ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 92229
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۷:۵۳
  • 128 بازدید
  • ارسال توسط :
صلیب سرخ: مرگ، گرسنگی و ویرانی بر زندگی یمنی‌ها خیمه زده

صلیب سرخ: مرگ، گرسنگی و ویرانی بر زندگی یمنی‌ها خیمه زده

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مدیر منطقه خاور دور و خاورمیانه صلیب سرخ در بیانیه‌ای، اظهار کرد: وضعیت موجود باید پایان یابد تا شرایط در یمن  با وخامت بیشتری مواجه نشود. این شرایط نیازمند اتخاذ تدابیر فوری است که از جمله آنها از سرگیری روند سیاسی، کاهش تدریجی درگیری‌ها، انتقال آزادانه کالاهای […]

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مدیر منطقه خاور دور و خاورمیانه صلیب سرخ در بیانیه‌ای، اظهار کرد: وضعیت موجود باید پایان یابد تا شرایط در یمن  با وخامت بیشتری مواجه نشود. این شرایط نیازمند اتخاذ تدابیر فوری است که از جمله آنها از سرگیری روند سیاسی، کاهش تدریجی درگیری‌ها، انتقال آزادانه کالاهای وارداتی و ایجاد فرصتی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به دست یمنی‌های جنگ زده بدون هیچ مانعی است. علاوه بر اینها وضعیت یمن نیازمند احترام واقعی به قوانین جنگ است.

این مسئول صلیب سرخ، افزود: پیش از این که درباره صلح صحبتی کنیم باید درباره جنگ بگوییم. به ویژه‌ درباره شیوه‌ای که این جنگ بر اساس آن جریان دارد.

وی ادامه‌ داد: در حدیده که به تازگی کانون درگیری‌ها شده است، حملات مراکز پزشکی و زیر ساخت‌های اساسی این شهر را تهدید می‌کند. بیمارستان الثوره که بزرگترین مرکز پزشکی این استان محسوب می‌شود در نزدیکی خط درگیری واقع شده است و هیچ گونه حمایتی از آن در برابر حملات وجود ندارد. این بیمارستان یکی از مراکز پزشکی اندک باقی‌ مانده برای خدمات رسانی به یمنی‌ها است.

این مسئول صلیب سرخ در ادامه‌، اظهار کرد: تیم‌های ما به تازگی از خانواده‌های آواره‌ای که در یکی از مدارس شهر حدیده ساکن شده بودند، بازدید به عمل آوردند. این خانواده‌ها غذایی به جز آرد مخلوط شده با آب و یا سهمیه اندکی از برنج نداشتند. کودکان این خانواده‌ها به شدت وزن خود را از دست داده‌اند و دچار سوء تغذیه شدید شده‌اند.

وی ادامه‌ داد: در شرایطی که طرف‌های درگیر برای دستیابی به راه حلی پایدار تلاش می‌کنند، مردم یمن دیگر تاب تحمل ندارند و اکنون زمان آن فرا رسیده است که اقدامی در پیش گرفته شود.

کاربونی، اضافه کرد: لازم است که طرف‌های درگیر از هدف قرار دادن غیر نظامیان و زیر ساخت‌های شهری همانند بیمارستان ها و مدارس دست بر داشته و از تخریب این زیر ساخت‌ها فاصله بگیرند تا غیر نظامیان فرصت فرار از مناطق درگیری را بیابند و کالاهایی مانند بسته های غذایی و دارو به دست آنها برسد و امکان فعالیت آسان برای نیروهای امدادرسان در یمن فراهم شود.

در این بیانیه از هر گونه تلاش برای برقراری صلح با توجه به پیامدهای این جنگ برای یمنی ها استقبال و تاکید شد که کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ هم چنان در آمادگی کامل برای ارائه هرگونه حمایتی از یمنی‌ها است.

در پایان این بیانیه آمده است: اکنون در یمن زندگی چیزی به جز ویرانی، گرسنگی و مرگ نیست بنابراین باید در آینده غیر نظامیان از این مشکلات و رنج‌ها رهایییابند. تغییر فوری در یمن یک ضرورت است و ما از طرف‌های درگیر می‌خواهیم به قوانین جنگ احترام بگذارند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن