ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 93093
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۷:۵۲
  • 81 بازدید
  • ارسال توسط :

«پامپئو» ضمن تمجید از «بن سلمان»، ایران را مقصر جنگ یمن خواند

العالم – آمریکا «مایک پامپئو» در «وال استریت ژورنال» بامداد امروز چهارشنبه یادداشتی با این عنوان منتشر کرد: «مشارکت آمریکا-(عربستان) سعودی، حیاتی است». وزیر خارجه آمریکا نوشت: «تلاش دولت ترامپ برای بازسازی مشارکت آمریکا- عربستان سعودی در سالن‌های واشنگتن طرفدار ندارد، جایی که سیاستمداران هر دو حزب برای مدت‌های طولانی از کارنامه حقوق بشری پادشاهی […]

العالم – آمریکا

«مایک پامپئو» در «وال استریت ژورنال» بامداد امروز چهارشنبه یادداشتی با این عنوان منتشر کرد: «مشارکت آمریکا-(عربستان) سعودی، حیاتی است».

وزیر خارجه آمریکا نوشت: «تلاش دولت ترامپ برای بازسازی مشارکت آمریکا- عربستان سعودی در سالن‌های واشنگتن طرفدار ندارد، جایی که سیاستمداران هر دو حزب برای مدت‌های طولانی از کارنامه حقوق بشری پادشاهی (عربستان سعودی) برای درخواستشان برای کاستن از میزان ائتلاف (واشنگتن با ریاض) استفاده کرده‌اند. قتل جمال خاشقچی تبعه سعودی در ماه اکتبر در ترکیه، سبب تشدید فریادها در کنگره آمریکا شده است و رسانه‌ها هم بر این اوضاع دامن می‌زنند اما کاستن از پیوندهای آمریکا- سعودی اشتباهی بزرگ برای امنیت ملی آمریکا و همچنین متحدانمان خواهد بود».

وی ادامه داد: «پادشاهی (عربستان سعودی) نیروی قدرتمند برای ثبات در خاورمیانه است. عربستان سعودی در حال کار برای حفظ دموکراسی شکننده عراق و حفظ ارتباط بغداد با منافع غرب است و نه اینکه با منافع ایران مرتبط باشد. ریاض با همکاری با کشورهای میزبان مهاجران، در حال کمک برای مدیریت سیل مهاجران متواری از جنگ داخلی سوریه است و از نزدیک در حال همکای با مصر و استقرار روابط مستحکم‌تر با اسرائیل است. عربستان سعودی همچنین، میلیون‌ها دلار به تلاش به رهبری آمریکا برای جنگ با داعش و دیگر سازمان‌های تروریستی کمک کرده است. تولید نفت سعودی و ثبات اقتصادی، برای ثبات منطقه و امنیت انرژی جهانی مولفه‌هایی کلیدی هستند».

پامپئو مدعی شد: «آیا این تصادفی است که کسانی که در حال استفاده از قتل خاشقچی به عنوان چماق علیه سیاست رئیس‌جمهور ترامپ در قبال عربستان سعودی استفاده می‌کنند، همان‌هایی هستند که از اقدامات باراک اوباما برای ایجاد روابط حسنه با ایران حمایت کردند؟ رژیمی که هزاران نفر را در سطح جهان شامل صدها آمریکایی را کشته و با مردم خودش با وحشی‌گری رفتار می‌کند. وقتی آقای اوباما به رژیم ایران پالت‌های چوبی حاوی پول نقد داد تا آنها با این پول‌ها کارشان به عنوان بزرگ‌ترین حامی دولتی تروریست در جهان را انجام دهند، این سر و صداکنندگان و نمادهای حقوق بشری کجا بودند؟»

فارس

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن