ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 92871
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۳:۲۶
  • 100 بازدید
  • ارسال توسط :
واکنش گسترده رسانه های عربی به دفاع روحانی از مردم عربستان

واکنش گسترده رسانه های عربی به دفاع روحانی از مردم عربستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه خبر خبرگزاری برنا، رسانه های عربی در واکنش به سخنرانی دکتر حسن روحانی اینطور نوشتند:  رسانه های قطری از جمله شبکه الجزیره سخنرانی رئیس جمهور ایران را به صورت کامل و مستقیم پوشش داده و با این عنوان «ما بدون هیچ چشمداشتی از عربستان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه خبر خبرگزاری برنا، رسانه های عربی در واکنش به سخنرانی دکتر حسن روحانی اینطور نوشتند: 

رسانه های قطری از جمله شبکه الجزیره سخنرانی رئیس جمهور ایران را به صورت کامل و مستقیم پوشش داده و با این عنوان «ما بدون هیچ چشمداشتی از عربستان حمایت می کنیم»، اطلاع داد: رئیس جمهوری ایران از مسلمانان جهان خواست به جای پهن کردن فرش قرمز برای جنایتکاران، علیه آمریکا متحد شوند.

به نقل از این رسانه قطری: روحانی با اشاره به این که سر تسلیم فرود آوردن در برابر غرب به رهبری آمریکا خیانت به دین و نسل های آینده این منطقه است، یادآور شد: ما باید یکی از این دو راه را انتخاب کنیم، یا فرش های قرمز برای جنایتکاران پهن کنیم یا با تمام قدرت در برابر ظلم بایستیم و همچنان به پیامبر، قرآن و اسلام پایبند باشیم.

شبکه تلویزیونی المسیره یمن نوشت:«روحانی: یمن مظلوم و ویران شده به دست جنایتکاران و با سلاح غرب ایستادگی می کند» و گزارش داد: رئیس جمهوری ایران شرایط منطقه از فلسطین گرفته تا لیبی، سوریه و یمن را دشوار و ناگوار توصیف و تاکید کرد که باید در برابر غرب و در رأس آنها آمریکا مقابله کرد.

روزنامه الکترونیکی «الرؤیه» عمان، دو بخش سخنان رئیس جمهوری یعنی «دفاع بدون چشمداشت از عربستان» و نیز «کشته شدن خاشقجی لکه ننگی برای مسلمانان است» را منتشر کرد.

این روزنامه عمانی نوشت: رئیس جمهوری ایران درباره وحدت کشورهای اسلامی گفت که اتحاد مسلمانان با شعار، محقق نمی شود بلکه همگان باید دیگران را به رسمیت بشناسند؛ ما نباید به اسم مذهب، گستره دین را تنگ یا به نام شیعه و سنی در صدد تحمیل سلطه خود بر منطقه باشیم.

تارنمای اینترنتی روزنامه «الیوم السابع» مصر نیز نوشت: رئیس جمهوری ایران از تمامی جهانیان خواست تا به جای پهن کردن فرش های قرمز برای جنایتکاران، علیه آمریکا متحد شوند.

الیوم السابع مصر در این گزارش آورده است: روحانی با اشاره به قراردادهای تسلیحاتی میان عربستان و آمریکا، گفت: ما آماده حمایت از ملت عربستان در برابر تروریسم، تجاوزگری و قدرت های بزرگ هستیم و در مقابل، برای این کار450 میلیارد دلار نیز نمی خواهیم.

تارنمای روزنامه لبنانی «الجمهوریه»: «روحانی مسلمانان را به اتحاد علیه آمریکا فراخواند» و در زیر آن آورد: رییس جمهوری ایران همه مسلمانان جهان را به اتحاد علیه آمریکا فراخواند و گفت که ما دو راه بیشتر نداریم؛ یا برای جنایتکاران تاریخ فرش قرمز پهن کنیم، و یا آنکه با همه توان در برابر ظلم و جور با کمال قدرت بایستیم و مؤمن به پیامبر، قرآن و اسلام مان بمانیم.

شبکه تلویزیونی «المیادین» با برجسته کردن صحبت های روحانی درباره ماجرای کشته شدن «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی، گزارش داد که رئیس جمهوری ایران، قتل این روزنامه نگار را لکه ننگ و مایه شرم مسلمانان دانست.

پایگاه خبری «المعلومه» عراق با این عنوان که «روحانی: همانطور که از مردم عراق دفاع کردیم، آماده دفاع از عربستان سعودی هم هستیم» سخنان رئیس جمهوری را منتشر کرد.

تارنمای اینترنتی شبکه تلویزیونی «سومریه نیوز» در خبری مفصل از سخنان رئیس ایران، نوشت: روحانی: آماده دفاع رایگان از عربستان سعودی هستیم. 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که روحانی در جمع 350 مهمان از 100 کشور اسلامی در تهران به ادامه سلطه طلبی آمریکا اشاره کرد و گفت: اگر ما مسلمانان متحد شویم بی شک در برابر صهیونیست ها و آمریکایی ها به پیروزی می رسیم و جهان اسلام باید متحد شود.

منبع: ایرنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن