ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 92235
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۸:۰۴
  • 253 بازدید
  • ارسال توسط :

طرح سناتورهای آمریکا برای مجازات عربستان در رابطه با قتل خاشقجی و جنگ یمن

به‌ گزارش ‌ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، باب منندز، عضو ارشد کمیته‌ سیاست خارجه سنای آمریکا به همراه پنج تن دیگر از اعضای جمهوری خواه و دموکرات سنا پیش نویس قانونی را تحت عنوان “مجازات عربستان” در جنگ ۲۰۱۸ یمن ارائه کردند. هدف از ارائه این طرح حمایت از حل مسالمت آمیز […]

به‌ گزارش ‌ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، باب منندز، عضو ارشد کمیته‌ سیاست خارجه سنای آمریکا به همراه پنج تن دیگر از اعضای جمهوری خواه و دموکرات سنا پیش نویس قانونی را تحت عنوان “مجازات عربستان” در جنگ ۲۰۱۸ یمن ارائه کردند.

هدف از ارائه این طرح حمایت از حل مسالمت آمیز جنگ یمن و محاکمه ریاض در پرونده قتل “خاشقجی” است.

در این طرح از سازمان ملل خواسته شده اقدامی جهت دستیابی به راه حلی مسالمت آمیز برای جنگ یمن و راه حلی سیاسی و جامع که حافظ استقلال و تمامیت ارضی این کشور باشد، در پیش گیرد.

همچنین از دو دولت امارات و عربستان خواسته شده اقداماتی را در راستای اعتمادسازی و ایجاد امکانی برای آغاز گفت‌وگویی سیاسی جهت پایان دادن به جنگ یمن و حل بحران در این کشور در پیش بگیرند.

علاوه بر این در این پیش نویس توقف فروش بیشتر سلاح به دولت عربستان به استثنای سامانه‌های دفاع موشکی خواسته شده است. 

در طرح یاد شده به دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا این امکان داده شده که استثناهایی را در مورد ممنوعیت فروش سلاح به عربستان در صورت داشتن منافعی برای امنیت ملی کشور درخواست کند.

در پیش‌ نویس یادشده، توقف حمایت از عملیات‌ جنگنده‌های ائتلاف عربستانی ــ اماراتی علیه یمن و مجازات کسانی که مانع از ارسال کمک‌های بشر دوستانه می‌شود، خواسته شد.

در این پیش نویس خواسته شده کسانی که هر گونه حمایت مالی، تجهیزاتی و خدماتی به انصارالله داده‌اند نیز تحریم و مجازات شوند. درباره قتل خاشقجی نیز خواسته شده است، عوامل این ترور از جمله هر مسئول دولتی در عربستان یا عضو خاندان حاکم در صورت اثبات جرایم‌شان محاکمه شوند و این مجازات شامل تمامی اشخاصی باشد که در راستای تسهیل قتل روزنامه‌ نگار منتقد عربستانی هر گونه حمایت مالی یا خدماتی ارائه کرده‌اند.

در پیش نویس مذکور ارائه گزارشی از کارنامه حقوق بشری عربستان که در آن مسئولان نقض حقوق بشر در این کشور علیه روزنامه‌نگاران، وبلاگ نویسان و فعالان حوزه حقوق زنان و آزادی‌های مذهبی مشخص شده‌اند، خواسته شد.

در این‌ راستا رند پل، عضو جمهوری خواه سنای آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه ماهواره‌ای سی ان ان، گفت‌: محرومیت جنگنده‌های عربستانی از قطعات یدکی و دیگر انواع حمایت‌ها، جنگ در یمن را متوقف خواهد کرد.

وی این مساله که ولیعهد عربستان پیشتر از نقشه قتل خاشقجی بی اطلاع بوده را بعید دانست و در این مصاحبه، افزود: مشکوک است در سایه حاکمیت خاندان آل سعود اتفاقی بدون اطلاع و حمایت ولیعهد رخ دهد. برآورد من این است که به احتمال زیاد ولیعهد از این قتل اطلاع داشته است و چه بسا خودش دستور قتل را صادر کرده است.

این نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا در ادامه‌، گفت‌: آن چه که بیشتر باعث نگرانی می‌شود، تنها قتل یک روزنامه‌ نگار منتقد نیست،‌ بلکه بمباران بی هدف جنگنده‌های عربستانی علیه یمن و حمایت ما از این جنگنده‌ها در این حملات است، محاکمه آنهایی که در زندان هستند، تنها یک نمایش است.

علاوه بر این باب کورکر، سناتور جمهوری خواه و رییس کمیته روابط خارجه مجلس سنای آمریکا، نیز از اقدامات فعلی عربستان به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت‌: عربستان سعودی باید هزینه این اقدامات خود را بپردازد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن