودسرانه و فراقانونی ایستادگی کند.

خوشرو همچنین حملات سعودی ها را در یمن، فاجعه عمیق انسانی خواند و خواستار پایان دادن به این جنگ خانمانسوز و شروع مصالحه سیاسی بین طرف های در گیر در یمن شد.

دبیر کل سازمان ملل متحد هم در پاسخ، بر لزوم چند جانبه گرایی در برابر مشکلات جهانی تاکید و اظهار امیدواری کرد جنگ در یمن بزودی خاتمه یابد تا از این فاجعه انسانی هر چه زودتر جلوگیری شود.

در ابتدای این دیدار هم خوشرو تابلو فرشی از تصویر گوترش را که با هنرنمایی هنرمندان ایرانی بافته شده بود به وی اهدا کرد تا در نمایشگاه ثابت سازمان ملل متحد مورد بازدید همگان قرار گیرد.

دبیر کل هم با استقبال از این تابلو فرش فاخر، به عمق و گستره فرهنگ ایران اشاره کرد و شعر و نقاشی ، معماری و فرش بافی ایران را مورد ستایش قرار داد.

خوشرو در این دیدار با دبیرکل سازمان ملل خداحافظی کرد و اظهار داشت با توجه به اصلاحیه جدید قانون بازنشستگی ماموریت وی در بیست و ششم آبان ماه پایان می یابد.

غلامعلی خوشرو در هشتم بهمن ماه 1393 از برن سوئیس عازم نیویورک شد و به این ترتیب نزدیک به چهار سال در این مسئولیت مهم بین المللی نقش آفرینی کرد.

خوشرو در دولت های نهم و دهم به طور داوطلبانه و زود هنگام بازنشسته اما دوباره در دولت های یازدهم و دوازدهم دعوت به کار و به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل متحد منصوب شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن