ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 93370
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۶:۴۸
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
ساخت خوابگاه ویژه دانشجویان خارجی در دانشگاه خواجه نصیر/شناساندن فرهنگ ایرانی به این دانشجویان در اولویت

ساخت خوابگاه ویژه دانشجویان خارجی در دانشگاه خواجه نصیر/شناساندن فرهنگ ایرانی به این دانشجویان در اولویت

  ساجدی، مسئول جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه گفت: شیوه جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه به این صورت است که ابتدا دانشجویان متقاضی مدارک خود را برای ما می‌فرستند پس از بررسی‌های لازم اگر صلاحیت لازم را […]

ساخت خوابگاه ویژه دانشجویان خارجی در دانشگاه خواجه نصیر/شناساندن فرهنگ ایرانی به این دانشجویان در اولویت

 

ساجدی، مسئول جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه گفت: شیوه جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه به این صورت است که ابتدا دانشجویان متقاضی مدارک خود را برای ما می‌فرستند پس از بررسی‌های لازم اگر صلاحیت لازم را دارا باشند به دانشگاه دعوت می‌شوند.

وی افزود: اتفاق خیلی خوبی که امسال در دانشگاه خواجه نصیر افتاده است این است که این دانشجویان یک خوابگاه بین المللی مختص به خودشان دارند که از آبان امسال بازگشایی و افتتاح شد و دانشجویان خارجی به این خوابگاه منتقل شدند.

ساجدی گفت: تسهیلاتی برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته ایم. مثلا همیشه دانشجویان در تز دکتری ترجیح می‌دادند پایان نامه هایشان به زبان انگلیسی باشد و اساتید زمینه‌های همکاری شان با دانشجویان خارجی کمتر بود، اما امروز از این مسئله استقبال می‌شود و اساتید از اینکه بتوانند استاد مشاور این دانشجویان باشند استقبال زیادی می‌کنند. این امکان فراهم شده است که دانشجویان بتوانند تز خود را به زبان انگلیسی بگذارنند. در کل مساعدت نسبت به دانشجویان خارجی بسیار بیشتر شده است و امسال تقریبا تعداد دانشجویان خارجی که در دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی جذب و مشغول فعالیتند تقریبا دو و نیم برابر شده است.

وی در ادامه با اشاره به تعداد دانشجویان خارجی که در دانشگاه خواجه نصیر الدین در حال تحصیل می‌باشند، گفت: در حال حاضر حدود ۸۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌باشند و طبق تفاهم نامه‌هایی که با مراکز مختلف من جمله انجمن تقریب مذاهب امسال داشته ایم و موسساتی که دانشجوی از کشور‌های دیگر مثل عراق می‌آورند برای جذب دانشجویان خارجی پیشرفت بیشتر و بهتری داشته ایم و در نظر داریم تا این روند را افزایش دهیم.

مسئول جذب دانشجویان خارجی دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به اینکه دانشجویان خارجی ترجیح می‌دهند در کنار یکدیگر باشند تا دانشجویان ایرانی گفت: به دلیل اختلاف فرهنگی که بین دانشجویان خارجی و ایرانی وجود دارد برای دانشجویان خارجی بودن در کنار دانشجویان ایرانی کمی سخت بود و ترجیح می‌دادند با وجود اینکه تاکنون هیچ مشکلی در این زمینه به وجود نیامده است دانشجویان خارجی کنار هم باشند. برای ما نیز بهتر است چرا که می‌توانیم با توجه به زمان خالی که همه آن‌ها دارند برایشان برنامه‌های خاصی در نظر بگیریم برای دانشجویان خارجی در خوابگاه‌ها برنامه‌های ویژه‌ای در نظر داریم. برای مثال امسال شب یلدا ما برای این دانشجویان مراسم ویژه‌ای در نظر گرفته ایم همچنین زمانی که اعیاد مذهبی یا عید نوروز می‌شود ما برای آن‌ها مراسم‌های جذاب و جالب توجهی می‌گیریم.

وی در ادامه گفت: برای مثال امسال ما برای شب یلدا یک بسته‌ای شامل داستان‌های کهن مربوط به این شب را در نظر گرفته ایم و در مورد این شب برای آن‌ها توضیح می‌دهیم که فلسفه شب یلدا چیست و مراسم شب یلدا برایشان برقرار می‌کنیم. سال قبل نیز برای عید نوروز در خوابگاه بین الملل مراسم سال نو را برای دانشجویان خارجی برگزار کردیم سفره هفت سین چیده و جشن نوروزی را برایشان گرفتیم که با آداب و رسوم ما آشنا شوند که استقبال بسیار خوبی داشتند و درخواست داشتند که امسال هم این اتفاق بیفتد. همچنین برای عید نوروز برای آن‌ها هدایایی را در نظر گرفته بودیم که سنت عیدی دادن ما را بشناسند.

ساجدی گفت: ما برای دانشجویان خارجی اردو‌های تفریحی و علمی در مناطق تفریحی و طبیعی بکر و خاصی که قطعا خود دانشجویان نمی‌توانند به آنجا بروند در نظر می‌گیریم. امسال نیز این برنامه را برای آن‌ها در نظر داریم. یکسری از دانشجویانی که ما در دانشگاه می‌پذیریم دانشجویان اروپایی هستند که برای دوره‌های کوتاه مدت به دانشگاه ما می‌آیند و بحث آن‌ها کاملا متفاوت است چرا که بیشتر مسئله علمی و فرهنگی و آشنا شدن با فرهنگ کشور ما برای آن‌ها مدنظر است که ما برای این‌ها هم یکی دو سفر در نظر می‌گیریم و ارتباط خوبی برقرار می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به نسبت دانشجویان خارجی در کشور‌های مختلف گفت: دانشجویانی که برای مقطع ارشد و دکتری می‌آیند بیشتر از کشور‌هایی مثل عراق، لبنان، یمن، افغانستان و بنگلادش و تونس هستند، اما دانشجویانی که برای دوره‌های کوتاه مدت می‌آیند اکثرا از کشور‌های اروپایی می‌آیند مثل آلمان، فرانسه و امثالهم که این‌ها با توجه به تفاهم نامه‌هایی که بین دانشگاه ما و دانشگاه‌های مختلف صورت گرفته است به دوره‌های کوتاه مدت ما حضور پیدا می‌کنند و در واقع تبادل دانشجویی بین ما و آن دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد. این اتفاق نیز حدود یکی دو سال است که بین دانشگاه ما و دانشگاه‌های خارجی صورت گرفته و در واقع اتفاق خوبی قلمداد می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن