ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 93072
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۶:۲۲
  • 71 بازدید
  • ارسال توسط :
لکه ننگ بدترین سرپوش‌گذاری تاریخ روی پیشانی آمریکا

لکه ننگ بدترین سرپوش‌گذاری تاریخ روی پیشانی آمریکا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه گاردین چاپ انگلیس با اشاره به اظهارات بروس ریدل یکی از مقامات سابق و کهنه‌کار سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مبنی بر اینکه «کاخ سفید در تلاش برای مبرا کردن عربستان سعودی در انجام دادن بدترین سرپوش‌گذاری در تاریخ […]

لکه ننگ بدترین سرپوش‌گذاری تاریخ روی پیشانی آمریکابه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه گاردین چاپ انگلیس با اشاره به اظهارات بروس ریدل یکی از مقامات سابق و کهنه‌کار سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مبنی بر اینکه «کاخ سفید در تلاش برای مبرا کردن عربستان سعودی در انجام دادن بدترین سرپوش‌گذاری در تاریخ مُدرن است» نوشت: کاخ سفید خبر جلوگیری از برگزاری جلسه استماع کنگره درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی با حضور جینا هاسپل، رییس سازمان سیا را انکار کرد.

گاردین نوشت: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و جیمز متیس، وزیر دفاع این کشور قرار است روز چهارشنبه در یک جلسه غیرعلنی در سنا درباره روابط آمریکا با عربستان سعودی شرکت کنند. این نشست در آستانه رأی‌گیری برگزار خواهد شد که می‌تواند سبب پایان بخشیدن به حمایت آمریکا از عملیات نظامی سیا در یمن شود.

کارکنان سنا اعلام کردند در ارتباط با یک مسئله مرتبط با امنیت ملی که از چنین اهمیتی برخوردار است، عادی است که یک مقام بلندپایه اطلاعاتی در نشست سنا حضور یابد. در ارتباط با این موضوع، عدم حضور یک عضو از جامعه اطلاعاتی بیشتر مشهود است زیرا هاسپل برای شنیدن نوار صوتی مرتبط با قتل خاشقجی که سازمان اطلاعات ترکیه آن را ارائه کرد به استانبول سفر و سپس با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفتگو کرد.

سناتورهای بلندپایه آمریکایی -از جمله باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا- خواستار حضور هاسپل در سنا شدند اما عصر روز سه شنبه نشانه ای مشاهده نشد تا نشان دهد او در نشست سنا حضور پیدا خواهد کرد.

مقامات اعلام کردند تصمیم برای حاضر نشدن هاسپل در کمیته روابط خارجی سنا ریشه در کاخ سفید دارد، اما جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید این موضوع را رد کرد. او در گفتگو با خبرنگاران گفت “مطمئنا این گونه نیست”. او در عین حال این سئوال را بی پاسخ گذاشت که آیا هیچ مقام اطلاعاتی در نشست سنا حضور خواهد یافت یا خیر.

بر اساس چندین گزارش، نوارها و دیگر اسناد اطلاعاتی موجود به صورتی واضح به این موضوع اشاره دارند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دستور قتل خاشقجی را در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در روز دوم ماه اکتبر صادر کرده است.

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد گزارش سیا در این زمینه گزارشی جامع نیست. او روز سه شنبه در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست گفت: “ممکن است او در این روند دست داشته یا نداشته باشد. اما او این موضوع را رد می کند و افراد دور و بر او هم این موضوع را رد می کنند. من نمی گویم آنها می‌گویند او این کار را نکرد اما آنها به صورتی قاطع چنین چیزی را نمی‌گویند.”

شمار زیادی از سناتورهای آمریکایی به باور ترامپ به ولیعهد عربستان سعودی به دیده شک و تردید می نگرند. این سناتورها قرار بود روز چهارشنبه در ارتباط با قتل جمال خاشقجی سخنانی را از هاسپل بشوند. این اقدام می توانست سبب شود چندین سناتور علیه روند تداوم حمایت نظامی آمریکا از ریاض در جنگ یمن رأی دهند.

گفته می شود در این جنگ بیش از پنجاه هزار نفر کشته شدند که شمار زیادی از این افراد در حملات هوایی ائتلاف تحت سرکردگی عربستان سعودی جان خود را از دست داده اند. استفاده ائتلاف از محاصره اقتصادی به قرار گرفتن یمن در آستانه قحطی کمک کرده است. مؤسسه خیریه “کودکان را نجات دهید” تخمین می زند تا هشتاد و پنج هزار کودک در یمن به سبب گرسنگی جان خود را از دست داده باشند.

این در حالی است که دولت آمریکا در این باره نگران است که سنا علیه سیاست حفظ حمایت از ریاض و محمد بن سلمان رأی خواهد داد. اما تا روز سه شنبه دولت آمریکا به سنا اعلام کرد تنها پمپئو و متیس در نشست روز چهارشنبه حضور خواهند یافت. کاخ سفید به سوالات در ارتباط با غیبت یک مقام اطلاعاتی پاسخ نداد.

بر اساس گزارش دیفنس نیوز، باب منندز روز دوشنبه گفت: “این یک جلسه خوب نیست زیرا هیچ یک از مقامات جامعه اطلاعاتی در آن حضور ندارند. به نظر من این بدان معناست که شما به طور خاص در تلاش هستید سوالات کلیدی در این نشست پرسیده نشود.”

سناتور کورکر نیز گفت: “من در گذشته برای ادامه فروش تسلیحات به عربستان سعودی تلاش کردم. من در حال حاضر در ارتباط با عربستان سعودی در جایگاهی کاملا متفاوت قرار دارم.”

زمان برگزاری رأی گیری درباره قطعنامه مرتبط با عربستان سعودی مشخص نیست.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن