ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 9299
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :
مدافعان حرم پیروان مکتب عاشورا/ دفاع از حرمین شریفین وظیفه مسلمان

مدافعان حرم پیروان مکتب عاشورا/ دفاع از حرمین شریفین وظیفه مسلمان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس الدین در خطبه های  نماز جمعه شهرستان از تمامی خادمین حسینی در مراسمات محرم تشکر کرد و عنوان داشت: خدمت صادقانه در مکتب امام حسین (ع) با پیشه گرفتن تقوای الهی دارای ارزش و پاداش فراوان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس الدین در خطبه های  نماز جمعه شهرستان از تمامی خادمین حسینی در مراسمات محرم تشکر کرد و عنوان داشت: خدمت صادقانه در مکتب امام حسین (ع) با پیشه گرفتن تقوای الهی دارای ارزش و پاداش فراوان است.

وی افزود: باید از قیام امام حسین(ع) درس از جان گذشتگی برای حفظ دین و اسلام گرفت.

امام جمعه بشرویه گفت: امروزه وظیفه ما حفظ مکتب عاشورایی و دفاع از حرمین شریفین است که خوشبختانه روز به روز به تعداد مدافعین حرم افزوده می‌شوند.

وی در ادامه خطبه های خود یکی از راه های رسیدن به تقوای الهی را پرداخت زکات دانست و افزود: پرداخت زکات یکی از واجباتی ست که از زمان پیامبر اسلام به آن تاکید فراوان شده و موجب افزایش رزق و روزی می‌شود.

حجت الاسلام شمس الدین ادامه داد: پرداخت زکات فقر را از بین می‌برد و موجب افزایش نزول برکات الهی در بلاد اسلامی می‌شود.

امام جمعه بشرویه نیز در ادامه بر یاری و کمک به ستاد اربعین حسینی هم تاکید کرد و از مردم ولایی شهرستان خواست تا با کمک به این ستاد و تلاش در راه خدمت به عزاداران سیدالشهدا قطره ای کوچک در دریای بیکران حسینی باشند.

امام جمعه بشرویه در ادامه ایراد خطبه های خود شکر و تشکر از پدر و مادر را امری مهم دانست و گفت: باید از زحمات پدر و مادر تشکر کرد و دید و بازدید از آنها را به صورت مرتب انجام داد.

حجت الاسلام شمس الدین گفت: تقوای الهی و بجا آوردن صله رحم در یک رده قراردارند به طوری که انسان اجرای آن را باید بر خود یک تکلیف الهی بداند و احترام به پدر و مادر و خویشاوندان را رعایت کند.

وی گفت: برای جلب رضایت پروردگار باید اصول دین و سفارشات ائمه را انجام داده و از همه مهم تر احترام پدر و مادر را حفظ و حتی به سرکشی آنان برویم.

حجت الاسلام محمد شمس الدین در ادامه خطبه های خود، ضمن تسلیت مجدد ایام محرم گفت: هم اکنون در ایام اسارت اهل بیت امام حسین (ع) هستیم و به روایتی شهادت حضرت زین العابدین است که در ادامه قیام عاشورا فعالیت داشتند.

وی گفت: یک نهضت ممکن است در تاریخ گم شود ولیکن این واقعه توسط خطبه خوانی های حضرت زینب (س) و حضرت سجاد(ع) در قالب ادامه راه قیام بود و موجب بیداری امت می‌شد.

امام جمعه شهرستان بشرویه اظهار داشت: امروز باید قدرت و عظمت را در کشورهای اسلامی تقویت نموده و خواهان دفاع از مظلومان باشیم.

حجت الاسلام شمس الدین گفت: در عصر کنونی باید خطبه های تاریخی امام سجاد(ع) و مکتب خوانی حضرت زینب(س) فراموش نشود تا زمینه بیداری مردم جهان را فراهم کرده و دشمنان اسلام بدانند مکتب شیعه و اسلام ناب محمدی زنده است.

شهادت سید مصطفی خمینی، اقدامات برجام، حرکات سیاسی و تخریبی نظام از دیگر مباحثی بود که در نماز جمعه این هفته به آن اشاره شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن