ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 92823
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
  • 97 بازدید
  • ارسال توسط :
نزدیک‌ترین افراد به پیامبر در قیامت چگونه‌اند؟ +اینفوگرافیک

نزدیک‌ترین افراد به پیامبر در قیامت چگونه‌اند؟ +اینفوگرافیک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرح حدیثی از حضرت محمد مصطفی صلوات‌الله‌علیه‌وآله در جلسه درس خارج فقه توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مطرح گردید که به مناسبت فرا رسیدن میلاد نبوی اینفوگرافیک آن منتشر شده است. در این سخن از […]

نزدیک‌ترین افراد به پیامبر در قیامت چگونه‌اند؟+اینفوگرافیکبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرح حدیثی از حضرت محمد مصطفی صلوات‌الله‌علیه‌وآله در جلسه درس خارج فقه توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مطرح گردید که به مناسبت فرا رسیدن میلاد نبوی اینفوگرافیک آن منتشر شده است. در این سخن از پیامبر آمده است: “إنَّ أَقرَبَکمْ مِنِّی غَداً وَ أَوْجَبَکمْ عَلَی شَفَاعَةً أَصْدَقُکمْ لِلْحَدِیثِ وَ أدّیکمْ لِلْأَمَانَةِ وَ أَحْسَنُکمْ خُلْقاً وَ أَقْرَبُکمْ مِنَ النَّاسِ”. نزدیکترین شما نسبت به من در روز قیامت و شفاعت شونده‌ترین شما کسانی هستند که راستگوتر در گفتار، امانت دارتر، خوش خُلق تر و به مردم از همه نزدیکتر باشند. در قرآن مجید و روایات اسلامی اعمال خیر بیان شده است، ولی پیامبر از میان اعمال خیر این چهار مورد را انتخاب فرموده است.

مسئله صدق گفتار و ادای امانت، اساس زندگی بشر است که اگر این دو باشد، زندگی بشر مرتّب و منظّم است و اگر نباشد انواع بدبختی ها در جامعه حاکم می شود و به هرج و مرج کشیده می شود. اگر مردم صادق و امانتدار باشند دنیا بهشت می شود و اگر نسبت به هم بی اعتماد و دروغگو باشند جهنّم می شود.

منشأ بسیاری از بدبختی ها دروغ است؛ کسانی که اکنون ادّعای طرفداری از حقوق بشر را دارند، از همه بدتر و خائن ترند. اگر واقعاً این دو اصل که دو ستون اجتماع است، زنده شود دیگر مشکلی نخواهد بود.

دو عامل دیگر که باعث جلب محبّت می گردد، حسن خلق و نزدیکی و ارتباط با مردم است. روشن است که مراد از این مطلب نزدیکی به عواطف و درک مشکلات مردم است. گاهی مشکلاتفردی و یا گاهی اجتماعی است که باید به مردم نزدیک شد و برای رفع مشکلات آنها کوشید.

در ادامه می‌توانید شرح این حدیث نبوی را در قالب اینفوگرافیک مشاهده کنید:

نزدیک‌ترین افراد به پیامبر در قیامت چگونه‌اند؟ +اینفوگرافیک    

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن