ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 93074
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۶:۳۳
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
رهبر اکثریت سنا: اقدامات سعودی مغایر با ارزش‌های آمریکاست

رهبر اکثریت سنا: اقدامات سعودی مغایر با ارزش‌های آمریکاست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا پس از کنفرانس جمهوری‌خواهان گفت: “آنچه که واضح است این است که چیزی که رخ داده و سیا تایید کرده است، کاملا مغایر با تمام آن چیزهایی است که ایالات متحده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا پس از کنفرانس جمهوری‌خواهان گفت: “آنچه که واضح است این است که چیزی که رخ داده و سیا تایید کرده است، کاملا مغایر با تمام آن چیزهایی است که ایالات متحده عزیز دانسته و در جهان به پای آن ایستاده است و حالا زمان واکنش به آن است.” او به خبرنگاران تاکید کرد: ما در حال بحث و رایزنی هستیم که ببینیم چه واکنشی مناسبی باید داشته باشیم.

سناتورها امروز چهارشنبه جلسه‌ای درباره روابط آمریکا-سعودی با حضور مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا خواهند داشت. این جلسه روی جنگ در یمن متمرکز خواهد بود اما همچنین انتظار می‌رود بحث قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی که اوایل اکتبر به شکل فجیعی در کنسولگری ریاض در استانبول کشته شد، مطرح شود.

چندین رسانه خبری گزارش دادند سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) پیش از جشن شکرگزاری، براساس شنود یک مکالمه تلفنی به این نتیجه رسید که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دستور قتل جمال خاشقجی را داده بود. با این حال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا این گزارش‌ها را به چالش کشید.

میچ مک‌کانل سه‌شنبه مدعی شد ایالات متحده همواره “نوعی رابطه واقع‌بینانه” با عربستان سعودی داشته است که “بدون در نظر گرفتن رئیس کاخ سفید” بوده است. او افزود: ما برای مخالفت آنها با ایرانیان ارزش قائلیم و گمان می‌کنم تقریبا هیچکس اعتقاد ندارد که ما باید کاملا و کلا روابطمان را با سعودی‌ها قطع کنیم اما، بله، انجام نوعی واکنش مناسب خواهد بود. ما به مذاکره درباره آن ادامه خواهیم داد.

یک گروه دو حزبی (جمهوری‌خواه و دموکرات) از سناتورها از قانون مسوولیت‌پذیری عربستان و یمن حمایت کردند که فروش تسلیحات به عربستان را متوقف خواهد کرد، عملیات سوخت‌رسانی آمریکا برای پشتیبانی از هواپیماهای سعودی بر فراز یمن منع می‌شود و افراد مسوول در مانع‌تراشی در دسترسی انسان‌ دوستانه در یمن تحریم می‌شوند. این قانون همچنین افراد مسوول در قتل خاشقجی را هدف تحریم‌ها قرار می‌دهد و دولت را ملزم به ارائه گزارشی از وضعیت حقوق بشری در عربستان می‌کند.

انتهای پیام 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن