ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 92982
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۶:۲۱
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
تظاهرات در تونس علیه سفر بن‌سلمان همزمان با اعتراضات در الجزایر و موریتانی

تظاهرات در تونس علیه سفر بن‌سلمان همزمان با اعتراضات در الجزایر و موریتانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، صدها تن از معترضان تونسی در پایتخت این کشور در اعتراض به سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به تونس تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان شعارهایی را علیه بن سلمان سردادند که از جمله آن «ای سلمان، ای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، صدها تن از معترضان تونسی در پایتخت این کشور در اعتراض به سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به تونس تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان شعارهایی را علیه بن سلمان سردادند که از جمله آن «ای سلمان، ای قصاب ای مزدور آمریکایی‌ها» بود.

معترضان همچنین شعارهایی در مخالفت‌ با سیاست‌های عربستان سعودی در منطقه از جمله جنگ یمن، بازداشت مخالفان و قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد عربستانی سردادند.

مردم تونس موضع رسمی این کشور در خصوص استقبال از ولیعهد عربستان سعودی را محکوم کرده و آن را توهینی به انقلاب تونس و خیانت به آرمان‌های آن دانستند.

سندیکای روزنامه‌نگاران تونسی نیز اعلام کرده که شکایتی را علیه سفر محمد بن سلمان ارائه کرده است.

سکینه عبدالصمد عضو دفتر سندیکای روزنامه‌نگاران تونسی استقبال مقامات این کشور از سفر بن سلمان را توهین‌آمیز خواند.

سندیکای روزنامه‌نگاران تونسی در نامه‌ای به الباجی قائد السبسی، رئیس جمهوری این کشور مخالفت خود را با سفر بن سلمان اعلام کرده و او را خطری علیه امنیت و صلح منطقه و جهان و دشمن واقعی آزادی‌بیان دانست.

گروه‌های تونسی مخالف با سفر محمد بن سلمان کنفرانسی مطبوعاتی را در مقر سندیکای روزنامه‌نگاران برگزار کردند.

مسعود رمضانی رئیس همایش حقوق اقتصادی تونس در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: جنگ یمن همچنان ادامه دارد و نقش عربستان سعودی در این جنگ بعد از جنایت قتل جمال خاشقجی برجسته‌تر شده است. ما از موضع رسمی تونس که اعلام کرده از سفر محمد بن سلمان استقبال می‌کند خرسند نیستیم.

نائله الزغلانی از فعالان تونسی نیز گفت: همچنان تعداد زیادی از زنان عربستانی در زندان هستند و هیچ‌گونه حقوقی ندارند. ما نمی‌خواهیم خاک تونس با اره‌ای که محمد بن سلمان جسد جمال خاشقجی را با آن مثله کرده آلوده شود.

قرار است محمد بن سلمان امروز سه‌شنبه به تونس سفر کند.

همچنین اعتراضات در سایر کشورهای مغرب عربی در مخالفت با سفر محمد بن سلمان همچنان ادامه دارد. گروه‌ها، احزاب، سندیکاها و شخصیت‌ها در الجزایر و موریتانی مخالفت خود را با این سفر اعلام کرده‌اند.

در مصر نیز کمیته ملی مقاومت در برابر عادی‌سازی روابط مخالفت خود را با سفر محمد بن سلمان اعلام کرد.

این کمیته در بیانیه‌ای تاکید کرد، عربستان سعودی که دوست رژیم صهیونیستی است برای بهبود اوضاع خود در منطقه تلاش می‌کند. نظام آل سعود در راس طرحی آمریکایی برای ایجاد یک فراکسیون عربی فاقد مشروعیت است.

این کمیته جنایت‌های بن سلمان علیه مردم یمن را محکوم و تاکید کرد: جزایر تیران و صنافیر متعلق به مصر هستند.

گروهی از روزنامه‌نگاران مصری نیز مخالفت خود را با استقبال از ولیعهد عربستان سعودی اعلام و تاکید کردند: محمد بن سلمان ارزش‌های انسانی را زیرپا گذاشته است.

حزب رفاه موریتانی نیز ضمن اعلام مخالفت با سفر محمد بن سلمان نقش ولیعهد عربستان سعودی در جنگ سوریه و یمن و تلاش برای از بین رفتن مساله فلسطین را محکوم کرد.

این حزب اعلام کرد: این سفر تلاشی برای پاک کردن دستان آلوده به خون کودکان و زنان عرب است.

محمد بن سلمان از امروز سفری به کشورهای مغرب عربی را آغاز می‌کند. وی تاکنون به بحرین، امارات و مصر سفر کرده است و قرار است به تونس، الجزایر و موریتانی نیز سفر کند. این اولین سفرهای خارجی وی از زمان قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول است. محمد بن سلمان متهم به صدور دستور قتل شده است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن