ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 93051
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
  • 91 بازدید
  • ارسال توسط :
“یمن” شاهد وقوع “بزرگترین فاجعه قرن” است/ “مقاومت” فریب پیشنهادهای واهی را نمی‌خورد

“یمن” شاهد وقوع “بزرگترین فاجعه قرن” است/ “مقاومت” فریب پیشنهادهای واهی را نمی‌خورد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز، "عبدالله سلّام الحکیمی" عضو وزارت خارجه یمن در رابطه با آخرین تحولات یمن، گفت: این هفته شاهد شدت گرفتن حملات متجاوزان به بندر الحدیده بودیم؛ هزینه جنگ علیه یمن بسیار افزایش یافته است و عربستان سعودی می خواهد با تشدید حملات به این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،

"عبدالله سلّام الحکیمی" عضو وزارت خارجه یمن در رابطه با آخرین تحولات یمن، گفت: این هفته شاهد شدت گرفتن حملات متجاوزان به بندر الحدیده بودیم؛ هزینه جنگ علیه یمن بسیار افزایش یافته است و عربستان سعودی می خواهد با تشدید حملات به این جنگ پایان دهد، ولی با وجود پشتیبانی هوایی و زمینی، ائتلاف متجاوز نتوانست حتی به بندر الحدیده  نزدیک شود.

وی افزود:ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با تاکتیک‌های خاص خود در جبهه الحدیده حماسه آفرینی کرده‌اند؛ آنها با کمین در مسیر مزدوران ائتلاف متجاوز این مزدوران را در هم کوبیدند و جز مرگ و هلاکت چیزی نصیب متجاوزان نشد.

عضو وزارت خارجه یمن در ادامه تصریح کرد: درپی این شکست کشورهای هم پیمان عربستان به دنبال راه حل سیاسی هستند که این موضوع نیز خالی از توطئه نیست که قطعا مقاومت یمن فریب چنین پیشنهادهای واهی را نمی‌خورد و دشمن خود را خوب می‌شناسند.

عبدالله سلّام الحکیمی در تشریح دلایل عقب نشینی عربستان از مواضع خود، اظهار داشت: چندی پیش همین ائتلاف متجاوز بود که شعار جنگ‌افروزی می داد و باصطلاح قدرت نظامی هوایی، زمینی و دریایی خود را به رخ ملت یمن می‌کشید، ولی خیلی زود به قدرت مقاومت ملت یمن و ضعف خود پی بردند و این دلیل اصلی تغییر دیدگاه آنها در مورد جنگ یمن است.

وی با تأکید بر انزوای عربستان در محافل بین المللی، گفت: اکنون در پی ادامه جنگ علیه یمن و بحران‌ انسانی جدی که دامنگیر مردم بی دفاع آن شده است، مسئله یمن در محافل بین المللی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است؛ گرچه مدعیان حقوق بشر و رژیم‌های سلطه‌گر به ظاهر شعارهای حقوق بشری می‌دهند، اما همین امر باعث فشار به عربستان شده است.

عضو وزارت خارجه یمن افزود: خیلی از کشورهای هم‌پیمان و هم‌دست عربستان در شرایط کنونی در روابط خود با این رژیم تجدید نظر کرده اند و فریادهای مخالف جنگ در این کشورها نظام‌های حاکم را با چالش جدی مواجه کرده است که نتیجه آن درخواست برای توقف فروش أسلحه به عربستان و همدستانش بوده است.

عبدالله سلّام الحکیمی با اشاره به اوضاع وخیم انسانی در یمن، گفت: بزرگترین فاجعه قرن در یمن در حال وقوع است، محاصره، گرسنگی، قحطی، کمبود دارو، بیمارهای واگیردار و… جان صدها هزار انسان را می‌گیرد و جامعه بین الملل به خوبی می‌داند که ادامه این جنگ دست‌آوردی جز قربانیان بی‌گناه برای ائتلاف متجاوز ندارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جنگ علیه یمن هیچ افق و هدفی جز کشتار و قتل عام ندارم، عربستان به خوبی می‌داند که با این شیوه جنگ جز شکست چیز دیگری در انتظارش نیست، پایان این جنگ پیروزی ملت یمن و شکست عربستان است و دیر یا زود این جنگ پایان می‌یابد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن