ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 92493
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۵:۰۶
  • 87 بازدید
  • ارسال توسط :
افتتاح دیرهنگام فاز ۲ پالایشگاه پتروشیمی مانع توسعه ایلام است

افتتاح دیرهنگام فاز ۲ پالایشگاه پتروشیمی مانع توسعه ایلام است

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ۱۴ سال پیش شرکت پتروشیمی ایلام آغاز به کار کرد، این شرکت که در زمان افتتاح نوید دهنده آبادانی و توسعه و اشتغال برای جوانان استان ایلام بود تا کنون در برزخ بود و نبود و امروز و فردا برای تکمیل […]

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ۱۴ سال پیش شرکت پتروشیمی ایلام آغاز به کار کرد، این شرکت که در زمان افتتاح نوید دهنده آبادانی و توسعه و اشتغال برای جوانان استان ایلام بود تا کنون در برزخ بود و نبود و امروز و فردا برای تکمیل فرآیند باقی مانده است و هر روز با تیتر جدید در استان ایلام خبرساز می‌شود. شرکت پتروشیمی ایلام که محمود مخدومی مدیرعامل تاپیکو در گفتگو با رسانه‌ها ترکیب سهامداران آن را بیان و گفت: شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان با ۵۸ و ۷۸ صدم درصد، صندوق بازنشستگی با ۱۷ درصد، شرکت پتروشیمی مارون با ۶ و ۷۵ صدم درصد، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و سهام ترجیحی، ترکیب سهامداران پتروشیمی ایلام را تشکیل می‌دهند قرار بود که مرداد ۹۷ فاز دوم الفین آن به بهره‌برداری برسد.

قاسم سلیمانی دشتکی در حاشیه بازدید از مجتمع پتروشیمی ایلام در سال ۹۶، روند پیشرفت فاز ۲ پتروشیمی از سال ۹۴ تاکنون را بسیار خوب عنوان کرد و افزود: پیشرفت این پروژه اکنون به بالای ۹۰ درصد رسیده است و طبق گفته‌های مدیران این شرکت، فاز ۲ مجتمع پتروشیمی تا مردادماه سال آینده (مرداد ۹۷) باید به‌بهره‌برداری آزمایشی برسد و اگر این وعده محقق شود، در (شهریورماه ۹۷) با حضور رئیس محترم جمهوری، شاهد بهره برداری رسمی از این پروژه هستیم، مرداد و شهریور ۹۷ نیز گذشت و خبری از تکمیل و افتتاح فاز ۲ الفین پلایشگاه ایلام می‌شد.

در وضعیت فعلی نیاز پتروشیمی برای بهره داری از الفین ۲ افزایش میزان آب مصرفی از ۹۰ لیتر در ثانیه به ۲۰۰ لیتر درثانیه است که قرار است در صورت تکمیل پروژه سد سه گلال ایلام به طول ۱۰ کیلومتر، آب مصرفی تامین شود، اما تکمیل نشدن سد سه گلال یکی از موانع پروژه الفین ۲ ایلام است.

مانع دیگر این پروژه آن است که جلال میرزایی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بیان کرده است و آن این است که تکمیل فاز ۲ الفین پتروشیمی ایلام نیازمند خوراک بوده که میزان تولید خوراک از پالایشگاه گاز ایلام نمی‌تواند جوابگوی فاز ۲ الفین پالایشگاه گاز ایلام باشد و برای تامین خوراک آن باید چاره‌ای دیگر اندیشیده شود.

اختصاص اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی وزارت نفت و تامین مابقی اعتبار پروژه الفین ۲ ایلام از منابع استانی و وعده استاندار به راه‌اندازی این واحد و نوید برطرف کردن بسیاری از مسائل و مشکلات استان ایلام وتغییر بافت اقتصادی ایلام وعده‌هایی بوده که نه تنها تحقق نیافته است بلکه اعتبارات استانی را در خود بلعیده و تاثیر منفی در سایر پروژه‌های استانی ایلام در حوزه زیر ساخت داشته است.

جعفر ربیعی، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس که هلدینگ خلیج فارس مالک اصلی پتروشیمی ایلام است در گفتگو با رسانه‌ها از تکمیل اعتبارات ۱۰۰ درصدی وبهره‌برداری به موقع پروژه الفین ۲ ایلام تاکید، اما وعده مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس نیز به جمع وعده‌های عمل نشده پیوست.

در عین حال، پروژه فاز ۲ الفین پتروشیمی ایلام که استاندار ایلام از تکمیل ۹۰ درصدی و مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس ازپیشرفت (EPC) بیش از ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی آن سخن می‌گویند و تمام تجهیزات، متریال و قطعات مورد نیاز آن خریداری و نصب و بخش اندکی در مرحله انتقال به شرکت است تا کنون به بهره برداری نرسیده است و با توجه به سخن مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس «تمام تجهیزات، متریال و قطعات مورد نیاز آن خریداری و نصب و بخش اندکی در مرحله انتقال به شرکت است» بهانه‌ای به نام تحریم نیز نمی‌تواند برای بهره‌برداری دیرهنگام آن تراشید.

عدم افتتاح در زمان مقرر و تمدید زمان بهره برداری با واکنش قاسم سلیمانی دشتکی مواجه و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر ظرف ۱۵ روز پروژه الفین ایلام افتتاح و به بهره‌برداری نرسد با مدیران پتروشیمی ایلام برخورد بایسته انجام میدهم.

استاندار ایلام گفت: علت تاخیر چندباره سفر ریاست محترم جمهور به ایلام همین تاخیر در تکمیل فاز ۲ الفین پتروشیمی ایلام است که قرار است توسط رئیس جمهور افتتاح شود.

وی اضافه کرد: علت تاخیر مدیران پروازی پتروشیمی ایلام هستند و از مدیران پروازی به عنوان تهدید یاد کرد.

بعید به نظر می‌رسد که پروژه الفین ۲ پالایشگاه پتروشیمی ایلام که در ۱۴ سال به نتیجه نرسیده است با تعین ضرب العجل به افتتاح و بهره برداری برسد و روبان قرمز آن به قیچی مسئولان بریده شود.

اما مردم ایلام که نوید‌های مسئولان را در افتتاح و رونق اقتصادی استانشان لحظه شماری می‌کنند انتظار دارند در کلنگ زنی پروژه‌ها به شرایط زمانی و مکانی توجه شده و معتقدند که تعین فرصت بر افتتاح پروژه‌ها بی نتیجه است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن