ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 93135
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
پمپئو: عربستان به کاهش رنج یمن کمک کرده است، نه ایران

پمپئو: عربستان به کاهش رنج یمن کمک کرده است، نه ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در یادداشت خود در روزنامه وال استریت ژورنال علی‌رغم سوابق بد عربستان سعودی در حقوق بشر و اعتراضات جهانی علیه سیاست خارجی‌ این کشور به‌ویژه به دلیل جنگ یمن تلاش کرد از روابط واشنگتن با ریاض دفاع کند. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در یادداشت خود در روزنامه وال استریت ژورنال علی‌رغم سوابق بد عربستان سعودی در حقوق بشر و اعتراضات جهانی علیه سیاست خارجی‌ این کشور به‌ویژه به دلیل جنگ یمن تلاش کرد از روابط واشنگتن با ریاض دفاع کند.

پمپئو با تقدیر از این روابط مدعی شد که باتوجه به نفوذ گسترده ایران در منطقه، روابط آمریکا و عربستان سعودی برای برقراری امنیت در خاورمیانه ضروری بوده است.

این در حالی است که عربستان سعودی در هفته‌های اخیر به دلیل ادامه جنگ یمن که تاکنون به کشته شدن هزاران انسان بی‌گناه در این کشور منجر شده است و به‌علاوه قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول به شدت هدف انتقادات جهانی و تحت فشار قرار داشته است.

وی در ادامه این یادداشت با تکرار ادعاهای بی‌اساس و خصمانه آمریکا علیه ایران به مسئله جنگ یمن و بحران انسانی ناشی از این جنگ پرداخت و مدعی شد آمریکا برای کاهش رنج مردم یمن هزینه و تلاش زیادی کرده است، درحالیکه کاهش رنج یمنی‌ها به نفع ایران نیست و مقامات این کشور حتی به زندگی ایرانی‌ها نیز توجهی نمی‌کنند. آنها تمایلی برای حل دیپلماتیک مسئله یمن ندارند.

وزیر امورخارجه آمریکا در یادداشت خود به این ادعاها بسنده نکرد و حتی در ادعایی مضحک گفت که سعودی‌ها میلیاردها دلار برای کم کردن رنج و مصیبت در یمن سرمایه‌ گذاری کرده‌اند اما ایران تاکنون هیچ هزینه‌ای در این زمینه نکرده است.

پمپئو در بخش دیگری نوشت: آیا این اتفاقی است کسانی که از قتل خاشقچی به عنوان چماق علیه سیاست رئیس‌جمهور ترامپ در قبال عربستان سعودی استفاده می‌کنند، همان‌هایی هستند که از اقدامات باراک اوباما برای ایجاد روابط حسنه با ایران حمایت کردند؟ وقتی آقای اوباما به ایران پالت‌های حاوی پول نقد داد تا آنها با این پول‌ها کارشان به عنوان بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان را انجام دهند، این سر و صداکنندگان و نمادهای حقوق بشری کجا بودند؟

وی در ادامه ادعاهایش نوشت که ایران امروز به تعبیر هنری کیسینجر(وزیر امورخارجه پیشین آمریکا)  یک کشور نیست بلکه یک جنبش است که هدفش صدور انقلاب اسلامی به خارج است و یک ایران جسور شده، موجب کشتار و تخریب بیشتر در خاورمیانه، آغاز رقابت تسلیحاتی در منطقه، تهدید مسیرهای تجارت و تحریک تروریسم در جهان خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا همچنین مدعی شد: یکی از اولین اقدامات محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد سعودی، تلاش برای ریشه کن کردن نفوذ بی‌ثبات کننده ایران در یمن بوده است، جایی که در آن شورشیان حوثی مورد حمایت تهران در سال ۲۰۱۵ قدرت را به دست گرفتند. تهران در حال ایجاد نهادی شبیه حزب‌الله در شبه جزیره عربستان است؛ گروهی شبه نظامی با قدرت سیاسی که می‌تواند مراکز شلوغ سعودی را گروگان بگیرد، همان‌طور که موشک‌های حزب‌الله در جنوب لبنان نیز اسرائیل را تهدید می‌کنند.

پمپئو در این یادداشت که در آن به شکلی اغراق‌آمیز و مشمئز کننده به دفاع از عربستان سعودی و تقدیر از سیاست‌های محمد بن سلمان پرداخت، گفت که دست کم گرفتن اتحاد عربستان – آمریکا موجب قرار گرفتن ریاض در مسیری بهتر نخواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن