ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 92315
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۸:۳۸
  • 109 بازدید
  • ارسال توسط :
درخواست سناتور آمریکایی برای تجدید نظر در روابط با عربستان

درخواست سناتور آمریکایی برای تجدید نظر در روابط با عربستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز، برنی سندرز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد، سازمان سیا این موضوع را که قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود از سوی ولیعهد عربستان هدایت شده را تائید کرد در حالیکه این موضوع از قبل معلوم بود. برنی سندرز در ادامه تاکید […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،

برنی سندرز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد، سازمان سیا این موضوع را که قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود از سوی ولیعهد عربستان هدایت شده را تائید کرد در حالیکه این موضوع از قبل معلوم بود.

برنی سندرز در ادامه تاکید کرد: «دولت آمریکا باید رابطه ما با دیکتاتوری بی‌رحم عربستان سعودی را مجددا به طور کامل مورد ارزیابی قرار دهد و این کار را باید با پایان دادن به حمایت از جنگ فاجعه‌آمیز یمن آغاز کند.»

واشنگتن‌پست روز گذشته (شنبه) به نقل از منابع آگاه نوشت سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) پس از بررسی اسناد و مدارک مختلف، با اطمینان بالا به این جمع‌بندی رسیده که محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی شخصا دستور قتل جمال خاشقجی را صادر کرده است.

این منابع به واشنگتن‌پست گفته‌اند برخلاف روایتی که حکومت عربستان سعودی مطرح کرده، جمع‌بندی نهایی سازمان سیا این است که محمد بن سلمان نقش اصلی را در ترور روزنامه‌نگار سعودی داشته است.

سندرز پیش از این نیز اعلام کرده بود در صورتی که ثابت شود عربستان سعودی مسئول ربودن و قتل جمال خاشقجی است، آمریکا باید به حمایت خود از این کشور در جنگ علیه یمن پایان دهد.

وی گفته بود: ما نمی‌توانیم متحدی داشته باشیم که در کمال خونسردی در کنسولگری خودش یک منتقد را به قتل می‌رساند.

رند پال، یک سناتور دیگر آمریکایی نیز روز گذشته با اشاره به اقدامات عربستان در قبال یمن و همچنین جنایت آنان علیه خاشقجی، خواستار توقف فروش سلاح به این کشور شد. وی با اشاره به هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها برای گسترش وهابیت گفت: اگر از من بپرسید چه کسی در صدر جدول اشاعه تنفر و گسترش تروریسم در جهان قرار دارد، پاسخ من عربستان است.

رند پال همچنین گفت: نمی‌توان ایران را تحریم کرد اما چشمان خود را به روی تجاوزگری منطقه‌ای عربستان و جنایات غیرانسانی آن بست. این ایران نبوده که با عبور از اقیانوس‌ها به ما آسیب زده است. یازده سپتامبر یادتان هست؟ هواپیماربایان چه کسانی بودند؟!

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن