ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 93067
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۴:۵۷
  • 245 بازدید
  • ارسال توسط :
برگزاری سومین کنگره ادبی عقیلةالعرب به‌زبان ترکی آذری در آذربایجان غربی/امتیاز ویژه شرکت در بخش مدافعان حرم

برگزاری سومین کنگره ادبی عقیلةالعرب به‌زبان ترکی آذری در آذربایجان غربی/امتیاز ویژه شرکت در بخش مدافعان حرم

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌‌غربی، از برگزاری سومین کنگره ادبی سراسری عقیلةالعرب به زبان ترکی آذری خبر داد و افزود: این کنگره 10 دی‌ماه سال جاری در ارومیه برگزار خواهد شد و 30 آذرماه، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره است. وی […]

برگزاری سومین کنگره ادبی عقیلةالعرب به‌زبان ترکی آذری در آذربایجان غربی/امتیاز ویژه شرکت در بخش مدافعان حرم

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌‌غربی، از برگزاری سومین کنگره ادبی سراسری عقیلةالعرب به زبان ترکی آذری خبر داد و افزود: این کنگره 10 دی‌ماه سال جاری در ارومیه برگزار خواهد شد و 30 آذرماه، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره است.
وی با بیان اینکه در دو کنگره قبلی برخی جهات شخصیتی حضرت زینب(س) مورد نظر بود، ادامه داد: امسال بُعد دیگری از شخصیت حضرت زینب(س) را مدنظر قرار داده‌ایم و چون این جشنواره همزمان با روز پرستار برگزار خواهد شد، جامعه پرستاری را درگیر این کنگره خواهیم نمود.
‌خدایاری تصریح کرد: حضرت زینب(س) یک پیام‌رسان خوب بودند و در ابعاد، قوی‌ترین رسانه در کربلا حاضر شدند و بُعد پرستاری و تیمار بودن ایشان که کاروان کربلا را راهنمایی و رهبری کرده و از امام سجاد(ع) مراقبت می‌کردند و در اوج مصائب چگونه همگان را دلداری می‌دادند و مشکلات را قابل تحمل می‌کردند، در این کنگره مدنظر است.
وی با اشاره به اینکه با برگزاری این کنگره در روز پرستار در نظر داریم تا جامعه پرستاری احساس کنند الگویی دارند و از تاریخ اسلام بهره بگیرند، خاطرنشان کرد: امید است، نظام بهداشت کشور از برگزاری این کنگره بهره ببرد و از منظر روانشناختی این حس به پرستاران القا شود که بزرگترین و مفیدترین کار را در تاریخ انجام می‌دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: به برکت برگزاری این کنگره، امسال بخش ویژه‌ای نیز با عنوان مدافعان حرم را اختصاص داده‌ایم و در واقع کسانی که از حریم حضرت زینب(س) محافظت کرده و جان خود را فدا می‌کنند، مدنظر هستتد و همچنین برجسته کردن نقش حضرت زینب(س) در عاشورا از ابتدا تا انتهای آن به عنوان اینکه ایشان نزدیک‌ترین فرد به صحنه بوده و شاهد و حاضر بوده‌اند، مورد نظر است.
وی با تاکید بر اینکه برگزاری این کنگره ادبی فرصتی برای اشاعه فرهنگ ناب اهل بیت عصمت و طهارت است، اظهار کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی، مجالی برای ارائه آثار بدیع در شعر آئینی است و فرصتی برای تقویت و به‌روز کردن ادبیات، نظم و نثر فراهم می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین خدایاری بیان کرد: در هر عصری می‌توانیم حضور حضرت زینب(س) را لمس کنیم و به این ترتیب فرهنگ و رسالت ایشان را در میان قشر پرستار رواج دهیم، چرا که پرستاران می‌توانند منشا روحیه دادن به کسانی باشند که بیشترین آسیب‌ها را دیده‌اند و آنان را از پل مصائب عبور دهند.
وی یادآور شد: شرکت در این کنگره ادبی، برای عموم، در تمامی گروههای سنی آزاد بوده و هر شاعر می‌تواند 3 اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند و همچنین استفاده از تمام قالب‌های شعری آزاد است و الزاما آثار باید بصورا تایپ شده بوده و مشخصات کامل خود را درج کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد: امتیاز ویژه‌ای نیز برای کسانی که در بخش مدافعان حرم اثر ارسال می‌کنند، درنظر گرفته شده است و همچنین در بخش اصلی برای 3 نفر و در بخش ویژه نیز برای 3 نفر جوایز ویژه‌ای درنظر گرفته شده است.
وی گفت: در بخش اصلی، نفر اول لوح تقدیر و مبلغ یک‌ونیم میلیون تومان، نفر دوم لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان و لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون تومان نیز برای نفر سوم درنظر گرفته شده و همچنین در بخش ویژه برای نفر اول مبلغ یک میلیون تومان، نفر دوم هشتصد هزار تومان و نفر سوم پانصد هزار تومان اهدا خواهد شد.
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای شرکت در سومین کنگره ادبی عقیلةالعرب، می‌توانند آثار خود را به نشانی آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان ارشاد، روبروی بیمارستان امام خمینی(ره)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گروه قرآن و عترت و دبیرخانه کنگره ادبی ارسال کنند.
انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن